Opłaty za używanie pojazdów samochodowych jednostek organizacyjnych administracji państwowej, gospodarki uspołecznionej i organizacji społecznych przez pracowników tych jednostek dla celów niesłużbowych.

Monitor Polski

M.P.1955.83.994

Akt utracił moc
Wersja od: 23 marca 1956 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU DROGOWEGO I LOTNICZEGO
z dnia 9 września 1955 r.
w sprawie opłat za używanie pojazdów samochodowych jednostek organizacyjnych administracji państwowej, gospodarki uspołecznionej i organizacji społecznych przez pracowników tych jednostek dla celów niesłużbowych.

Na podstawie § 12 zarządzenia nr 44 Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 1955 r. w sprawie zasad używania samochodów osobowych jednostek organizacyjnych administracji państwowej, gospodarki uspołecznionej, organizacji społecznych oraz kontroli ich stosowania (Monitor Polski Nr 19, poz. 193) oraz na podstawie § 11a okólnika nr 27 Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 sierpnia 1948 r. w sprawie używania ciężarowych pojazdów samochodowych (Monitor Polski z 1948 r. Nr A-69, poz. 546 i z 1955 r. Nr 19, poz. 193) zarządza się, co następuje:
Za używanie pojazdów samochodowych jednostek organizacyjnych administracji państwowej, gospodarki uspołecznionej i organizacji społecznych przez pracowników lub przez zespoły pracowników tych jednostek do innych celów niż służbowe pobiera się następujące opłaty:
1)
przy użyciu samochodów osobowych z silnikiem o pojemności cylindra do 2 litrów - 1,30 zł za 1 km przebiegu,
2)
przy użyciu samochodów osobowych z silnikiem o pojemności cylindra ponad 2 litry - 1,50 zł za 1 km przebiegu,
3)
przy użyciu autobusów - 2,10 zł od każdej osoby za każdą godzinę wynajmu liczoną od chwili wyjazdu z zajezdni do powrotu do tejże zajezdni, najmniej jednak za faktyczną ilość miejsc siedzących w autobusie i najmniej za 1 godzinę,
4) 1
przy użyciu samochodów ciężarowych:
a)
za pojazd o ładowności do 0,5 tonny włącznie - 20,00 zł za każdą godzinę od pojazdu;
b)
za pojazd o ładowności ponad 0,5 do 1,0 tonny włącznie - 22,00 zł za każdą godzinę od pojazdu,
c)
za pojazd o ładowności ponad 1,0 do 1,5 tonny włącznie - 24,00 zł za każdą godzinę od pojazdu,
d)
za pojazd o ładowności ponad 1,5 do 2,0 tonn włącznie - 26,00 zł za każdą godzinę od pojazdu,
e)
za pojazd o ładowności ponad 2,0 do 2,5 tonn włącznie - 28,00 zł za każdą godzinę od pojazdu,
f)
za pojazd o ładowności ponad 2,5 do 3,0 tonn włącznie - 30,00 zł za każdą godzinę od pojazdu,
g)
za pojazd o ładowności ponad 3,0 do 5,0 tonn włącznie - 5,00 zł za każdą godzinę od każdej zaczętej ½ tonny ładowności pojazdu,
h)
przy pojazdach o ładowności ponad 5,0 tonn - 50,00 zł za każdą godzinę od pierwszych 5 tonn ładowności i 1,00 zł za każde dalsze rozpoczęte ½ tonny ładowności ponad 5 tonn
Opłaty podane w § 1 pkt 3 i 4 stosuje się, jeżeli przebieg pojazdu przypadający średnio na każdą opłaconą godzinę nie jest większy od 15 km. W razie przekroczenia tej normy opłaty pobiera się za tę ilość godzin, jaka wypada z podzielenia sumy przejechanych kilometrów przez 15. Godziny zaokrągla się przez opuszczenie czasu do 30 minut, a podwyższenie do pełnej godziny czasu ponad 30 minut.
Traci moc zarządzenie z dnia 8 lipca 1953 r. w sprawie opłat za używanie pojazdów samochodowych jednostek gospodarki uspołecznionej przez pracowników tych jednostek dla celów niesłużbowych (Dz. T. i Z. K. Nr 13, poz. 129).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 § 1 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 13 marca 1956 r. (M.P.56.24.351) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 1956 r.
2 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 13 marca 1956 r. (M.P.56.24.351) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 1956 r.