Rozdział 10 - Powoływanie, odwoływanie i przenoszenie pracowników organów kontroli. - Organizacja i funkcjonowanie kontroli wewnętrznej w Ministerstwie Pracy i Opieki Społecznej oraz urzędach, instytucjach i przedsiębiorstwach podległych, wydane w porozumieniu z Prezesem Najwyższej Izby Kontroli na wniosek Ministra Pracy i Opieki Społecznej.

Monitor Polski

M.P.1949.A-30.446

Akt utracił moc
Wersja od: 18 maja 1949 r.

X.

Powoływanie, odwoływanie i przenoszenie pracowników organów kontroli.

§  42.
Dyrektora Biura Kontroli oraz jego zastępcę, powołuje i odwołuje Minister Pracy i Opieki Społecznej.

Wszystkich naczelników wydziałów, kierowników referatów, kierowników inspektoratów kontroli, inspektorów kontroli i im równorzędnych powołuje, odwołuje i przenosi Minister Pracy i Opieki Społecznej na wniosek dyrektora Biura Kontroli, uzgodniony z dyrektorem Departamentu Kadr.

§  43.
Inspektorzy kontroli, niezależnie od funkcji jakie sprawują we wszystkich organach kontroli nie mogą równolegle z obowiązkami kontrolnymi i w ciągu dwóch łat po ustaniu stosunku służbowego z organem kontrolnym zajmować jakiegokolwiek stanowiska administracyjnego w jednostkach, które podlegały ich kontroli.

Inspektorom kontroli nie można również powierzać żadnych funkcji administracyjnych w jednostkach w skład których wchodzą.

O odchyleniach od powyższych zasad decyduje Komisja Kwalifikacyjna przy Radzie Państwa, do której należy w tych sprawach kierować odpowiednio uzasadnione wnioski za pośrednictwem Biura Kontroli Ministerstwa Pracy i Opieki Społecznej.

§  44.
Decyzje Komisji Kwalifikacyjnej, o których mowa w niniejszym rozdziale, nie naruszają ustawowych kompetencji Prezesa Rady Ministrów co do wyrażenia zgody na mianowanie i awansowanie pracowników zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 lutego 1922 r. o państwowej służbie cywilnej (Dz. U. R. P. Nr 11 z 1948 r., poz. 72).