Określenie ilości egzemplarzy deklaracji składanych dla uzyskania kart rejestracyjnych przez poszczególne grupy podatników.

Monitor Polski

M.P.1960.84.380

Akt utracił moc
Wersja od: 12 listopada 1960 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 27 października 1960 r.
w sprawie określenia ilości egzemplarzy deklaracji składanych dla uzyskania kart rejestracyjnych przez poszczególne grupy podatników.

Na podstawie art. 33 i art. 66 ust. 2 dekretu z dnia 16 maja 1946 r. o postępowaniu podatkowym (Dz. U. z 1957 r. Nr 7, poz. 25) zarządza się, co następuje:
1.
Podatnicy prowadzący zakłady rzemieślnicze, przemysłowe, handlowe i usługowe dla uzyskania kart rejestracyjnych mają obowiązek składania deklaracji według przepisanego wzoru w trzech egzemplarzach. Podatnicy prowadzący zakłady rzemieślnicze, uprawnieni do uzyskania kart podatkowych, składają deklaracje dla uzyskania tych kart również w trzech egzemplarzach.
2.
Podatnicy, wykonujący zajęcia zawodowe w zakresie służby zdrowia, a ponadto osoby wykonujące przemysł domowy, ludowy i chałupnictwo, obowiązane do uzyskania kart rejestracyjnych, dla uzyskania tych kart mają obowiązek składania deklaracji według przepisanego wzoru w dwóch egzemplarzach.
3.
Podatnicy nie wymienieni w ust. 1 i 2 dla uzyskania kart rejestracyjnych mają obowiązek składania deklaracji według przepisanego wzoru w jednym egzemplarzu.
1.
Organy finansowe I instancji przesyłają:
1)
drugie egzemplarze deklaracji składanych dla uzyskania kart rejestracyjnych, a dotyczących:
a)
zakładów rzemieślniczych (również deklaracje składane dla uzyskania kart podatkowych) i przemysłowych, zespołów ludności, zorganizowanych w celu pozyskiwania i produkcji materiałów budowlanych z miejscowych surowców, oraz osób wykonujących przemysł domowy, ludowy i chałupnictwo - wydziałom przemysłu prezydiów powiatowych rad narodowych, rad narodowych miast stanowiących powiaty oraz dzielnicowych rad narodowych w miastach wyłączonych z województw,
b)
zakładów handlowych i usługowych (usługi handlowe) - wydziałom handlu prezydiów rad narodowych wymienionych pod lit. a),
c)
zajęć zawodowych w zakresie służby zdrowia - wydziałom zdrowia prezydiów wojewódzkich rad narodowych;
2)
trzecie egzemplarze deklaracji składanych dla uzyskania kart rejestracyjnych, a dotyczących:
a)
zakładów rzemieślniczych (również deklaracji składanych dla uzyskania kart podatkowych) - właściwym izbom rzemieślniczym,
b)
zakładów przemysłowych (z wyjątkiem wymienionych pod lit. c) oraz zespołów ludności zorganizowanych w celu pozyskiwania i produkcji materiałów budowlanych z miejscowych surowców - Komisji Koordynacyjnej Zrzeszeń Prywatnego Przemysłu w Warszawie,
c)
młynów (wiatraków), kaszarni i śrutowników - Ogólnopolskiemu Zrzeszeniu Prywatnego Przemysłu Młynarskiego w Warszawie,
d)
zakładów handlowych i usługowych (usługi handlowe) - powiatowym (miejskim) zrzeszeniom prywatnego handlu i usług, a gdy takie zrzeszenia nie zostały zorganizowane - wojewódzkiemu zrzeszeniu prywatnego handlu i usług.

Przesłanie drugich i trzecich egzemplarzy deklaracji powinno nastąpić w terminie do dnia 7 następnego miesiąca za miesiąc ubiegły.

2.
Jeżeli podatnik nie składał deklaracji, a należność za kartę rejestracyjną została przez organ finansowy ustalona w decyzji (wymierzona) - organ finansowy przesyła jednostkom wymienionym w ust. 1 odpisy wydanej decyzji.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i ma zastosowanie do deklaracji składanych dla uzyskania kart rejestracyjnych (podatkowych) za okres od 1961 r.