Określenie obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu dla każdego portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.

Monitor Polski

M.P.1997.63.613

Akt utracił moc
Wersja od: 26 września 1997 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 17 września 1997 r.
w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu dla każdego portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 44) zarządza się, co następuje:
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu Gdańsk-Nowy Port wchodzą następujące obiekty, urządzenia i instalacje dla torów wodnych:
-
toru podejściowego do Gdańska-Nowego Portu od pary pław: N1-N2 do pary pław N5-N6 o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości 12 m,
-
toru wodnego od pary pław N5-N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) o długości 0,96 km, szerokości 250 m i głębokości 12 m,
-
toru wodnego od pary pław N7-N8 (w linii nabieżnika Westerplatte) do trawersu prawego światła wejściowego o długości 1,7 km, szerokości 150 m i głębokości 12 m:
1)
falochrony zewnętrzne;
2)
stałe znaki nawigacyjne:
a)
stawy na lądzie (nabieżniki świetlne) - 4 szt.,
b)
znaki i światła nawigacyjne - 6 szt.;
3)
pływające oznakowanie nawigacyjne:
a)
pławy świetlne - 16 szt.,
b)
pławy nieświecące - 12 szt.,
c)
pławy nieświecące zimowe - 8 szt.;
4)
latarnie morskie Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;
5)
radiolatarnie morskie Jarosławiec, Łeba, Rozewie, Hel;
6)
kotwicowiska:
a)
kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,
b)
kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11 m do 15 m,
c)
kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m;
7)
system referencyjny "Differential Global Positioning System", zwany dalej "DGPS";
8)
system radionawigacyjny hiperboliczny AD-2;
9)
zintegrowany system kierowania ruchem statków "Vessel Traffic Service", zwany dalej "VTS";
10)
system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;
11)
systemy zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu Gdańsk-Port Północny wchodzą następujące obiekty, urządzenia i instalacje, dla toru wodnego od pary pław P1, P2 do trawersu prawej główki wejściowej o długości 6,3 km, szerokości w dnie 350 m i głębokości 17 m:
1)
falochrony zewnętrzne;
2)
stałe znaki nawigacyjne:
a)
stawy na lądzie (nabieżnik świetlny) - 2 szt.,
b)
dalby świetlne - 3 szt.,
c)
znaki i światła nawigacyjne - 11 szt.;
3)
pływające oznakowanie nawigacyjne:
a)
pławy świetlne - 19 szt.,
b)
pławy nieświecące - 1 szt.,
c)
pławy świetlne zimowe - 6 szt.,
d)
pławy nieświecące zimowe - 6 szt.;
4)
latarnie i radiolatarnie morskie, o których mowa w § 1 pkt 4 i 5;
5)
kotwicowiska:
a)
kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31 m,
b)
kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22 m do 35 m;
6)
system referencyjny DGPS;
7)
system radionawigacyjny hiperboliczny AD-2;
8)
zintegrowany system trałowy i hydrograficzny "Fansweep";
9)
system laserowy "Polartrack";
10)
system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;
11)
systemy zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;
12)
zintegrowany system kierowania ruchem statków VTS, o którym mowa w § 1 pkt 9.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu Gdynia wchodzą następujące obiekty, urządzenia i instalacje, dla toru wodnego o długości 2,75 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości 14,1 m, przy czym głębokość na wejściu południowym wynosi 9,1 m, a na wejściu do Basenu Żeglarskiego 3,5 m:
1)
falochrony zewnętrzne;
2)
stałe znaki nawigacyjne:
a)
stawy na lądzie (nabieżnik wejściowy) - 2 szt.,
b)
znaki i światła nawigacyjne - 17 szt.;
3)
pływające oznakowanie nawigacyjne:
a)
pławy świetlne - 6 szt.,
b)
pławy świetlne zimowe - 3 szt.,
c)
pławy nieświecące zimowe - 3 szt.;
4)
latarnie i radiolatarnie morskie, o których mowa w § 1 pkt 4 i 5;
5)
kotwicowiska:
a)
kotwicowisko nr 1 o powierzchni 5,9 km2 i głębokości od 10,4 m do 12,9 m,
b)
kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,9 km2 i głębokości od 14 m do 22 m,
c)
kotwicowisko nr 3 o powierzchni 3,2 km2 i głębokości od 26 m do 29 m;
6)
system referencyjny DGPS;
7)
system radionawigacyjny hiperboliczny AD-2;
8)
zintegrowany system kierowania ruchem statków VTS;
9)
geodezyjny zestaw pomiarowy "Total Station";
10)
systemy zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;
11)
system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu Świnoujście i Szczecin wchodzą następujące obiekty, urządzenia i instalacje dla torów wodnych:
-
toru podejściowego do Świnoujścia z morza pełnego do pławy N1 o długości 18,4 km szerokości w dnie 240 m i głębokości 14,5 m,
-
toru północnego podejściowego do Świnoujścia, na Zatoce Pomorskiej o długości 32,0 km (licząc od główek falochronu w kierunku północnym), o szerokościach: 180 m - od km 0,00 do km 16,3; 200 m - od km 16,3 do km 26,8; 220 m - od km 26,8 do km 32,0 i głębokości 14,3 m,
-
toru wodnego w porcie Świnoujście o długości 5,5 km (licząc od główek falochronu w kierunku południowym), o szerokościach: od 180 do 160 m - od km 0,3 do km 1,8; od 160 do 130 m - od km 1,8 do km 2,1; od 130 do 110 m - od km 2,1 do km 2,7; od 110 do 90 m - od km 2,7 do km 5,5 i głębokościach: 14,3 m - od km 0,3 do km 2,6; 13 m - od km 2,6 do km 3,1; 11,4 m - od km 3,1 do km 3,7; 10,5 m - od km 3,7 do km 5,5,
-
toru wodnego Świnoujście-Szczecin o długości 67,7 km, szerokości 90 m z poszerzeniem do 150 m na odcinku od km 30 do km 35,5 i głębokości 10,5 m,
-
Kanału Grabowskiego o długości 0,45 km pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego, szerokości 90 m i głębokości 10,5 m:
1)
falochrony zewnętrzne w porcie Świnoujście;
2)
stałe znaki nawigacyjne na redzie portów Świnoujście i Szczecin - stawy na lądzie - 3 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);
3)
pływające oznakowanie nawigacyjne:
a)
pławy świetlne - 17 szt.,
b)
pławy nieświecące - 1 szt.,
c)
pławy świetlne zimowe - 4 szt.,
d)
pławy nieświecące zimowe - 7 szt.;
4)
latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;
5)
radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;
6)
kotwicowiska na redzie portów Świnoujście i Szczecin:
a)
kotwicowisko 1A o powierzchni 7,37 km2 i głębokości od 10,0 m do 10,8 m,
b)
kotwicowisko 1B o powierzchni 18,83 km2 i głębokości od 9,0 m do 11,8 m,
c)
kotwicowisko 2A o powierzchni 14,59 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,4 m,
d)
kotwicowisko 2B o powierzchni 8,55 km2 i głębokości od 12,6 m do 13,9 m,
e)
kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,
f)
kotwicowisko 3 o powierzchni 19,85 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m;
7)
stałe znaki nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście-Szczecin:
a)
stawy na lądzie - 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),
b)
stawy na wodzie - 12 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych i 4 stawy nabieżnikowe),
c)
dalby świetlne - 43 szt.,
d)
dalby nieświecące - 1 szt.,
e)
światła sektorowe na lądzie - 4 szt.,
f)
światła sektorowe na wodzie - 1 szt.;
8)
pływające oznakowanie nawigacyjne:
a)
pławy świetlne - 24 szt.,
b)
pławy nieświecące - 31 szt.,
c)
pławy świetlne zimowe - 3 szt.,
d)
pławy nieświecące zimowe - 1 szt.;
9)
punkty kontroli ruchu statków - 3 obiekty (punkt obserwacyjny Świnoujście, punkt obserwacyjny Police, punkt obserwacyjny Karsibórz);
10)
stacje nautyczne - 6 obiektów;
11)
umocnienia brzegowe:
a)
Kanał Mieliński od km 5,0 do km 9,0:
-
brzeg wschodni o długości 3.550 m,
-
brzeg zachodni o długości 2.100 m,
a)
ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,
c)
Kanał Piastowski od km 5,9 do km 16,38:
-
brzeg wschodni o długości 6.880 m,
-
brzeg zachodni o długości 6.880 m,
a)
wyspa Chełminek:
-
ostroga północna o długości 48,4 m,
-
umocnienia brzegowe o długości 620 m,
-
ostroga południowa o długości 72 m;
12)
kotwicowiska:
a)
kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,63 km2 i głębokości od 5,6 m do 6,2 m,
b)
kotwicowisko Chełminek o powierzchni 0,98 km2 i głębokości od 4,8 m do 6,6 m,
c)
kotwicowisko Raduń o powierzchni 0,33 km2 i głębokości od 10,2 m do 12,0 m,
d)
kotwicowisko Inoujście o powierzchni 2,08 km2 i głębokości od 7,0 m do 8,0 m;
13)
pola refulacyjne przy torze wodnym Świnoujście-Szczecin:
a)
pole "A" - na km 8,77 o powierzchni 23 ha, wraz z przystanią refulacyjną stanowiącą 5 dalb stalowych cumowniczo-odbojowych,
b)
pole "D" - na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią przystosowaną dla pogłębiarek nasiębiernych i refulera, składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,
c)
pole "Chełminek" - na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią stanowiącą 4 dalby stalowe,
d)
pole "Mańków" - na km 44,0 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią stanowiącą 4 dalby cumowniczo-odbojowe, kładki komunikacyjne oraz stalową estakadą nawodną,
e)
pole "Ostrów Grabowski" - od km 64,7 do km 66,0 o powierzchni 65,1 ha,
f)
pole "Dębina" - od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha;
14)
obrotnice:
a)
w porcie Świnoujście - na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 370 m i głębokości 11,0 m),
b)
w porcie Świnoujście - na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 320 i głębokości 11,4 m),
c)
na wysokości Polic - na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej, o długości 400 m i osi dłuższej o długości 850 m),
d)
przy przesmyku orlim na przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego - o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m,
e)
na przekopie Mieleńskim z rzeką Parnicą o średnicy 300 m i głębokości 10,5 m;
15)
system referencyjny DGPS;
16)
system radionawigacyjny "Syledis";
17)
system nawigacyjny "Falcon";
18)
system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;
19)
systemy zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;
20)
zintegrowany system zarządzania i kierowania ruchem statków "Vessel Traffic Management Service" (VTMS);
21)
system synchronizacji świateł nawigacyjnych;
22)
system oświetlenia brzegowego (6 świateł - falochron wschodni portu Świnoujście i 92 światła - Kanał Mieliński i Kanał Piastowski);
23)
zintegrowany system hydrograficzny "SIMRAD EM 3000";
24)
system laserowy "Polartrack";
25)
geodezyjny system pomiarowy "Total Station".
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.