Rozdział 5 - Transport i łączność. - Narodowy plan gospodarczy na 1968 r. i podstawowe założenia planu na 1969 r.
M.P.1967.70.341
Akt nienormatywnyV.
Transport i łączność.
Transport i łączność.
Wyszczególnienie | Jednostka miary | 1968 r. | 1969 r. | %% |
1968 r. ------- 1967 r. | ||||
Transport kolejowy normalnotorowy | mln ton | 368,5 | 383,0 | 103,8 |
Transport samochodowy publiczny i branżowy | mln ton | 304.5 | 338,5 | 111,9 |
Transport wodny śródlądowy | mln ton | 6,5 | 7,3 | 103,2 |
Nadawcy ładunków powinni zapewnić warunki jak najpełniejszego wykorzystania zdolności przewozowej kolei w I półroczu 1968 r. oraz w niedziele i święta w okresie całego roku.
Szacuje się, że przewozy pasażerów podstawowymi środkami transportu będą kształtować się następująco:
Wyszczególnienie | Jednostka miary | 1968 r. | 1969 r. | %% |
1968 r. ------- 1967 r. | ||||
Transport kolejowy normalnotorowy | mln pasażerów | 1.020 | 1.035 | 102,0 |
Transport samochodowy (wojewódzkie przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej) | mln pasażerów | 1.103 | 1.157 | 106,4 |
Pilawa - Dęblin - Lublin 127 km,
Maksymilianowo - Tczew 132 km,
Czachówek - Radom 66 km,
Czechowice - Oświęcim - Skawina 37 km.
Ponadto szacuje się, że wartość inwestycji zrealizowanych w ramach społecznych czynów drogowych wyniesie około 1.200 mln zł, w tym udział dotacji Państwa wyniesie około 400 mln zł.
- przyrost telefonicznej sieci miejscowej o 147 tys. km/par, to jest osiągnięcie stanu 2.456 tys. km/par,
- przyrost pojemności central miejscowych o 65 tys. numerów, to jest osiągnięcie stanu 1.175 tys. numerów,
- przyrost abonentów telefonicznych o 58 tys. abonentów, to jest osiągnięcie stanu 954 tys. abonentów.