Obowiązek ustanowienia i zgłoszenia organom finansowym przez władze i urzędy państwowe oraz podmioty gospodarki uspołecznionej osób działających w ich imieniu i odpowiedzialnych za prawidłowy pobór w drodze inkasa podatku od lokali oraz za terminowe wpłacanie (przelewanie) pobranego podatku na rachunek właściwego organu finansowego.

Monitor Polski

M.P.1951.A-5.66

Akt utracił moc
Wersja od: 25 stycznia 1951 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 11 stycznia 1951 r.
o obowiązku ustanowienia i zgłoszenia organom finansowym przez władze i urzędy państwowe oraz podmioty gospodarki uspołecznionej osób działających w ich imieniu i odpowiedzialnych za prawidłowy pobór w drodze inkasa podatku od lokali oraz za terminowe wpłacanie (przelewanie) pobranego podatku na rachunek właściwego organu finansowego.

Na podstawie art. 27 ust 2 dekretu z dnia 16 maja 1946 r. o postępowaniu podatkowym (Dz. U. R. P. z 1950 r. Nr 56, poz. 506) zarządza się, co następuje:
Władze i urzędy państwowe oraz podmioty gospodarki uspołecznionej obowiązane są ustanowić osoby działające w ich imieniu w zakresie ciążących na nich obowiązków co do poboru w drodze inkasa podatku od lokali oraz za terminowe wpłacanie (przelewanie) pobranego podatku na rachunek właściwego organu finansowego.
Zgłoszenia organom finansowym ustanowionych osób należy dokonać w terminie właściwym, dla dokonania pierwszej wpłaty (przelewu) pobranego podatku na rachunek organu finansowego, a następnie w terminie dwutygodniowym od daty zajścia każdej zmiany w osobie odpowiedzialnego.
Pobór podatku od lokali w drodze inkasa następuje na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 1951 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów dekretu o postępowaniu podatkowym (Dz. U. R. P. Nr 5, poz. 43).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.