Rozdział 5 - Transport i łączność. - Narodowy plan gospodarczy na 1968 r. i podstawowe założenia planu na 1969 r.

Monitor Polski

M.P.1967.70.341

Akt nienormatywny
Wersja od: 21 grudnia 1967 r.

V.

Transport i łączność.

1.
Przewozy ładunków transportem publicznym i branżowym (bez transportu morskiego) powinny osiągnąć w 1968 r. około 704,7 mln ton, co oznacza wzrost w porównaniu z przewidywanym wykonaniem planu na 1967 r. o 7,6%, w tym przewozy ładunków podstawowymi środkami transportu powinny kształtować się następująco:
WyszczególnienieJednostka miary1968 r.1969 r.%%
1968 r.

-------

1967 r.

Transport kolejowy normalnotorowymln ton368,5383,0103,8
Transport samochodowy publiczny i branżowymln ton304.5338,5111,9
Transport wodny śródlądowymln ton6,57,3103,2

Nadawcy ładunków powinni zapewnić warunki jak najpełniejszego wykorzystania zdolności przewozowej kolei w I półroczu 1968 r. oraz w niedziele i święta w okresie całego roku.

2.
Szacuje się, że przewozy pasażerów transportem publicznym osiągną w 1968 r. około 2.165 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 4,0% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem planu w 1967 r.

Szacuje się, że przewozy pasażerów podstawowymi środkami transportu będą kształtować się następująco:

WyszczególnienieJednostka miary1968 r.1969 r.%%
1968 r.

-------

1967 r.

Transport kolejowy normalnotorowymln pasażerów1.0201.035102,0
Transport samochodowy (wojewódzkie przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej)mln pasażerów1.1031.157106,4
3.
W zakresie elektryfikacji kolei należy w latach 1968 i 1969 włączyć do eksploatacji następująca ważniejsze odcinki:

Pilawa - Dęblin - Lublin 127 km,

Maksymilianowo - Tczew 132 km,

Czachówek - Radom 66 km,

Czechowice - Oświęcim - Skawina 37 km.

4.
W 1968 r. w ramach planu centralnego należy zbudować i przebudować około 114 km dróg oraz zbudować około 800 mb mostów i wiaduktów. W ramach planu terenowego przewiduje się budowę i przebudowę około 70 km dróg lokalnych o nawierzchni twardej oraz budowę około 1.670 mb mostów.

Ponadto szacuje się, że wartość inwestycji zrealizowanych w ramach społecznych czynów drogowych wyniesie około 1.200 mln zł, w tym udział dotacji Państwa wyniesie około 400 mln zł.

5.
Nakłady finansowe z budżetu Państwa na utrzymanie dróg państwowych w 1968 r. powinny osiągnąć poziom 4.150 mln zł, a na utrzymanie dróg lokalnych 1.095 mln zł. Należy przeprowadzić kapitalne remonty około 5,5 tys. km dróg państwowych oraz około 32,2 tys. mb mostów na drogach państwowych.
6.
Stan floty morskiej ogółem powinien zwiększyć się z około 1.535 tys. DWT według przewidywanego wykonania na koniec 1967 r. do 1.697 tys. DWT na koniec 1968 r. i 1.769 tys. DWT na koniec 1969 r. Przewozy ładunków flotą ogółem powinny w 1968 r. osiągnąć około 15,5 mln ton i około 45,2 mld tono-mil, a w 1969 r. około 16,7 mln ton i 49,0 mld tono-mil.
7.
Przewiduje się, że przeładunki portów morskich, wyniosą w 1968 r. około 27,4 mln ton, w tym wzrost przeładunków drobnicy w 1968 r. wyniesie około 3,0% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem w 1967 r.
8.
Wartość usług Ministerstwa Łączności ogółem według cen bieżących powinna osiągnąć w 1968 r. poziom 7.117 mln zł, co oznacza wzrost o 7,2% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem planu w 1967 r. W 1968 r. powinna nastąpić dalsza rozbudowa następujących urządzeń łączności:

- przyrost telefonicznej sieci miejscowej o 147 tys. km/par, to jest osiągnięcie stanu 2.456 tys. km/par,

- przyrost pojemności central miejscowych o 65 tys. numerów, to jest osiągnięcie stanu 1.175 tys. numerów,

- przyrost abonentów telefonicznych o 58 tys. abonentów, to jest osiągnięcie stanu 954 tys. abonentów.

9.
W 1968 r. powinny być uruchomione 2 nadajniki telewizyjne o ogólnej mocy 20 kW oraz 4 nadajniki radiofoniczne o łącznej mocy 4 kW.