§ 15. - Określenie obowiązków organów wojskowych w zakresie zgłaszania wniosków o przyznanie zaopatrzenia inwalidzkiego inwalidom wojskowym i członkom ich rodzin.

Monitor Polski

M.P.1958.100.546

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 1958 r.
§  15.
1.
Członkowie rodzin żołnierzy wymienionych w § 1 zmarłych w czasie odbywania czynnej służby wojskowej albo zmarłych inwalidów zgłaszają wnioski o przyznanie renty rodzinnej (art. 30 dekretu), dodatków do renty (art. 33 i 34 dekretu), zasiłku pogrzebowego (art. 36 dekretu) lub odprawy (art. 37 dekretu) z wymaganymi dokumentami bezpośrednio do właściwego do spraw rentowych organu prezydium wojewódzkiej rady narodowej (rady narodowej miasta wyłączonego z województwa), właściwej ze względu na miejsce zamieszkania członków rodziny zmarłego żołnierza lub inwalidy.
2.
Jeżeli śmierć żołnierza pozostaje w związku ze służbą wojskową, dowódca jednostki wojskowej, w której żołnierz pełnił służbę, lub komendant wojskowego zakładu leczniczego, jeżeli śmierć żołnierza nastąpiła w tym zakładzie, obowiązany jest na żądanie organu wymienionego w ust. 1 przesłać temu organowi zaświadczenie stwierdzające związek śmierci żołnierza ze służbą wojskową (art. 32 dekretu) oraz inne niezbędne do wymiaru świadczeń dokumenty i udzielić potrzebnych wyjaśnień.