Określenie wzoru legitymacji senatorskiej oraz trybu postępowania i warunków wydawania jej duplikatu w razie zniszczenia lub zgubienia.

Monitor Polski

M.P.1997.61.587

Akt utracił moc
Wersja od: 24 września 1997 r.

UCHWAŁA
PREZYDIUM SENATU
z dnia 28 sierpnia 1997 r.
w sprawie określenia wzoru legitymacji senatorskiej oraz trybu postępowania i warunków wydawania jej duplikatu w razie zniszczenia lub zgubienia.

Na podstawie art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 9 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu posła i senatora (Dz. U. Nr 73, poz. 350 i Nr 137, poz. 638 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 98, poz. 604 i Nr 106, poz. 679) uchwala się, co następuje:
Każdemu senatorowi niezwłocznie po złożeniu przez niego ślubowania wydaje się legitymację senatorską.
1.
Legitymacje senatorskie wręcza Marszałek Senatu lub upoważniona przez niego osoba.
2.
Rejestr wydanych legitymacji prowadzi Kancelaria Senatu.
1.
Ustala się wzór legitymacji senatorskiej stanowiący załącznik do uchwały.
2.
W legitymacji senatorskiej umieszcza się fotografię senatora, wpisuje jego imię i nazwisko, numer legitymacji i datę jej wydania.
3.
Legitymację senatorska podpisuje Marszałek Senatu i senator.
1.
Senatorowi nie wolno wykorzystywać legitymacji dla celów nie związanych z wykonywaniem mandatu.
2.
Senatorowi nie wolno również odstępować legitymacji innym osobom.
Senator obowiązany jest zwrócić legitymację Marszałkowi Senatu w wypadku wygaśnięcia mandatu.
Legitymacja senatora podlega wymianie w razie:
1)
zmiany nazwiska lub imienia senatora,
2)
uszkodzenia lub zniszczenia,
3)
kradzieży lub zgubienia.
1.
Senator w razie utraty legitymacji obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym Marszałka Senatu, podając jednocześnie okoliczności jej utraty.
2.
O fakcie utraty legitymacji przez senatora Kancelaria Senatu zawiadamia Straż Marszałkowską i ogłasza w prasie centralnej informację o unieważnieniu legitymacji senatorskiej o wskazanym numerze.
3.
Duplikat legitymacji senatorskiej wydaje się senatorowi niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1.
Traci moc uchwała Prezydium Senatu nr 7 z dnia 1 lipca 1996 r. w sprawie określenia wzoru legitymacji senatorskiej i karty do głosowania oraz trybu postępowania i warunków wydawania ich duplikatów w razie zniszczenia lub zgubienia.
Uchwała wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia IV kadencji Senatu.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR LEGITYMACJI SENATORSKIEJ

(pominięty)

Opis

1. Wymiary: 85x54 mm

2. Postać: sztywna kartka z tworzywa sztucznego z wprasowanym i widocznym na rewersie układem elektronicznym

Charakterystyka

Awers

- kolorowe zdjęcie w ramce o wymiarach 40x28 mm

- pod napisem "SENAT RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ (...) KADENCJA" wizerunek białego orła w koronie na czerwonym polu w ramce o wymiarach 12x15 mm

- zabezpieczenie: pokrycie przezroczystą warstwą reagującą na oświetlenie promieni ultrafioletowych

Rewers

- dwie ramki o wymiarach 38,5x9 mm każda, z miejscem na naniesione elektronicznie podpisy: marszałka i senatora-właściciela legitymacji

- zabezpieczenie: pokrycie przezroczystą folią holograficzną