Rozdział 6 - Transport i łączność. - Narodowy plan gospodarczy na 1965 r.

Monitor Polski

M.P.1964.87.415

Akt nienormatywny
Wersja od: 22 grudnia 1964 r.

VI.

Transport i łączność.

1.
Przewozy ładunków transportem publicznym i branżowym (bez transportu morskiego) powinny osiągnąć 532,3 mln ton, co oznacza wzrost w porównaniu z przewidywanym wykonaniem planu 1964 r. o 5,0%, w tym przewozy ładunków podstawowymi środkami transportu powinny kształtować się następująco (w mln ton):
1965

plan

%

1965

1964

p. w.

Transport kolejowy normalnotorowy325,0102,8
Transport samochodowy publiczny i branżowy183,1106,6
Transport wodny śródlądowy5,4138,5

Nadawcy ładunków powinni zapewnić warunki do zwiększonego wykorzystania zdolności przewozowej kolei w I półroczu 1965 r. oraz w niedziele i święta w ciągu całego roku.

2.
Przewiduje się, że przewozy pasażerów transportem kolejowym i samochodowym (Polskie Koleje Państwowe, wojewódzkie przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej, Krajowy Związek Spółdzielni Transportowych) osiągną 1.734,8 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 6,8% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem planu 1964 r., w tym przewozy pasażerów podstawowymi środkami transportu powinny kształtować się następująco (mln pasażerów):
1965

plan

%

1965

1964

p. w.

Transport kolejowy normalnotorowy930103,3
Transport samochodowy (wojewódzkie przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej)758112,1
3.
W zakresie elektryfikacji kolei należy włączyć do wstępnej eksploatacji następujące odcinki:

Łowicz - Łódź Kaliska - Zduńska Wola 130 km

Tarnowskie Góry - Herby Nowe - Karsznice 164 km

Wrocław - Wałbrzych - Kuźnice 109 km

Ponadto należy rozpocząć roboty elektryfikacyjne m.in. na odcinku Karsznice - Bydgoszcz - Maksymilianowo.

4.
Podstawowe wskaźniki techniczno-ekonomiczne na kolejach powinny kształtować się następująco:
1965

plan

%

1965

1964

p. w.

Obrót wagonu towarowego w dobach4,599,6
Zużycie węgla obliczeniowego w kg na 1000 brutto-tono-km:
w ruchu towarowym31,0100,3
w ruchu pasażerskim71,5100,4
5.
W 1965 r. w ramach planu centralnego należy zbudować około 130 km dróg, przebudować około 110 km dróg oraz zbudować około 2,6 tys. mb. mostów i wiaduktów. W ramach planu terenowego przewiduje się budowę i przebudowę około 145 km dróg lokalnych o nawierzchni twardej oraz budowę około 1,1 tys. mb. mostów.

Ponadto szacuje się, że wartość inwestycji zrealizowanych w ramach społecznych czynów drogowych wyniesie około 1.000 mln zł, w tym udział dotacji Państwa wyniesie około 340 mln zł.

6.
Nakłady finansowe z budżetu Państwa na utrzymanie dróg państwowych powinny osiągnąć poziom 3,1 mld zł, a na utrzymanie dróg lokalnych 790,5 mln zł. Należy przeprowadzić kapitalne remonty około 6.400 km dróg państwowych oraz około 34,5 tys. mb. mostów na drogach państwowych.
7.
Stan własnej floty morskiej powinien zwiększyć się z 1.122,9 tys. DWT według przewidywanego wykonania na koniec 1964 r. do 1.175,5 tys. DWT na koniec 1965 r. Przewozy ładunków flotą własną powinny osiągnąć 10,5 mln ton i 30,4 mld tono-mil.
8.
Wartość usług Ministerstwa Łączności ogółem według cen bieżących powinna osiągnąć poziom 5.592,0 mln zł, co oznacza wzrost o 7,8% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem planu 1964 r. w warunkach porównywalnych.
9.
W 1965 r. powinna nastąpić dalsza rozbudowa następujących urządzeń łączności:

- przyrost telefonicznej sieci miejscowej o 104 tys. km par (tj. osiągnięcie stanu 2.039 tys. km par),

- przyrost pojemności central miejscowych o 66 tys. numerów (tj. osiągnięcie stanu 976 tys. numerów),

- przyrost abonentów telefonicznych o 53 tys. abonentów (tj. osiągnięcie stanu 790 tys. abonentów).

10.
W 1965 r. powinna być uruchomiona stacja telewizyjna na Świętym Krzyżu koło Kielc. Ponadto zwiększona zostanie moc stacji telewizyjnej w Gołogórze koło Koszalina z 2 do 10 kW. Długość łączy telewizyjnych na liniach radiowych powinna wzrosnąć o około 80 km i osiągnąć stan 4.056,4 km na koniec 1965 r.