Narodowy Plan Gospodarczy na 1957 r.
M.P.1957.35.231
Akt nienormatywnyUCHWAŁA
SEJMU
z dnia 28 kwietnia 1957 r.
o Narodowym Planie Gospodarczym na 1957 rok.
Wyniki rozwoju gospodarki narodowej Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej w 1956 r.
Wyniki rozwoju gospodarki narodowej Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej w 1956 r.
Produkcja przemysłowa osiągnęła poziom o 9,9% wyższy niż w 1955 r., przy czym wzrost produkcji środków wytwarzania (grupa A) wyniósł 8,9%, a przedmiotów spożycia (grupa B) 11,0%.
Produkcja rolnicza wzrosła w porównaniu z 1955 r. o około 6,0%, w tym produkcja roślinna o około 5,2%, a produkcja zwierzęca o około 7,4%.
Zarówno produkcja przemysłowa, jak i rolnicza osiągnęła poziom wyższy, niż zakładano w planie na 1956 r. Przekroczenie planu wartości produkcji globalnej w przemyśle wyniosło 2,7%, a w rolnictwie około 1,0%.
Nakłady inwestycyjne w całej gospodarce narodowej kształtowały się w zasadzie na poziomie nakładów z 1955 r., przy czym inwestycje w gospodarce uspołecznionej nie osiągnęły planowanego poziomu (92,0% planu). Niewykonanie to było częściowo wynikiem braków w zaopatrzeniu budownictwa w materiały budowlane oraz trudnych warunków atmosferycznych w zimie 1955/1956, a częściowo zostało spowodowane ogólnym osłabieniem dyscypliny w budownictwie.
Przeciętne zatrudnienie w gospodarce uspołecznionej wzrosło o 279 tysięcy osób w porównaniu z 1955 r., w tym w przemyśle o 119 tysięcy.
Zamierzenia w zakresie poprawy płac realnych ludności w 1956 r. zostały zrealizowane w szerszym zakresie, niż zakładano pierwotnie na rok 1956. Kwota przyznanych podwyżek płac, rent i emerytur ludności osiągnęła w 1956 r. około 5 mld zł. W przeliczeniu na cały rok wynosi to około 10,2 mld zł, co oznacza dwukrotne przekroczenie ustaleń przyjętych w programie finansowym na 1956 r. Dochody pieniężne ludności rolniczej ze sprzedaży produktów rolnych osiągnęły poziom o około 5 mld zł wyższy, niż zakładano pierwotnie na 1956 r., i o około 7,5 mld wyższy niż w 1955 r., w tym ze sprzedaży Państwu o około 7 mld zł.
W przeliczeniu na jednego zatrudnionego płace realne wzrosły średnio rocznie w 1956 r. o około 12%. Wzrost ten był znacznie wyższy, jeśli porównać kształtowanie się realnych płac w II półroczu, a zwłaszcza w IV kwartale 1956 r., z analogicznym okresem 1955 r. Dochody realne chłopów wzrosty ogółem o około 16% w porównaniu z 1955 r.
Przekroczenie planowanych założeń w zakresie wzrostu dochodów ludności zostało umożliwione dzięki przekroczeniu planu produkcji przemysłowej, zwłaszcza w zakresie produkcji artykułów konsumpcyjnych, uzyskaniu poważnych ponadplanowych nadwyżek w skupie żywca oraz ponadplanowemu importowi artykułów konsumpcyjnych.
W rezultacie powstały w ciągu roku dodatkowe możliwości wzrostu masy towarowej. Plan obrotu towarowego został przekroczony o około 7%, a obroty liczone w cenach stałych osiągnęły poziom o około 15% wyższy niż w 1955 r., natomiast obroty detalu organizacji handlowych i zakładów gastronomicznych w IV kwartale 1956 r. wzrosły o około 22% w porównaniu z IV kwartałem 1955 r.
Równocześnie jednak występowały w gospodarce narodowej poważne trudności, wynikające zwłaszcza z niewykonania planu wydobycia węgla kamiennego i związanej z tym konieczności zmniejszenia eksportu oraz ograniczenia zużycia węgla w przemyśle, z nienadążania bazy energetycznej za potrzebami przemysłu, z niedostatecznego wzrostu produkcji materiałów budowlanych, jak również z bardzo szybkiego, częściowo żywiołowego wzrostu płac w II półroczu, stwarzającego zagrożenie dla równowagi rynkowej.
Obroty handlu zagranicznego w 1956 r. osiągnęły poziom o około 2,0% wyższy niż w 1955 r. W realizacji planu obrotów towarowych z zagranicą występowały w 1956 r. poważne trudności płatnicze wynikające głównie ze zmniejszenia eksportu węgla, koksu i cukru. Ponadto wystąpiły trudności związane z opóźnieniami w dostawach niektórych podstawowych dla gospodarki narodowej surowców (ruda żelaza, ropa naftowa) wynikłymi na skutek ostatnich wydarzeń międzynarodowych.
Podstawowe zadania planu na 1957 r.
Podstawowe zadania planu na 1957 r.
W tym celu niezbędne jest zapewnienie odpowiednich zmian w podziale dochodu narodowego, a w szczególności utrzymanie nakładów inwestycyjnych ze środków państwowych na poziomie nakładów zrealizowanych w 1956 r. Ponadto należy zapewnić odpowiednie proporcje w rozwoju produkcji oraz inwestycji w gospodarce narodowej, a w szczególności w przemyśle przez szybszy wzrost produkcji przedmiotów spożycia niż środków wytwarzania, w rolnictwie w drodze wzrostu produkcji rolnej i udziału w niej produkcji towarowej, jak również przestrzegania dyscypliny dostaw oraz w inwestycjach przez zwiększenie nakładów na te gałęzie gospodarki, od których bezpośrednio zależy osiągnięcie założonego w planie wzrostu stopy życiowej ludności, oraz przez stworzenie warunków do wydatnego wzrostu inwestycji ze środków własnych w gospodarce nie uspołecznionej.
Dla zapewnienia założonego w planie podniesienia dochodów realnych ludności oraz stworzenia dalszych w tym zakresie możliwości konieczne jest maksymalne zwiększenie produkcji i usług przeznaczonych na zaopatrzenie rynku oraz uruchomienie wszelkich istniejących w tym zakresie rezerw w produkcji zarówno państwowego przemysłu kluczowego, jak i terenowego oraz spółdzielczości pracy. Należy również stworzyć warunki do aktywizacji rzemiosła. Równocześnie powinien być zapewniony wzrost aktywności handlu w uruchamianiu rezerw towarowych oraz wykorzystaniu zdecentralizowanych źródeł zaopatrzenia rynku.
W tym celu należy między innymi zapewnić zwiększenie pomocy na cele produkcyjne i inwestycyjne dla rolnictwa przez wzrost zaopatrzenia w materiały budowlane, poważne zwiększenie dostaw maszyn i narzędzi rolniczych dla indywidualnych gospodarstw i zrzeszeń chłopskich, a zwłaszcza rozpoczęcie na szerszą skalę sprzedaży tym gospodarstwom traktorów i maszyn towarzyszących oraz niektórych innych typów maszyn sprzedawanych dotychczas wyłącznie gospodarstwom uspołecznionym, przez dopilnowanie pełnego wykonania planu zaopatrzenia w nawozy sztuczne, przez wydatny wzrost melioracji i elektryfikacji rolnictwa oraz przez zwiększenie kredytów na inwestycje w gospodarce chłopskiej.
W przemyśle należy zapewnić wzrost nakładów inwestycyjnych w gałęziach wydobywczych, dostarczających głównych surowców i paliw, a zwłaszcza w przemyśle węglowym i energetyce, jak również w przemyśle materiałów budowlanych przy równoczesnym stworzeniu warunków do wykorzystania miejscowych rezerw dla produkcji materiałów budowlanych zarówno tradycyjnych, jak i zastępczych. W inwestycjach i budownictwie należy skoncentrować wysiłki na zapewnieniu pełnej realizacji planu inwestycyjnego, zwłaszcza w przemyśle i rolnictwie, oraz zapewnić wykonanie znacznie zwiększonego w 1957 r. programu uspołecznionego budownictwa mieszkaniowego, jak również indywidualnego, zwłaszcza przez popieranie i rozwój budownictwa z kredytów państwowych i własnych środków ludności.
Wobec konieczności zmniejszenia eksportu węgla związanego ze zmniejszeniem ilości dni pracy w górnictwie i poprawą zaopatrzenia kraju należy zapewnić pełne wykonanie ustalonych zadań eksportowych oraz dążyć do maksymalnego wygospodarowania w ciągu roku dodatkowej masy towarów na eksport, zwłaszcza maszyn i urządzeń przemysłowych oraz węgla, przy równoczesnym nie przekroczeniu planowanego importu, w szczególności w zakresie importu urządzeń inwestycyjnych. Jednocześnie należy maksymalnie wykorzystać w ciągu roku wszelkie inne możliwości poprawy bilansu płatniczego.
W 1957 r. należy również ugruntować i realizować zapoczątkowane w 1956 r. zmiany w systemie zarządzania i planowania w celu usprawnienia systemu funkcjonowania gospodarki narodowej, zarówno jako całości, jak i poszczególnych przedsiębiorstw i organizacji gospodarczych przy wykorzystaniu i jak najszerszym udziale rad robotniczych oraz samorządu rolniczego.
Równocześnie należy stwierdzić, że istnieją realne możliwości i warunki do rozwinięcia przy udziale szerokiej inicjatywy mas pracujących, w której istotną rolę powinny odegrać rady robotnicze, kampanii zmierzającej do znacznego przekroczenia zadań produkcyjnych ustalonych w planie 1957 r., co jest niezbędne do wzrostu stopy życiowej, a zwłaszcza do wygospodarowania środków na fundusz zakładowy oraz dodatkowych środków o charakterze ogólnopaństwowym na podniesienie stopy życiowej zarówno w 1957, jak i w 1958 r.
Rozwój życia gospodarczego Polski Ludowej - oparty na zasadach demokracji socjalistycznej - powinien znacznie skuteczniej przyczynić się do zlikwidowania dotychczasowych niedociągnięć i trudności gospodarczych oraz do wykorzystania wszystkich rezerw tkwiących w naszej gospodarce, a tym samym spowodować pomyślne wykonanie podstawowych zadań stojących przed gospodarką narodową.
Zmiany w modelu gospodarczym Polski Ludowej uwzględniające w jak najszerszym zakresie zasady decentralizacji powinny być przeprowadzone przy równoczesnym utrzymaniu zasady planowania centralnego.
Centralne planowanie, którego zakres ogranicza się do niezbędnych wskaźników, konieczne jest w naszych warunkach do zapewnienia koordynacji rozwoju całości gospodarki narodowej, kształtowania głównych kierunków rozwoju gospodarczego oraz wytyczenia prawidłowych proporcji gospodarczych i podziału dochodu narodowego. W tym zakresie zadania planowe obowiązują wszystkie resorty i prezydia wojewódzkich rad narodowych oraz podległe im jednostki i przedsiębiorstwa.
W szczególności podkreśla się konieczność przestrzegania i pełnego wykonania zadań w zakresie wskaźników, które są zastrzeżone dla centralnego planowania w odpowiednich uchwałach Rady Ministrów.
Dochód narodowy.
Dochód narodowy.
W związku z koniecznością założenia w planie nadwyżki importu nad eksportem dla zrównoważenia dochodów ludności z masą towarową przeznaczoną na rynek wzrost dochodu narodowego do podziału będzie wyższy. Dochód narodowy do podziału osiągnie około 275 mld zł, tj. wzrośnie o około 7,9% w porównaniu z 1956 r.
W celu zwiększenia spożycia indywidualnego odpowiednio do rozmiarów związanych ze wzrastającymi dochodami ludności powinny nastąpić istotne zmiany w proporcjach podziału dochodu narodowego.
Udział akumulacji w dochodzie narodowym powinien być mniejszy niż w 1956 r. i powinien kształtować się na poziomie 18,7% dochodu narodowego, wobec 20,5% w 1956 r. Udział inwestycji netto w dochodzie narodowym powinien wynieść 14,6%.
Spożycie zbiorowe kształtować się powinno w 1957 r. na poziomie niższym o 3% niż w 1956 r. ze względu na zmniejszenie wydatków związanych z utrzymaniem wojska przy równoczesnym zwiększeniu wydatków na służbę zdrowia i oświatę.
Produkcja przemysłowa.
Produkcja przemysłowa.
Plan 1957 r. | w %% w porównaniu z 1956 r. | ||
Wytwarzanie energii elektrycznej i cieplnej | |||
Energia elektryczna w mil. kWh | 21.350,0 | 109,5 | |
Przemyśl paliw i koksochemiczny | |||
Węgiel kamienny w tys. tonn | 93.000,0 | 97,7 | |
Węgiel gazowy i koksowy w tys. tonn | 14.979,0 | 97,2 | |
Węgiel brunatny w tys. tona | 6.460,0 | 104,5 | |
Ropa naftowa w tys. tonn | 175,0 | 95,3 | |
Gaz ziemny w mil. m3 | 410,0 | 94,3 | |
Koks (mokry) w tys. tonn | 10.728,0 | 102,3 | |
Przeróbka ropy naftowej (bez regeneracji) w tys. tonn | 760,0 | 105,1 | |
Hutnictwo żelaza i metali nieżelaznych | |||
Surówka żelaza (w przeliczeniu na martenowską) w tys. tonn | |||
3.740,0 | 106,7 | ||
Stal surowa w tys. tonn | 5,370,0 | 107,1 | |
Wyroby walcowane gotowe w tys. tonn | 3.533,5 | 106,8 | |
Blachy ogółem w tys. tonn | 1.066,5 | 133,6 | |
w tym: blachy cienkie poniżej 4,76 mm w tys. tonn | 354,4 | 136,8 | |
Rury stalowe w tys. tonn | 291,6 | 104,4 | |
Rudy cynkowo-ołowiane w tys. tonn | 2.146,0 | 97,1 | |
Rudy miedzi w tys. tonn | 1.281,0 | 106,0 | |
Aluminium hutnicze w tys. tonn | 18,3 | 83,9 | |
Cynk w tys. tonn | 150,5 | 98,2 | |
Miedź elektrolityczna w tys. tonn | 21,1 | 103,9 | |
Ołów rafinowany w tys. tonn | 34,0 | 96,6 | |
Przemyśl budowy maszyn i metalowy | |||
Kotły wodnorurkowe (poza okrętowymi) t/h | 1.360,0 | 73,7 | |
Turbiny parowe w MW | 61,0 | 152,5 | |
Maszyny wirujące w tys. sztuk | 372,0 | 142,4 | |
Kable silnoprądowe w km | 15.500,0 | 121,0 | |
Obrabiarki do obróbki wiórowej metali (bez branżowych) w sztukach | 12.450 | 102,3 | |
Maszyny i urządzenia górnicze w mil. zł według cen porównywalnych | 1.387,5 | 123,5 | |
Maszyny i urządzenia dla przemysłu mineralnego i ceramicznego w tonnach | 12.915,0 | 146,4 | |
Maszyny i urządzenia dla przemysłu chemicznego i gumowego w tonnach. | 27.870,0 | 123,1 | |
Maszyny i urządzenia budowlane i drogowe w tonnach | 41.886,4 | 126,9 | |
Maszyny i narzędzia rolnicze w mil. zł według cen porównywalnych | 1.339,5 | 115,4 | |
Traktory w sztukach | 6,600 | 77,5 | |
Parowozy (bez wąskotorowych) w sztukach | 209 | 75,2 | |
Lokomotywy elektryczne kopalniane w sztukach | 260 | 126,8 | |
Wagony osobowe (bez wąskotorowych) w sztukach | 605 | 117,2 | |
Wagony towarowe (bez wąskotorowych) w sztukach | 12.677 | 102,7 | |
Samochody osobowe i pochodne w sztukach | 11.000 | 180,2 | |
Samochody ciężarowe i pochodne w sztukach | 11.000 | 85,5 | |
Autobusy w sztukach | 820 | 127,5 | |
Statki pełnomorskie (od 100 DWT) w tys. DWT | 145,1 | 121,1 | |
Łożyska toczne w tys, sztuk | 6.182,4 | 133,6 | |
Motocykle i skutery w sztukach | 62.000 | 136,4 | |
Rowery (bez dziecięcych) w tys. sztuk | 200,0 | 108,2 | |
Odbiorniki telewizyjne w sztukach | 16.000 | 717,8 | |
Odbiorniki radiowe lampowe w tys. sztuk 600,0 | 120,6 | ||
Przemysł chemiczny | |||
Kwas siarkowy w przeliczeniu na 100% w tys. tonn | 509,8 | 105,9 | |
Soda kalcynowana 98% (na zbyt) w tys. tonn | 269,0 | 125,3 | |
Soda kaustyczna 96% (soda żrąca) w tys. tonn | 136,6 | 111,9 | |
Nawozy azotowe w przeliczeniu na N2 w tys. tonn | 202,0 | 115,3 | |
Nawozy fosforowe w przeliczeniu na P2O5 w tys. tonn | 136,2 | 110,3 | |
Superfosfat granulowany w tys. tonn | 190,0 | 127,4 | |
Chlor gazowy w tys. tonn | 29,5 | 151,3 | |
Środki ochrony roślin na zbyt w mil. zł według cen porównywalnych | 124,2 | 103,9 | |
Kwasy -tłuszczowe destylowane w tonnach | 3.000,0 | - | |
Przędza sztucznego jedwabiu w tys. tonn | 16,5 | 101,2 | |
Włókno cięte ogółem w tys. tonn | 40,0 | 102,6 | |
Steelon w tonnach | 1.372,0 | 172,6 | |
Polichlorek winylu w tonnach | 1.000,0 | - | |
Wyroby z polichlorku winylu w tonnach | 9.650,0 | 169,6 | |
Wyroby farmaceutyczne ogółem w mil. według cen porównywalnych | 1.181,4 | 117,2 | |
Przemysł gumowy | |||
Wyroby gumowe w tys. tonn | 98,0 | 118,2 | |
Ogumienie trakcyjne (opony, dętki) w tys. tonn | 36,8 | 155,3 | |
Opony motocyklowe w tys. sztuk | 150,2 | 155,2 | |
Opony samochodowe osobowe w tys. szti | 221,0 | 165,2 | |
Opony samochodowe ciężarowe w tys. sztuk | 565,8 | 136,1 | |
Przemysł materiałów budowlanych | |||
Cement w tys. tonn | 4.403,0 | 109,1 | |
Wapno palone w bryłach w tys. tonn | 1.162,5 | 112,8 | |
Wapno nawozowe w tys. tonn | 485,0 | 120,4 | |
Cegła łącznie z klinkierową i półklin- kierową w mil. sztuk | 2.765,5 | 108,5 | |
Cegła wapienno-piaskowa w mil, sztuk | 178,9 | 110,7 | |
Dachówka palona w mil. sztuk | 97,5 | 101,5 | |
Przemyśl szklarski i porcelanowo-lajansowy | |||
Szkło okienne w przeliczeniu na 2 mm w mil. m2 | 19,7 | 106,5 | |
Kamionka kanalizacyjna w tonnach | 36.100,0 | 104,7 | |
Fajans sanitarhy w tonnach | 5.300,0 | 125,0 | |
Przemyśl drzewny | |||
Tarcica w tys, m3 | 6.003,7 | 101,6 | |
Okłeiny w tys. m8 | 17.100,0 | 99,6 | |
w tys. m3 | 13,8 | 103,0 | |
Meble ogółem w mil. zł według cen zbytu | 1.675.2 | 107,0 | |
Płyty pilśniowe w tys. m2 | 15.800,0 | 109,7 | |
w tys. tonn | 64,1 | 116,3 | |
Zapałki w tys. skrzyń | 335,0 | 101,5 | |
Przemyśl celulozowo-papierniczy | |||
Celuloza w tyś. tonn | 229,0 | 103,0 | |
Papier w tys. tonn | 402,2 | 101,3 | |
Przemyśl włókienniczy (łącznie z dziewiarskim) | |||
Tkaniny bawełniane wykończone (bez tkanin kordowych i transporterowych | 1) | ||
w tys. m2 | 494.889,0 | 101,3 | |
w tys. mb. | 562.987,0 | 101,8 | |
Tkaniny wełniane (wykończone) | |||
w tys. m3 | 109.232,0 | 104,4 | |
w tys. mb. | 78.550,0 | 105,6 | |
Tkaniny jedwabne (wykończone) | |||
w tys. m2 | 75.254,0 | 104,0 | |
w tys. mb, | 83.580,0 | 103,5 | |
Tkaniny lniano-pakulane (wykończone) | |||
w tys. m2 | 57.974,0 | 112,4 | |
w tys. mb. | 72.880,0 | 115,6 | |
Wyroby dziewiarskie w mil. zł według cen porównywalnych | 1.520,7 | 105,5 | |
Wyroby pończosznicze w mil. zł według cen porównywalnych | 9 848,3 | 114,2 | |
Przemyśl skórzany, obuwniczy i lutrzarski | |||
Obuwie wszelkiego rodzaju (łącznie z obuwiem gumowym) w tys. par | 60.416,0 | 111,4 | |
w tym: obuwie skórzane w tys. par | 24.248,0 | 107,7 | |
obuwie gumowe w tys. par | 21.416,0 | 106,6 | |
Przemyśl tłuszczowy i mydlarsko-kosmetyczny | |||
Mydło do prania w kawałkach w tys. tonn | 57,0 | 105,7 | |
Proszek do prania w tys. tonn | 67,0 | 105,0 | |
Przemysł spożywczy | |||
Mięso z uboju w tys. tonn | 782,6 | 101,8 | |
Konserwy mięsne w wadze netto w tys. tonn | 32,4 | 104,5 | |
Ryby morskie (połowy) w tys. tonn | 118,2 | 113,9 | |
Masło śmietankowe w tys. tonn | 66,7 | 107,1 | |
Tłuszcze i oleje jadalne w tonnach | 54.500,0 | 98,7 | |
Mąka ogółem w tys. tonn | 2.154,2 | 110,4 | |
Pieczywo zwykłe w tys. tonn | 2.123,5 | 104,7 | |
Cukier z kampanii buraczanej w przeliczeniu na cukier biały w tys. tonn | 1.000,0 | 128,9 | |
Wyroby czekoladowe w tonnach | 12.795,0 | 114,1 | |
Piwo w tys. hl | 5.164,0 | 99,6 | |
Wódki czyste, gatunkowe i spirytus butelkowany w przeliczeniu na 100° w tys. 1 100° | 62.350,0 | 97,0 | |
Wina i miody w tys. 1 | 59.300,0 | 107,8 | |
Papierosy w mil. sztuk | 44.000,0 | 106,6 |
*) Niektóre wyroby nie obejmują całej produkcji uspołecznionej, lecz tylko planowaną centralnie, W związku z tym wskaźniki wzrostu produkcji mogą się różnić od wskaźników, jakie wyniknęłyby przy przyjęciu danych dla 1956 r. podanych przez Główny Urząd Statystyczny, który w swoich publikacjach obejmuje całą produkcją uspołecznioną.
W 1957 r. powinno nastąpić przyspieszenie prac w zakresie budownictwa węglowego.
Równocześnie w związku z trudną sytuacją węglową należy maksymalnie zwiększyć udział paliw zastępczych w ogólnym zużyciu, a zwłaszcza zwiększyć wydatnie produkcję i zużycie torfu dla celów opałowych.
Przy przyjętym w planie wzroście produkcji przemysłowej o 4,0% wzrost produkcji energii elektrycznej wyniesie 9,5%.
W 1957 r. powinna nastąpić poprawa eksploatacji elektrowni, a zwłaszcza zmniejszenie awaryjnych przerw w dostawach energii i zwiększenie współczynnika wykorzystania mocy zainstalowanej. Jednostkowe zużycie węgla kamiennego umownego (1 t = 7000 kcal) na produkcję energii elektrycznej w elektrowniach zawodowych powinno obniżyć się z 554 g/kWh do 538 g/kWh w 1957 r., tj. o 3,0%.
Należy prowadzić dalsze prace nad mechanizacją i automatyzacją elektrowni. Przewiduje się objęcie automatyzacją procesów spalania - 49,4% ogólnej ilości wyprodukowanej pary, mechanicznym rozładunkiem 93,4% ogólnej ilości przeładowywanego węgla, mechanizacją odpopielania kotłów 70% ogólnej ilości popiołu.
Przewidziany w planie znaczny wzrost produkcji przemysłu maszynowego na cele rynkowe opiera się w znacznym stopniu na wykorzystaniu wolnych zdolności produkcyjnych w przedsiębiorstwach przemysłu obronnego.
Przewiduje się opanowanie przez przemysł maszynowy seryjnej produkcji szeregu nowych maszyn, jak np. wielu typów obrabiarek, silników wysokoprężnych, nowych typów lokomotyw elektrycznych i spalinowych, samochodów małolitrażowych i skuterów.
W produkcji maszyn rolniczych należy zwrócić uwagę na opanowanie produkcji nowoczesnych typów maszyn dla indywidualnych.
Przewiduje się uruchomienie znacznej liczby nieczynnych cegielni zarówno w przemyśle spółdzielczym, jak i terenowym oraz rozszerzenie ubocznej produkcji materiałów budowlanych w przedsiębiorstwach różnych gałęzi przemysłu. Należy osiągnąć w 1957 r. dostosowanie asortymentu produkowanych w przemyśle kluczowym wyrobów przemysłu materiałów budowlanych do potrzeb rynku. Przewiduje się zmniejszenie jednostkowych wskaźników zużycia węgla i energii elektrycznej w przemyśle materiałów budowlanych, zwłaszcza w przemyśle cementowym.
Rozszerzona zostanie produkcja odzieży dla dzieci, obuwia gumowego oraz tekstylnego.
W przemyśle włókienniczym zakłada się zwiększenia udziału krosien automatycznych do 8,7% ogólnej liczby krosien.
W przemyśle drobnym zakłada się dalszą aktywizację terenów słabiej zagospodarowanych, w szczególności na Ziemiach Zachodnich, oraz małych miast i miasteczek, gdzie występują lokalne nadwyżki siły roboczej.
Rady narodowe powinny udzielać wszechstronnej pomocy dla nowopowstających zakładów rzemieślniczych i aktywizacji rzemiosła, zwłaszcza obsługującego ludność rolniczą.
Rolnictwo i skup.
Rolnictwo i skup.
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
4 zboża | 14,0 | 101,4 |
buraki cukrowe | 199 | 109,9 |
oleiste | 8,5 | 130,8 |
Ziemniaki | 135 | 96,4 |
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
uprawy zbożowe | 13.050 | 102,7 |
buraki cukrowe | 7.760 | 117,6 |
uprawy oleiste | 155 | 147,6 |
ziemniaki | 36.800 | 96,5 |
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
bydło | 8.685 | 104,0 |
w tym: | ||
krowy | 5.750 | 102,7 |
trzoda chlewna | 11.960 | 103,5 |
owce | 4.405 | 104,5 |
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
produkcja żywca tys. tonn | 1.895 | 102,7 |
w tym: | ||
żywca wołowego tys. tonn | 368 | 98,1 |
żywca cielęcego tys. tonn | 112 | 104,7 |
żywca wieprzowego tys. tonn | 1.366 | 103,7 |
produkcja mleka mil. 1 | 10.530 | 105,5 |
produkcja wełny tonn | 10.250 | 104,4 |
W tym celu dostawy nawozów sztucznych pod zbiory 1957 r. powinny osiągnąć następujący poziom(w tys. ton czystego składnika):
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
A. Ogółem (N + P205 + K20) | 632,5 | 107,6 |
a) nawozy azotowe (N) | 194,8 | 119,2 |
b) nawozy fosforowe (P205) | 158,2 | 105,1 |
z tego granulowane | 30,5 | 118.7 |
c) nawozy potasowe (K20) | 279,5 | 102,1 |
B. Ogółem wapno nawozowe | 342,7 | 110,6 |
Dostawy nawozów sztucznych dla państwowych gospodarstw rolnych powinny być utrzymane na poziomie faktycznych dostaw z 1956 r. i kształtować się następująco:
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
a) nawozy azotowe (N) | 31,5 | 100,6 |
b) nawozy fosforowe (P2O5) | 29,0 | 100,3 |
c) nawozy potasowe (K2O) | 62,0 | 100,0 |
d) wapno nawozowe | 141,1 | 110,2 |
Przy utrzymaniu dostaw nawozów sztucznych dla państwowych gospodarstw rolnych na poziomie dostaw z 1956 r. dostawy nawozów sztucznych dla gospodarstw chłopskich wzrosną ogółem o 10% i osiągną 491,4 tys. ton czystego składnika.
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
A. Zaopatrzenie w traktory i pozo | ||
stałą mechaniczną silą pociągową | ||
1. Traktory | ||
a) różnych typów | 4.448 | 65,8 |
b) przeliczeniowe (15 KM) | 5.800 | 63,4 |
2. Przyczepy 4-kołowe | 10.400 | 285,7 |
3. Silniki spalinowe | 6.446 | 204,6 |
4. Silniki elektryczne | 13.170 | 240,7 |
B. Zaopatrzenie w maszyny rolnicze | ||
1. Siewniki zbożowe traktorowe | 300 | 30,0 |
2. Siewniki zbożowe konne w przliczeniu na 1,5-motrowe | 24,800 | 112,7 |
3. Sadzarki do ziemniaków w przeliczeniu na 2-rzędowe | 700 | 22,6 |
4. Kosiarki traktorowe | 2.200 | 88,0 |
5. Kosiarki konne | 18.000 | 268,7 |
6. Żniwiarki | 12.000 | 200,0 |
7. Snopowiązałki traktorowe | 9.000 | 138,5 |
8. Kombajny zbożowe | 400 | 35,2 |
9. Młocarnie silnikowe czyszczące w tym: 0 wydajności powyżej | 2.000 | 196,1 |
15 q/godz. | 750 | 340,9 |
10. Czyszczalnie | 1.200 | 126,3 |
11. Kopaczki do ziemniaków traktorowe | 1.500 | 50,0 |
12. Sieczkarnie silnikowe | 2.200 | 115,8 |
13. Opryskiwacze ciężkie | 1.800 | 90,0 |
14. Opylacze ciężkie | 1.800 | 85,7 |
15. Młocarnie kieratowe | 28.000 | 549,0 |
16. Wialnie | 28.000 | 140,0 |
17. Kopaczki do ziemniaków konne | 29.000 | 131,8 |
18. Parniki | 59.000 | 150,6 |
19. Sieczkarnie kieratowe | 47.500 | 168,4 |
20. Kieraty | 39.200 | 194,1 |
21. Opryskiwacze taczkowe (sadownicze) | 4.400 | 110,0 |
W 1957 r. wprowadzi się do sprzedaży rynkowej około 3 tys. sztuk traktorów i maszyn towarzyszących dla spółdzielni produkcyjnych, spółek maszynowych, kółek rolniczych oraz indywidualnych gospodarstw chłopskich. Ogólna wartość maszyn przeznaczonych do sprzedaży rynkowej (w cenach 1956 r.) wzrośnie około 3-krotnie w porównaniu z 1956 r.
Cement | 910 | tys. tonn |
Tarcica iglasta | 1.670 | tys. m3 *) |
Wapno budowlane | 390 | tys. tonn |
Materiały ścienne | 500 | mil. jedn. ceramicznych |
Papa ogółem | 24 | mil. m2 |
Szkło okienne | 3.950 | tys. m2 |
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
Wartość skupu - ogółem | 39.877 | 113,0 |
w tym: | ||
A. Skup scentralizowany produktów | ||
rolnych | 37.536 | 114,2 |
a) dostawy państwowych gospodarstw rolnych | 4.356 | 121,3 |
b) dostawy innych uspołecznionych gospodarstw | 1.230 | 113,9 |
c) zakup z gospodarki chłopskiej | 31.950 | 111,7 |
B. Skup zdecentralizowany produktów rolnych | 1.111 | 131,9 |
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
a) 4 zboża ogółem | 473 | 115,4 |
b) buraki cukrowe | 1.092 | 124,1 |
c) oleiste | 55 | 183,3 |
Jednostka miary | Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
a) żywiec ogółem | tys. tonn | 1.146 | 101,1 |
w tym: wieprzowy | tys. tonn | 803 | 104,6 |
b) mleko | mil. 1 | 2.700 | 107,8 |
c) wełna | tonn | 8.700 | 105,5 |
Zmniejszenie się udziału obowiązkowych dostaw w skupie podstawowych artykułów rolnych, podniesienie ceny na zboże z dostaw obowiązkowych, wzrost udziału kontraktacji i skupu przy równoczesnym zwiększeniu nadwyżek towarowych, powinno zagwarantować poprawę opłacalności produkcji rolnej.
______
*) Liczba ta obejmuje 985 tys. m3 tarcicy (nie licząc zaopatrzenia punktów usługowych) oraz surowiec tartaczny w przeliczeniu na tarcicą, pochodzący zarówno z lasów państwowych, jak i z lasów chłopskich.
**) Nie uwzględnia przewidywanych w 1957 r. podwyżek cen na zboże, buraki cukrowe, wełnę i skóry.
Leśnictwo.
Leśnictwo.
W 1957 r. powinno nastąpić bardzo poważne zwiększenie zaopatrzenia wsi w drewno i w związku z tym zobowiązuje się Ministra Leśnictwa i Przemysłu Drzewnego do:
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
Drewno iglaste (grubizna) | 15.878,0 | 96,2 |
w tym: | ||
drewno tartaczne | 9.304,0 | 94,4 |
drewno kopalniakowe | 2.586,0 | 96,7 |
papierówka biała | 1.017,6 | 106,2 |
papierówka czerwona | 900,0 | 114,7 |
Drewno liściaste (grubizna* | 1.993,0 | 96,5 |
w tym: | 100,1 | |
drewno tartaczne | 930,3 | |
papierówka | 174,0 | 128,9 |
Transport i łączność.
Transport i łączność.
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
Koleje normalnotorowe w mil. tonn | 236,0 | 104,2 |
Transport samochodowy (PKS) w mil. tonn | 58,0 | 110,7 |
Ponadto przewozy żeglugą morską osiągną: w tys, tono | 3.143,0 | 112,6 |
Zelektryfikowane zostaną odcinki: Łazy - Katowice - Gliwice, Otwock - Pilawa, Chylonia - Wejherowo, Łódź Kaliska - Chojny - Widzew i Chojny - Olechów - Bedoń.
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
Obrót wagonu towarowego w dobach | 4,9 | 95,0 |
Zużycie węgla obliczeniowego na | ||
1000 brutto tonno-km - ogółem w kg | 45,47 | 100,5 |
a) w ruchu towarowym w kg | 31,55 | 99,1 |
b) w ruchu pasażerskim w kg | 70,00 | 100,9 |
Inwestycje, budownictwo i kapitalne remonty.
Inwestycje, budownictwo i kapitalne remonty.
Ograniczenie w porównaniu z 1956 r. nakładów na przemysł środków wytwarzania powinno być dokonane przy wzroście nakładów w przemyśle węglowym, energetyce oraz przemyśle materiałów budowlanych.
Przy ograniczeniu udziału rolnictwa w nakładach inwestycyjnych ze środków państwowych, inwestycje ogółem w rolnictwie osiągną około 10,7 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 20% w porównaniu z 1956 r. Nastąpi to dzięki znacznemu zwiększeniu inwestycji ze środków własnych ludności wiejskiej oraz dzięki zwiększeniu kredytowej pomocy Państwa.
Przewiduje się szersze rozwinięcie produkcji materiałów zastępujących drewno i rozszerzenie ich stosowania na budowach w celu zaoszczędzenia drewna, a zwłaszcza likwidacji jego marnotrawstwa.
Ponadto w państwowych gospodarstwach rolnych zostanie oddanych do użytku około 20 tys. izb mieszkalnych. Przewiduje się również, że zwiększenie dostaw materiałów budowlanych dla wsi spowoduje znaczne zwiększenie budownictwa mieszkaniowego w indywidualnych gospodarstwach chłopskich.
Szkolnictwo, kultura, służba zdrowia i pomoc społeczna.
Szkolnictwo, kultura, służba zdrowia i pomoc społeczna.
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
a) liczba uczniów w szkołach podstawowych (w tys.) | 3.921 | 107,3 |
b) liczba uczniów w I klasie szkół zawodowych (w tys.) | 175,4 | 99,9 |
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
a) liczba filmów długometrażowych | 13 | 144,4 |
b) liczba nowowprowadzonych filmów długometrażowych (35 mm) - ogółem | 167 | 121,9 |
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
a) w szpitalach (bez szpitali psychiatrycznych) w tys. | 125,1 | 106,6 |
b) w szpitalach psychiatrycznych w tys. | 28,3 | 117,4 |
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
a) państwowe domy rencistów | 3,5 | 152,2 |
b) domy opieki | 12,2 | 96,8 |
c) zakłady specjalne dla nieuleczalnie chorych | 10,3 | 110,8 |
______
*) Łącznie na studiach dziennych, wieczorowych i zaocznych.
Handel wewnętrzny.
Handel wewnętrzny.
Z ogólnej kwoty obrotów detalicznych na obroty detalu organizacji handlowych łącznie z oddziałami zaopatrzenia robotniczego przypada 158 mld zł, co oznacza wzrost o 21,3% w porównaniu z 1956 r. (w cenach bieżących),
Na obroty zakładów gastronomicznych (prowadzonych przez organizacje handlowe, oddziały zaopatrzenia robotniczego i zakłady pracy) przypada 11,1 mld zł, co stanowi wzrost w cenach bieżących o 4,5%,
Obroty handlu spółdzielczego osiągną ogółem około 80 mld zł, z tego Centrali Rolniczej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" około 45,8 mld zł. Oznacza to wzrost obrotów detalicznych handlu spółdzielczego w cenach bieżących w porównaniu z 1956 r. o około 17,4%, z tego obrotów Central Rolniczej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" o około 21,5%.
Wartość masy towarowej ogółem przeznaczonej na pokrycie obrotów detalicznych, przyrostu remanentów w detalu oraz ubytków naturalnych wyniesie 179,9 mld zł, co oznacza wzrost o 18,1% w porównaniu z 1956 r.
Wartość masy towarowej w artykułach żywnościowych wzrośnie o 8,4% w porównaniu z 1956 r., a w artykułach przemysłowych o 26,8%.
Jednostka P | łan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |
miary | z 1956 r. | ||
Mąka pszenna | tys. tonn | 316,0 | 108,6 |
Kasze | " | 1.20,1 | 113,6 |
Masło | " | 61,5 | 105,1 |
Tłuszcze roślinne | " | 40,6 | 93,4 |
Masa mięsno-tłuszczowa | " | ||
(bez koniny) | " | 590,0 | 110,5 |
w tym: | " | ||
tłuszcze wieprzowe | " | 75,1 | 102,2 |
Ryby i przetwory rybne | " | 92,9 | 121,9 |
Jaja | mil. szt. | 1.095,0 | 108,7 |
Mleko spożywcze | mil. 1 | 589,0 | 104,1 |
Cukier | tys. tonn | 556,0 | 106,4 |
Tkaniny wełniane *) | mil. m b. | 68,8 | 103,5 |
Tkaniny bawełniane *) | " | 377,5 | 111,2 |
Tkaniny jedwabne *) | " | 82,2 | 104,1 |
Tkaniny | " | ||
Iniano-pakułane *) | " | 35,3 | 127,9 |
Obuwie skórzane | mil. par | 24,9 | 109,9 |
Obuwie gumowe | " | 18,8 | 111,9 |
Motocykle | tys. szt. | 58,2 | 136,1 |
Rowery | " | ||
(bez dziecięcych) | " | 389,0 | 196,5 |
Tarcica iglasta ") ***) | tys. m3 | 1.131 | 163,9 |
Cement "*) | tys. tonn | 1.000 | 179,2 |
Materiały ścienne | tys. jednostek | ||
ceramicznych | 627.000 | 130,6 | |
Wapno budowlane | tys. tonn | 425 | 114,8 |
Węgiel kamienny. | " | 13.900 | 108,1 |
______
*) Obejmuje łącznie sprzedaż tkanin w metrażu, jak i tkaniny przeznaczone do przerobu na konfekcję dla ludności.
**) Bez zaopatrzenia punktów usługowych.
***) Bez uwzględnienia tarcicy, która zostanie uzyskana dodatkowo z surowca tartacznego z lasów państwowych i wyrębu drewna z lasów chłopskich.
Handel zagraniczny.
Handel zagraniczny.
Płace i zatrudnienie.
Płace i zatrudnienie.
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | ||
w tym: | |||
w przemyśle | w mld. zł | 52,7 | 115,5 |
w państwowych gospodarstwach rolnych | " | 5,0 | 102,7 |
w budownictwie | " | 13,1 | 100,8 |
w transporcie i łączności | " | 9,7 | 115,0 |
w obrocie towarowym | " | 10,0 | 114,3 |
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z 1956 r. | |||
w tym: | ||||
w przemyśle | tys. osób | 2.907,8 | 103,4 | |
w rolnictwie (bez spółdzielni produkcyjnych) | " | 561,3 | 100,8 | |
w leśnictwie | " | 103,9 | 100,7 | |
w transporcie i łączności | " | 636,1 | 107,7 | |
w budownictwie | " | 746,4 | 99,4 | |
w obrocie towarowym | " | 714,6 | 107,2 | |
w urządzeniach socjalnych i kturalnych | " | 696,0 | 106,3 | |
w gospodajce komunalnej | " | |||
i mieszkaniowej | " | 175,7 | 115,9 |
Przekroje wojewódzkie.
Przekroje wojewódzkie.
Limit ogółem | w tym: roboty budowlano-montażowe | ||||
Plan terenowy ogółem | 9.374,2 | 8.137,7 | |||
w tym: | |||||
m. st. Warszawa | 1.363,7 | 1.227,2 | |||
m. Łódź | 452,2 | 411,4 | |||
woj. białostockie | 334,9 | 265,0 | |||
woj. | bydgoskie | 345,8 | 287,3 | ||
" | gdańskie | 398,8 | 334,1 | ||
" | katowickie | 1.584,7 | 1.431,7 | ||
" | kieleckie | 428,2 | 371,7 | ||
" | koszalińskie | 172,1 | 147,7 | ||
" | krakowskie *) | 840,7 | 762,6 | ||
" | lubelskie | 422,5 | 363,5 | ||
" | łódzkie | 297,9 | 250,1 | ||
" | olsztyńskie | 234,8 | 189,0 | ||
" | opolskie | 215,8 | 182,4 | ||
" | poznańskie *) | 491,6 | 415,2 | ||
" | rzeszowskie | 340,4 | 304,4 | ||
" | szczecińskie | 271,3 | 228,1 | ||
" | warszawskie | 547,3 | 429,0 | ||
" | wrocławskie *) | 409,9 | 353,7 | ||
" | zielonogórskie | 221,6 | 183,6 |
Plan 1957 r. ogółem | w tym: ZOR | ||||
Polska - ogółem | 120.379 | 110.156 | |||
m. st. Warszawa | 20.622 | 20,152 | |||
m. Łódź | 7.291 | 7.291 | |||
woj. | białostockie | 2.590 | 1.755 | ||
" | bydgoskie | 3.549 | 2,843 | ||
" | gdańskie | 5.2.36 | 4.850 | ||
" | kieleckie | 4.532 | 4.224 | ||
" | koszalińskie | 2.248 | 1.401 | ||
" | krakowskie *) | 11.381 | 10.830 | ||
" | lubelskie | 4.074 | 3.245 | ||
" | łódzkie | 2.650 | 2.100 | ||
" | olsztyńskie | 1,720 | 1.592 | ||
" | opolskie | 3.033 | 2.638 | ||
" | poznańskie *) | 4.660 | 4.062 | ||
" | rzeszowskie | 3.394 | 2.809 | ||
" | katowickie | 27.367 | 27.090 | ||
" | szczecińskie | 3.105 | 3.105 | ||
" | warszawskie | 4.681 | 3.212 | ||
" | wrocławskie *) | 5.944 | 4.655 | ||
" | zielonogórskie | 2.302 | 2.302 |
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem 1956 r. | |||||
Polska - ogółem | 1.577,0 | 114,0 | ||||
m. st. Warszawa | 121,5 | 100,4 | ||||
m. Łódź | 140,0 | 109,4 | ||||
woj. | białostockie | 38,0 | 105,0 | |||
" | bydgoskie | 67,0 | 103,2 | |||
" | gdańskie | 92,0 | 101,8 | |||
" | kieleckie | 40,0 | 122,7 | |||
" | koszalińskie | 38,5 | 121,8 | |||
woj. | krakowskie *) | 57,6 | 106,7 | |||
" | lubelskie | 42,0 | 105 8 | |||
" | łódzkie | 48,8 | 110,9 | |||
" | olsztyńskie | 35,7 | 107,9 | |||
" | opolskie | 62,6 | 109,6 | |||
" | poznańskie *) | 75,0 | 100 7 | |||
" | rzeszowskie | 36,0 | 110.1 | |||
" | katowickie | 210,0 | 113,2 | |||
" | szczecińskie | 65,5 | 107.4 | |||
" | warszawskie | 51.8 | 126 3 | |||
" | wrocławskie *) | 214,0 | 130.9 | |||
" | zielonogórskie | 47,0 | 124,2 | |||
Rezerwa Ministerstwa Gospodarki Komunalnej | 10,0 | - | ||||
Rezerwa "R" | 84,0 | 143.0 |
______
*) Obejmuje zadanie dla województwa i miasta wyłączonego z województwa.
**) Budownictwo mieszkaniowe rad narodowych w pionie Ministerstwa Gospodarki Komunalnej.
1957 | |||
plan ogółem | plan terenowy | ||
Polska - ogółem | 2.765,5 | 1.800.0 | |
m. st. Warszawa | - | - | |
m. Łódź | 33,0 | 33,0 | |
woj. | białostockie | 53,0 | 53,0 |
" | bydgoskie | 134 3 | 73.0 |
" | gdańskie | 123,0 | 91,5 |
" | kieleckie | 93,2 | 82,0 |
" | koszalińskie | 52,1 | 32,5 |
" | krakowskie *) | 184,3 | 110 0 |
" | lubelskie | 99,0 | 86,5 |
" | łódzkie | 172,8 | 168,0 |
" | olsztyńskie | 47,0 | 47.0 |
" | opolskie | 212.8 | 146 0 |
" | poznańskie *) | 329,6 | 5 0 |
" | rzeszowskie | 144,5 | 110,0 |
" | katowickie | 503,8 | 235,0 |
" | szczecińskie | 38 9 | 27,5 |
" | warszawskie | 226,8 | 114,0 |
" | wrocławskie *) | 183.8 | 132,0 |
" | zielonogórskie | 133,6 | 60,0 |
Plan 1957 r. | W %% porównaniu z przewidywanym wykonaniem 1956 r. | ||
I. Ogółem (deta i organizacji handlowych i oddziałów zaopatrzenia robotniczego) | 157.907 | 121.3 | |
w tym: | |||
detal wydzielony **) | 3.721 | 96,5 | |
II, Obroty do podziału | 154.246 | 122,0 | |
m. st. Warszawa | 12.589 | 122 1 | |
m. Łódź | 6.278 | 120,5 | |
woj. | białostockie | 3.702 | 119,1 |
" | bydgoskie | 8.854 | 121,6 |
" | gdańskie | 7.750 | 121.3 |
" | kieleckie | 6.401 | 121,1 |
" | koszalińskie | 3.341 | 120 9 |
" | krakowskie *) | 11.970 | 122,0 |
" | lubelskie | 6.293 | 122,3 |
woj. | łódzkie | 6.324 | 120,8 |
" | olsztyńskie | 4.010 | 121,1 |
" | opolskie | 4.859 | 120.5 |
" | poznańskie *) | 12.848 | 122,2 |
" | rzeszowskie | 5.488 | 121,6 |
" | katowickie. | 24.463 | 124,2 |
" | szczecińskie | 4.242 | 122,0 |
" | warszawskie | 8.129 | 120,9 |
" | wrocławskie *) | 13.111 | 123,2 |
" | zielonogórskie | 3 548 | 121,5 |
Plan 1957 r. | W %% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem 1956 r. | ||||
Polska - ogółem | 11.125.881 | 104,5 | |||
m. st. Warszawa | 993.864 | 107,3 | |||
ni. Łódź | 279.745 | 101,1 | |||
woj. | białostockie | 243.850 | 104,1 | ||
" | bydgoskie | 531.633 | 104 0 | ||
" | gdańskie | 531.681 | 108,6 | ||
" | kieleckie | 459.428 | 105,3 | ||
" | koszalińskie | 283.444 | 106,5 | ||
" | krakowskie *) | 1.050.008 | 106,0 | ||
" | lubelskie | 462.821 | 106,0 | ||
" | łódzkie | 2 82.622 | 106,2 | ||
" | olsztyńskie | 334.661 | 101,4 | ||
" | opolskie | 403.095 | 102,4 | ||
" | poznańskie *) | 793.897 | 105,0 | ||
" | rzeszowskie | 417.172 | 103,1 | ||
" | katowickie | 1.579.724 | 104,3 | ||
" | szczecińskie | 41? 674 | 106 0 | ||
" | warszawskie | 407.722 | 103,6 | ||
" | wrocławskie *) | 1.059.367 | 103,7 | ||
" | zielonogórskie | 295.273 | 106,8 | ||
" | zlokalizowane **) | 298,200 | 90,9 |
______
*) Obejmuje zadania dla województwa i miasta wyłączonego z województwa.
**) WCH, konsumy h MBP, CPN i MON
***) WCH, kons tony b. MBP i wagony restauracyjne "Orbis".
1957 | ||||
plan ogółem | plan terenowy | |||
Polska - ogółem | 125.148 | 106.879 | ||
m. st. Warszawa | 8.378 | 4.848 | ||
in. Łódź | 4.66? | 3.252 | ||
woj. | białostockie | 2.965 | 2.965 | |
" | bydgoskie | 6.331 | 6.331 | |
" | gdańskie | 6.598 | 4.668 | |
" | kieleckie | 3.714 | 3.714 | |
" | koszalińskie | 3.618 | 3.618 | |
" | krakowskie*) | 9.814 | 7.345 | |
" | lubelskie | 5.681 | 3.808 | |
" | łódzkie | 3.902 | 3.902 | |
" | olsztyńskie | 3.832 | 3.672 | |
" | opolskie | 5.060 | 5.060 | |
" | poznańskie*) | 9.700 | 7.983 | |
" | rzeszowskie | 4.329 | 4.329 | |
" | katowickie | 18.012 | 16.598 | |
" | szczecińskie | 4.450 | 2.839 | |
" | warszawskie | 5.542 | 5.467 | |
" | wrocławskie *) | 14.850 | 12.775 | |
" | zielonogórskie | 3.705 | 3.705 |
______
*) Obejmuje zadanie dla województwa i miasta wyłączonego z województwa.
Postanowienia końcowe.
Postanowienia końcowe.