Obowiązki sprawozdawcze w zakresie edukacji.
M.P.1996.49.466
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 1 sierpnia 1996 r.
w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie edukacji.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
S - 01
S - 01
według stanu w dniu 20 IX 199... r.
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
S - 02
S - 02
według stanu w dniu 10 IX 199... r.
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 3
S - 03
S - 03
według stanu w dniu 10 XI 199... r.
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 4
S - 04
S - 04
według stanu w dniu 20 IX 199.... r.
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 5
S - 05
S - 05
według stanu w dniu 20 IX 199.... r.
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 6
S - 05/D
S - 05/D
według stanu w dniu 12 X 199.... r.
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 7
S - 07
S - 07
według stanu w dniu 2 X 199 .... r.
(pominięty)
OBJAŚNIENIA DO FORMULARZA S-07
sprawozdanie szkoły zawodowej - według stanu w dniu 2 X
Sprawozdanie dotyczy szkół zawodowych czynnych w danym roku szkolnym oraz szkół, które zakończyły działalność w czerwcu poprzedniego roku szkolnego. Jeżeli szkoła posiada filię, wówczas jednostką sprawozdawczą jest szkoła prowadząca filię (szkoła macierzysta), która sporządza jedno sprawozdanie łącznie z filią.
Sprawozdanie należy sporządzać następująco:
1) szkoły dla młodzieży wypełniają wszystkie działy,
2) szkoły dla dorosłych nie wypełniają danych dotyczących:
- stanowisk pracy w warsztatach szkolnych, liczby uczniów mieszkających na stancjach, liczby oddziałów (klas) specjalnych i uczniów w oddziałach (klasach) specjalnych (dział 1, wiersze od 5 do 8), środków finansowych (dział 1, wiersze od 17 do 19),
- uczniów według klas (dział 2, rubr. 3, 4, 5 i 8),
- uczniów klasy I w danym roku szkolnym, którzy świadectwo ukończenia szkoły niższego szczebla otrzymali w poprzednim roku szkolnym (dział 4),
- młodocianych pracowników (dział 5).
3) szkoły, które utworzone zostały na początku danego roku szkolnego nie wypełniają informacji dotyczących:
- uczniów, którzy przystąpili do egzaminów dojrzałości (dział 1, wiersze 15 i 16),
- środków finansowych (dział 1, wiersze 17 i 18),
- uczniów według klas (dział 2, rubr. 3, 4, 5 i 8),
- absolwentów-eksternów (dział 3),
- absolwentów według zawodów - specjalności (dział 7, rubr. od 3 do 6).
4) w sprawozdaniach szkół zlikwidowanych z dniem 30 czerwca wypełnia się następujące informacje:
a) w sprawozdaniach szkół dla młodzieży:
- uczniów, którzy przystąpili do egzaminów dojrzałości (dział 1, wiersze 15 i 16),
- środków finansowych (dział 1, wiersze 17 i 18),
- uczniów według klas (dział 2, rubr. od 1 do 5),
- absolwentów-eksternów (dział 3),
- absolwentów według zawodów - specjalności (dział 7, rubr. od 0 do 6),
b) w sprawozdaniach szkół dla dorosłych:
- uczniów, którzy przystąpili do egzaminów dojrzałości (dział 1, wiersze 15 i 16),
- absolwentów eksternów (dział 3),
- absolwentów według zawodów - specjalności (dział 7, rubr. od 0 do 6).
Dwa odrębne sprawozdania S-07 sporządzają:
- szkoły zawodowe, w których przyjęcia do klasy I przeprowadzane są dwukrotnie w ciągu roku szkolnego, tj. we wrześniu i w lutym,
- szkoły zawodowe, przy których zorganizowano klasy przysposabiające do pracy zawodowej (nie wyodrębnione w szkołę) - odrębne sprawozdanie dla tych klas z symbolem 114 lub 115,
- szkoły muzyczne I i II stopnia kształcące wyłącznie w kierunku muzycznym: w zakresie I stopnia (symbol 510) i w zakresie II stopnia (symbol 520),
- szkoły artystyczne II stopnia, w których zorganizowane są klasy o profilu wyłącznie artystycznym (symbol 520) - jedno sprawozdanie oraz klasy z nauką przedmiotów jednocześnie ogólnokształcących i artystycznych (symbol 521) - drugie sprawozdanie.
Szkoły muzyczne I i II stopnia (podstawowego i licealnego) kształcące jednocześnie w zakresie przedmiotów ogólnych i muzycznych - sporządzają sprawozdanie tylko w zakresie II stopnia (symbol 521). Jeżeli są to szkoły o 12-letnim cyklu nauki, należy wpisać klasy IX-XII jako klasy I-IV.
Szkoły baletowe kształcące jednocześnie w kierunku ogólnym i baletu sporządzają sprawozdanie tylko w zakresie II stopnia, tj. dla klas VI-IX wpisując je jako klasy I-IV, natomiast szkoły baletowe o profilu wyłącznie baletowym sporządzają sprawozdanie o symbolu 510 lub symbolu 520 w zależności od stopnia kształcenia. Jeżeli szkoła nie ma określonego stopnia kształcenia (szkoły niepubliczne) - kryterium może być wiek uczniów.
Policealne studia artystyczne wypełniają dział 6, wykazując wszystkich uczniów.
Wykaz symboli szkół zawodowych specjalnych według rodzajów niepełnosprawności
(pozycja 4 części tytułowo-adresowej)
Szkoły według niepełnosprawności | Symbol |
Szkoły dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim | 1 |
Szkoły dla upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym | 2 |
Szkoły dla niesłyszących | 3 |
Szkoły dla słabo słyszących | 4 |
Szkoły dla niewidomych | 5 |
Szkoły dla słabo widzących | 6 |
Szkoły dla przewlekle chorych | 7 |
Szkoły dla niepełnosprawnych ruchowo | 8 |
Szkoły dla niedostosowanych społecznie | 9 |
Szkoły dla zagrożonych uzależnieniami | 10 |
Szkoły dla uczniów z zaburzeniami zachowania | 11 |
Wykaz symboli typów szkół, które wypełniają formularz S-07
Typ szkoły | Symbol |
SZKOŁY (KLASY) PRZYSPOSABIAJĄCE DO PRACY ZAWODOWEJ | |
Szkoły przysposabiające do pracy zawodowej (bez specjalnych) | 111 |
Szkoły przysposabiające do pracy zawodowej specjalne - na podbudowie klasy V, VI lub VII szkoły podstawowej | 112 |
Szkoły przysposabiające do pracy zawodowej specjalne - na podbudowie klasy VIII szkoły podstawowej | 113 |
Klasy przysposabiające do pracy zawodowej | 114 |
Klasy przysposabiające do pracy zawodowej - specjalne | 115 |
SZKOŁY ZASADNICZE DLA MŁODZIEŻY | |
Szkoły zasadnicze (bez specjalnych) | 211 |
Szkoły zasadnicze specjalne | 241 |
SZKOŁY ZASADNICZE DLA DOROSŁYCH | |
Szkoły zasadnicze stacjonarne | 231 |
Szkoły zasadnicze zaoczne | 251 |
SZKOŁY ŚREDNIE ZAWODOWE DLA MŁODZIEŻY na podbudowie programowej: | |
szkoły podstawowej | |
Technika i licea (np. technika budowlane, licea ekonomiczne, licea medyczne) - bez specjalnych | 311 |
Technika specjalne | 312 |
Licea zawodowe (bez specjalnych) - licea przygotowujące do wykonywania zawodu robotnika kwalifikowanego ze średnim wykształceniem ogólnym lub pracowników o równorzędnych kwalifikacjach ze średnim wykształceniem ogólnym | 314 |
Licea techniczne | 318 |
Licea zawodowe specjalne | 319 |
szkoły zasadniczej | |
Technika i licea (bez szkół specjalnych) | 331 |
Technika i licea specjalne | 332 |
II klasy liceum ogólnokształcącego: | |
Technika i licea | 340 |
SZKOŁY ŚREDNIE ZAWODOWE DLA DOROSŁYCH - STACJONARNE na podbudowie programowej: | |
szkoły podstawowej: | |
Technika i licea (np. technika budowlane, licea ekonomiczne) | 351 |
Średnie studia zawodowe | 352 |
Licea zawodowe - licea przygotowujące do wykonywania zawodu robotnika kwalifikowanego ze średnim wykształceniem ogólnym lub pracownika o równorzędnych kwalifikacjach ze średnim wykształceniem ogólnym | 353 |
szkoły zasadniczej | |
Technika i licea | 361 |
II klasy liceum ogólnokształcącego: | |
Technika i licea | 370 |
SZKOŁY ŚREDNIE ZAWODOWE DLA DOROSŁYCH - ZAOCZNE na podbudowie programowej: | |
szkoły podstawowej | |
Technika i licea (np. technika budowlane, licea ekonomiczne) | 711 |
Licea zawodowe - licea przygotowujące do wykonywania zawodu robotnika kwalifikowanego ze średnim wykształceniem ogólnym lub pracownika o równorzędnych kwalifikacjach ze średnim wykształceniem ogólnym | 712 |
Średnie studia zawodowe | 751 |
II klasy liceum ogólnokształcącego: | |
Technika i licea | 720 |
szkoły zasadniczej | |
Technika i licea | 731 |
Średnie studia zawodowe | 761 |
SZKOŁY POLICEALNE (POMATURALNE) - DZIENNE | |
1-roczne szkoły policealne | 411 |
Szkoły policealne (bez szkół specjalnych i artystycznych) | 412 |
Szkoły policealne specjalne | 413 |
Studia artystyczne oraz kształcenia animatorów kultury i bibliotekarzy | 416 |
Nauczycielskie kolegia języków obcych | 418 |
Kolegia nauczycielskie | 419 |
SZKOŁY POLICEALNE (POMATURALNE) - STACJONARNE | |
Szkoły policealne | 421 |
1-roczne szkoły policealne | 422 |
Nauczycielskie kolegia języków obcych | 424 |
SZKOŁY POLICEALNE - ZAOCZNE | |
Szkoły policealne (bez szkół artystycznych) | 811 |
1-roczne szkoły policealne | 812 |
Studia artystyczne oraz kształcenia animatorów kultury i bibliotekarzy | 814 |
Kolegia nauczycielskie | 817 |
SZKOŁY ARTYSTYCZNE | |
I stopnia - kształcenie wyłącznie w zakresie artystycznym | 510 |
II stopnia - kształcenie wyłącznie w zakresie artystycznym | 520 |
II stopnia - kształcenie jednocześnie w zakresie artystycznym i ogólnym na poziomie średnim | 521 |
ZAŁĄCZNIK Nr 8
S - 08
S - 08
według stanu w dniu 10 XI 199.... r.
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 9
S - 10
S - 10
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 10
S - 11
S - 11
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 11
S - 12
S - 12
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 12
S - 13
S - 13
według stanu w dniu 15 XII 199 .... r.
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 13
S - 14
S - 14
według stanu w dniu 31 X 199 ... r.
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 14
S - 16
S - 16
według stanu w dniu 31 X 199 ... r.
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 15
S - 17
S - 17
według stanu w dniu 31 X 199 ... r.
(pominięty)
ZAŁĄCZNIK Nr 16
S - 18
S - 18
(pominięty)
OBJAŚNIENIA
Sprawozdanie sporządzają organizatorzy niepublicznych placówek oświatowych, tj. osoby prawne i fizyczne, które dokonały wpisu do ewidencji właściwego terenowo kuratora oświaty zgodnie z art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329).
Przez pojęcie kursu rozumie się pozaszkolną formę kształcenia, której czas trwania (zgodnie z jego programem) nie jest krótszy niż 30 godzin.
Kursy języków obcych obejmują kursy organizowane dla różnych poziomów zaawansowania słuchaczy.
Kursy przyuczające do zawodu są to kursy mające na celu przygotowanie słuchacza do podjęcia pracy w określonym zawodzie.
Kursy przygotowujące do egzaminów na tytuły kwalifikacyjne mają na celu przygotowanie słuchacza do egzaminu na tytuł robotnika wykwalifikowanego lub mistrza (zgodnie z określoną klasyfikacją zawodów), zdawanego przed państwową komisją egzaminacyjną, którą powołuje kurator oświaty.
Kursy przygotowujące do uzyskania uprawnień zawodowych mają na celu przygotowanie słuchacza do złożenia egzaminu na te uprawnienia, np.: spawacza, operatora maszyn i urządzeń itp.
Kursy doskonalące w zawodzie mają na celu rozszerzenie wiedzy lub umiejętności w wykonywanym zawodzie.
Kursy bezpieczeństwa i higieny pracy prowadzone są zgodnie z programami ramowymi ustalonymi zarządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej. Do kursów tych zalicza się także kursy przeciwpożarowe i minimum sanitarnego.
Kursy pedagogiczne dla instruktorów praktycznej nauki zawodu dotyczą kursów określonych w § 9 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 grudnia 1992 r. w sprawie organizowania i finansowania praktycznej nauki zawodu, praw i obowiązków podmiotów organizujących tę naukę oraz uczniów odbywających praktyczną naukę zawodu (Dz. U. Nr 97, poz. 479 i z 1994 r. Nr 130, poz. 684) oraz przepisów zawartych w § 17 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 12 października 1993 r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472).
Kursy przygotowujące do egzaminów eksternistycznych z zakresu programu nauczania różnych typów szkół dotyczą przygotowania słuchaczy do egzaminów przez Państwową Komisję Egzaminacyjną powołaną przez właściwego terenowo kuratora oświaty zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 października 1992 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania egzaminów eksternistycznych oraz zasad odpłatności za ich przeprowadzanie (Dz. U. Nr 80, poz. 410).
Kursy przygotowujące do egzaminów wstępnych do szkół różnego typu dotyczą kursów mających charakter repetytorium, przygotowujących słuchaczy do zdawania egzaminów wstępnych do szkół średnich i wyższych.
W rubryce dotyczącej bezrobotnych należy wykazać osoby pozostające bez pracy, skierowane na kursy przez urzędy pracy.
Przez kursy zlecone rozumie się kursy zorganizowane na zlecenie zakładów pracy lub urzędów pracy.
ZAŁĄCZNIK Nr 17
Załącznik do sprawozdań: S-01, S-02, S-05, S-07
Załącznik do sprawozdań: S-01, S-02, S-05, S-07
według stanu w dniu 20 IX 199 ... r.
(pominięty)
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »