Normy ubytku naturalnego ziarna zbóż podczas przeładunku w elewatorach portowych.

Monitor Polski

M.P.1960.15.69

Akt utracił moc
Wersja od: 13 lutego 1960 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ŻEGLUGI I GOSPODARKI WODNEJ
z dnia 15 stycznia 1960 r.
w sprawie norm ubytku naturalnego ziarna zbóż podczas przeładunku w elewatorach portowych.

Na podstawie § 1 ust. 1 zarządzenia Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z dnia 29 listopada 1955 r. w sprawie przekazania uprawnień do ustalania norm ubytków naturalnych oraz trybu opracowania, stosowania i kontroli tych norm (Monitor Polski Nr 127, poz. 1630) zarządza się, co następuje:
Dla zbóż przeładowywanych przez elewatory portowe, a nie magazynowanych, ustala się normę ubytku naturalnego ziarna zbóż podczas przeładunku w wysokości do 0,07% dla portu Gdańsk i Gdynia oraz do 0,15% dla portu Szczecin, obliczaną od ilości stwierdzonej na wadze elewatora przy przyjmowaniu zboża przez elewator. Normę dla portu Szczecin ustala się na okres przejściowy do czasu doprowadzenia urządzeń elewatorowych do sprawności technicznej.
Normy ubytku naturalnego przy przeładunku w elewatorach portowych obejmują całość strat powstałych od momentu zważenia zboża na wadze elewatorowej przy przyjęciu zboża do elewatora do momentu zważenia zboża na wadze elewatora przy wydaniu zboża z elewatora.
Dla zbóż magazynowanych w elewatorach portowych oblicza się ubytek naturalny ustalony zarządzeniem Ministra Skupu z dnia 14 grudnia 1956 r. w sprawie norm ubytku naturalnego ziarna zbóż podczas magazynowania w jednostkach uczestniczących w obrocie (Monitor Polski Nr 106, poz. 1243).
1.
Szczegółowy tryb postępowania przy stosowaniu normy ubytku naturalnego ziarna zbóż podczas magazynowania oraz sposób kontroli nad prawidłowym przestrzeganiem tej normy w odniesieniu do zbóż, którymi dysponuje przemysł zbożowo-młynarski, określają instrukcje wydane przez Centralę Przemysłu Zbożowo-Młynarskiego "PZZ" w Warszawie.
2.
Tryb postępowania przy stosowaniu normy ubytku ziarna zbóż podczas przeładunku określą instrukcje opracowane przez zarządy portów w uzgodnieniu z Centralą Przemysłu Zbożowo-Młynarskiego "PZZ" w Warszawie.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z tym że dla poszczególnych elewatorów portowych począwszy od dnia przeprowadzenia ostatniej inwentaryzacji.