Rozdział 7 - Transport i łączność. - Narodowy Plan Gospodarczy na 1957 r.

Monitor Polski

M.P.1957.35.231

Akt nienormatywny
Wersja od: 8 maja 1957 r.

Rozdział  VII.

Transport i łączność.

39.
Przewozy ładunków ogółem w transporcie wewnętrzno-krajowym osiągną 310 mln ton, co oznacza wzrost o 5,4% w porównaniu z 1956 r., w tym przewozy ładunków poszczególnymi środkami transportu kształtować się będą następująco:
Plan 1957 r.W %% w porównaniu z 1956 r.
Koleje normalnotorowe w mil. tonn236,0104,2
Transport samochodowy (PKS) w mil. tonn58,0110,7
Ponadto przewozy żeglugą morską osiągną: w tys, tono3.143,0112,6
40.
W zakresie remontów taboru kolejowego liczba wyremontowanych wagonów towarowych w przeliczeniu na naprawy kapitalne wzrośnie o 4.461 sztuk, tj. o 10,7% w porównaniu z 1956 r.
41.
Ogólna długość zelektryfikowanych linii kolejowych na koniec roku wyniesie 655,6 km, tj. wzrośnie o 25,0% w porównaniu z 1956 r.

Zelektryfikowane zostaną odcinki: Łazy - Katowice - Gliwice, Otwock - Pilawa, Chylonia - Wejherowo, Łódź Kaliska - Chojny - Widzew i Chojny - Olechów - Bedoń.

42.
Podstawowe wskaźniki techniczno-ekonomiczne na kolejach kształtować się będą następująco:
Plan 1957 r.W %% w porównaniu z 1956 r.
Obrót wagonu towarowego w dobach4,995,0
Zużycie węgla obliczeniowego na
1000 brutto tonno-km - ogółem w kg45,47100,5
a) w ruchu towarowym w kg31,5599,1
b) w ruchu pasażerskim w kg70,00100,9
43.
Przewiduje się, ze wydatki finansowe z budżetu na utrzymanie dróg publicznych osiągną poziom 1050 mln zł, tj. wzrosną o 112,8% w porównaniu z 1956 r., a na utrzymanie dróg lokalnych 163 mln zł, tj. wzrosną o 112,9%. W 1957 r. zostanie zbudowanych z planu inwestycji centralnych 129 km dróg, w tym o nawierzchni ciężkiej 57 km, oraz przebudowanych 88 km dróg, w tym o nawierzchni ciężkiej 63 km. Zakłada się ponadto wyremontowanie ze środków państwowych 4.717 km dróg oraz 23.470 mb mostów, co oznacza wzrost w zakresie remontów dróg o 13,5%, a w zakresie remontów mostów o 38,1% w porównaniu z 1956 r.
44.
Przewiduje się zwiększenie stanu floty morskiej z 334 tys. DWT w 1956 r. do 369 tys. DWT w 1957 r. oraz zwiększenie zdolności przeładunkowych urządzeń portowych i uporządkowanie spraw rybołówstwa morskiego.
45.
Wartość usług łączności wzrośnie ogółem w mln zł według cen bieżących o 6,9% w porównaniu z 1956 r.