Ogłoszenie statutu Morskiego Instytutu Technicznego.
Monitor Polski
M.P.1950.A-37.441
Akt utracił moc Wersja od: 12 kwietnia 1950 r.
OBWIESZCZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 3 kwietnia 1950 r.
w sprawie ogłoszenia statutu Morskiego Instytutu Technicznego.
Na podstawie § 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 marca 1950 r. w sprawie utworzenia Morskiego Instytutu Technicznego (Dz. U. R. P. Nr 9, poz. 91) ogłasza się w załączeniu statut Morskiego Instytutu Technicznego.
ZAŁĄCZNIK
STATUT
STATUT
MORSKIEGO INSTYTUTU TECHNICZNEGO
Rozdział I.
Zadania Instytutu.
Zadania Instytutu.
§ 1.
Morski Instytut Techniczny, zwany w dalszym ciągu niniejszego statutu "Instytutem", jest samodzielną placówką naukowo-badawczą pozostającą pod nadzorem Ministra Żeglugi.§ 2.
Zadaniem Instytutu jest prowadzenie prac badawczych na użytek polityki gospodarczej Państwa w zakresie budownictwa okrętowego oraz eksploatacji i rozbudowy portów, celem naukowego zracjonalizowania i unowocześnienia procesów technologicznych, w szczególności prowadzenie prac badawczych dotyczących zagadnień: 1)
geotalassologii oraz robót podwodnych, 2)
racjonalizacji budownictwa portowego i urządzeń przeładunkowych, 3)
konstrukcji statków, oporów kadłubów statków, 4)
radionautycznych, 5)
napędów statków, 6)
korozji w warunkach morskich, oraz 7)
prowadzenia badań naukowych w innych dziedzinach związanych z budownictwem okrętowym oraz eksploatacją i rozbudową portów.§ 3.
Prace te Instytut wykonuje przez komórki własne, jak również przez zakłady szkół wyższych bądź też wspólnie z zakładami innych instytucji.§ 4.
Instytut może wydawać we własnym zakresie prace naukowe, czasopisma lub inne publikacje.Rozdział II.
Organizacja Instytutu.
Organizacja Instytutu.
§ 5.
Instytut posiada osobowość prawną.§ 6.
Siedzibą Instytutu jest Gdańsk.Instytut może zakładać za zgodą Ministra Żeglugi placówki na terenie całej Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 7.
Instytut ma prawo używania pieczęci okrągłej z godłem państwowym pośrodku i napisem "Morski Instytut Techniczny" w otoku.§ 8.
Organami Instytutu są: 1)
Dyrekcja, 2)
Rada Instytutu.§ 9.
Dyrektora mianuje i zwalnia Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Ministra Żeglugi i Ministra Oświaty.Stałym zastępcą Dyrektora jest Wicedyrektor, mianowany i zwalniany przez Ministra Żeglugi w porozumieniu z Ministrem Oświaty.
§ 10.
Do zakresu działania Dyrektora należy kierownictwo i nadzór nad pracami Instytutu. W szczególności do zadań Dyrektora należy: 1)
kierowanie pracami Instytutu i reprezentowanie go przed władzami, urzędami i wobec osób trzecich, 2)
wydawanie zleceń na przeprowadzanie prac badawczych w zakresie własnym, bądź za pośrednictwem właściwych instytucji lub osób, na podstawie umowy o dzieło, 3)
podpisywanie wszelkich pism, dokumentów oraz aktów o charakterze prawnym dotyczących spraw Instytutu, 4)
przedkładanie do opinii Rady Instytutu planów prac, sprawozdań kwartalnych i rocznych oraz preliminarza budżetowego Instytutu.§ 11.
Rada Instytutu składa się: 1)
z 16 członków, powoływanych i odwoływanych przez Ministra Żeglugi w porozumieniu z Ministrem Oświaty, spośród pracowników naukowych i praktyków - racjonalizatorów produkcji i eksploatacji, będących znawcami problemów wchodzących w zakres działania Instytutu, 2)
z Dyrektora i Wicedyrektora Instytutu.§ 12.
Przewodniczącego Rady Instytutu i dwóch jego zastępców powołuje i zwalnia Minister Żeglugi w porozumieniu z Ministrem Oświaty, spośród członków Rady Instytutu.§ 13.
Radę Instytutu zwołuje Przewodniczący, a w czasie jego nieobecności zastępca Przewodniczącego, przynajmniej raz na kwartał.§ 14.
Uchwały Rady Instytutu zapadają zwykłą większością głosów, a w razie równości, rozstrzyga głos Przewodniczącego.§ 15.
Do zakresu działania Rady Instytutu należy: 1)
ustalenie wytycznych dla planów prac Instytutu, 2)
opiniowanie planów prac Instytutu, 3)
opiniowanie sprawozdań kwartalnych i rocznych z działalności Instytutu, 4)
opiniowanie preliminarza budżetowego Instytutu, 5)
opracowywanie regulaminów wewnętrznych Instytutu określających jego strukturę i zatwierdzanych przez Ministra Żeglugi i Ministra Oświaty.Rozdział III.
Sprawy majątkowe.
Sprawy majątkowe.
§ 16.
Ogół dochodów i wydatków Instytutu objęty jest budżetem Ministerstwa Żeglugi.§ 17.
Instytut może posiadać, nabywać, zbywać i obciążać majątek ruchomy oraz nieruchomy, jak też przyjmować darowizny i zapisy.Nabycie i zbycie przez Instytut oraz obciążenie majątku nieruchomego i przyjęcie pod warunkiem obciążającym darowizny lub zapisu wymaga zgody Ministra Żeglugi i Ministra Finansów.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »