Rozdział 5 - Transport i łączność. - Narodowy plan gospodarczy na 1967 r. i podstawowe założenia na 1968 r.

Monitor Polski

M.P.1966.73.338

Akt nienormatywny
Wersja od: 23 grudnia 1966 r.

V.

Transport i łączność.

1.
Przewozy ładunków transportem publicznym i branżowym (bez transportu morskiego) powinny osiągnąć w 1967 roku około 640 mln ton, co oznacza wzrost w porównaniu z przewidywanym wykonywaniem planu 1966 r. o 5,9%, w tym przewozy ładunków podstawowymi środkami transportu powinny kształtować się następująco:
WyszczególnienieJednostka miary1967 r.1968 r.%%

1967 r.

1966 r.
Transport kolejowy normalnotorowymln ton352,0367,0103,2
Transport samochodowy publiczny i branżowymln ton261,3292,9110,1
Transport wodny śródlądowymln ton 6,1 6,6107,0

Nadawcy ładunków powinni zapewnić warunki jak najpełniejszego wykorzystania zdolności przewozowej kolei w I półroczu 1967 r. oraz w niedziele i święta w okresie całego roku.

2.
Szacuje się, że przewozy pasażerów transportem publicznym osiągną w 1967 r. około 2.085 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 6,8% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem planu 1966 r.

Szacuje się, że przewozy pasażerów podstawowymi środkami transportu będą kształtować się następująco:

WyszczególnienieJednostka miary1967 r.1968 r.%%

1967 r.

1966 r.
Transport kolejowy normalnotorowymln pasażerów1.0401.090105,1
Transport samochodowy (wojewódzkie przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej)mln pasażerów1.0001.090109,2
3.
W zakresie elektryfikacji kolei należy w latach 1967 i 1968 włączyć do eksploatacji następujące ważniejsze odcinki:

Sędziszów - Dęblin - Lublin - 281 km,

Inowrocław - Maksymilianowo - Tczew - 234 km,

Pilawa - Dęblin - 60 km.

4.
W 1967 r. w ramach planu centralnego należy zbudować i przebudować około 120 km dróg oraz zbudować około 1,1 tys. mb. mostów i wiaduktów. W ramach planu terenowego przewiduje się budowę i przebudowę około 65 km dróg lokalnych o nawierzchni twardej oraz budowę około 1,3 tys. mb. mostów.

Ponadto szacuje się, że wartość inwestycji zrealizowanych w ramach społecznych czynów drogowych wyniesie około 1.160 mln zł, w tym udział dotacji Państwa wyniesie około 420 mln zł.

5.
Nakłady finansowe z budżetu Państwa na utrzymanie dróg państwowych powinny osiągnąć poziom 3,8 mld zł, a na utrzymanie dróg lokalnych 990 mld zł. Należy przeprowadzić kapitalne remonty około 5,5 tys. km dróg państwowych oraz około 31,3 tys. mb. mostów na drogach państwowych.
6.
Stan własnej floty morskiej powinien zwiększyć się z około 1.357 tys. DWT według przewidywanego wykonania na koniec 1966 r. do około 1.452 tys. DWT na koniec 1967 r. i około 1.620 tys. DWT na koniec 1968 r. Przewozy ładunków flotą własną powinny w 1967 r. osiągnąć około 13,8 mln ton i około 37,5 mld tono-mil, a w 1968 r. około 14,9 mln ton i 41,5 mld tono-mil.
7.
Przewiduje się, że przeładunki portów morskich wyniosą w 1967 r. około 25,7 mln ton, w tym wzrost przeładunków drobnicy w 1967 r. wyniesie około 5,0% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem 1966 r.
8.
Wartość usług Ministerstwa Łączności ogółem według cen bieżących powinna osiągnąć w 1967 r. poziom 6.562 mln zł, co oznacza wzrost o 7,4% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem planu 1966 r. W 1967 r. powinna nastąpić dalsza rozbudowa następujących urządzeń łączności:

- przyrost telefonicznej sieci miejscowej o 121 tys. km/par., tj. osiągnięcie stanu około 2.291 tys. km/par.,

- przyrost pojemności central miejscowych o 65,1 tys. numerów, tj. osiągnięcie stanu około 1.116 tys. numerów,

- przyrost abonentów telefonicznych o 58 tys. abonentów, tj. osiągnięcie stanu około 898 tys. abonentów.

9.
W 1967 r. powinny być uruchomione 3 nadajniki telewizyjne o ogólnej mocy 30 kW, 128 km łączy telewizyjnych oraz 7 nadajników radiofonicznych o łącznej mocy 164 kW.