§ 4. - Obowiązki przełożonych policjantów, funkcjonariuszy Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Biura Ochrony Rządu oraz ratowników oddziałów obrony cywilnej w zakresie zapewnienia realizacji uprawnień wyborczych.

Monitor Polski

M.P.2011.68.672

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 lipca 2011 r.
§  4.
1.
Komendanci, dowódcy i szefowie zapewnią podległym im policjantom, funkcjonariuszom i ratownikom, w terminach określonych w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, możliwość:
1)
złożenia w urzędzie gminy pisemnego wniosku o dopisanie się do wybranego przez nich spisu wyborców sporządzonego dla miejscowości, w której pełnią lub odbywają służbę;
2)
osobistego sprawdzenia, czy zostali uwzględnieni w spisie;
3)
złożenia pisemnej lub ustnej reklamacji, w przypadku takiej konieczności.
2.
Zapewnienie możliwości realizacji uprawnień wyborczych, o których mowa w ust. 1, następuje przez odpowiednią organizację czasu wykonywania obowiązków służbowych przez podległych policjantów, funkcjonariuszy i ratowników lub poprzez udzielenie im w niezbędnym wymiarze czasu zwolnienia od wykonywania obowiązków służbowych na podstawie złożonego przez nich raportu (wniosku).