§ 4. - Ogólne warunki umów o przekazanie i umów zlecenia obsługi gwarancyjnej między jednostkami gospodarki uspołecznionej.

Monitor Polski

M.P.1986.1.1

Akt utracił moc
Wersja od: 30 stycznia 1986 r.
§  4.
Użyte w uchwale określenia oznaczają:
1)
obsługa gwarancyjna - wykonywanie obowiązków wynikających z gwarancji,
2)
gwarant - jednostkę gospodarki uspołecznionej udzielającą gwarancji, będącą producentem lub importerem oznaczonych towarów albo sprzedawcą udzielającym gwarancji,
3)
przejmujący obsługę gwarancyjną - jednostkę gospodarki uspołecznionej kupującą towary w celu dalszej odprzedaży, która na podstawie umowy przejęła obsługę gwarancyjną,
4)
przyjmujący zlecenie obsługi gwarancyjnej - jednostkę gospodarki uspołecznionej, do której statutowej działalności należy dokonywanie określonych napraw rzeczy,
5)
czynności obsługi gwarancyjnej - czynność lub zespół czynności obejmujących:
a)
badanie rzeczy objętej gwarancją w zakresie wad zgłoszonych przez uprawnionego z gwarancji i innych wad tkwiących w rzeczy,
b)
kwalifikowanie stwierdzonych wad oraz ustalenie sposobu ich usunięcia,
c)
wykonanie obowiązków gwarancyjnych stosownie do wyników czynności wymienionych pod lit. a) i b),
d)
dokonywanie czynności warunkujących realizację uprawnień z tytułu gwarancji, w szczególności przeglądów gwarancyjnych i koniecznych zabiegów konserwacyjnych,
6)
zakład obsługi gwarancyjnej - punkt usługowy jednostki gospodarki uspołecznionej, wykonujący w całości lub w części czynności obsługi gwarancyjnej albo przyjmujący zgłoszenie wad rzeczy, oraz sezonową ekipę naprawczą.