§ 2. - Należyte zagospodarowanie zbędnych maszyn, urządzeń i sprzętu mechanicznego do robót ziemnych, budowlanych i montażowych.

Monitor Polski

M.P.1952.A-73.1166

Akt utracił moc
Wersja od: 19 maja 1955 r.
§  2.
Posiadacze maszyn obowiązani są w terminie 60 dni od daty wejścia zarządzenia w życie:
1)
zbadać przydatność posiadanych maszyn, zarówno ujętych spisem inwentarza sporządzonym na dzień 31 grudnia 1951 r. jak i nabywanych po tym dniu dla wykonania zadań planowych posiadacza w roku bieżącym i następnym, i na tej podstawie ustalić, jakie maszyny są zbędne dla posiadacza;
2)
obejrzeć maszynę, ustalić jej główne braki, uszkodzenia i zużycie oraz określić wstępnie wskaźnik jej braków;
3)
sporządzić w trzech egzemplarzach dla każdej maszyny zbędnej oddzielny certyfikat maszyny zbędnej, zwany dalej w skróceniu "certyfikatem", według wzoru podanego w załączniku nr 2 do zarządzenia, wypełniając wszystkie rubryki pierwszej strony;
4)
sporządzić w 4 egzemplarzach wykaz zbiorczy zbędnych maszyn na formularzu według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do zarządzenia i oznaczyć na wykazie maszyny dobre;
5)
przesłać 3 egzemplarze wykazu zbiorczego do jednostki nadrzędnej, załączając po 2 komplety certyfikatów;
6)
sporządzić wykaz zbędnego sprzętu pomocniczego, dokonać jego kwalifikacji i zgłosić do jednostki nadrzędnej zbędny sprzęt dobry; kwalifikacja powyższa jest ostateczna.
2.
Za należyte wykonanie czynności wymienionych w ust. 1 odpowiedzialny jest dyrektor lub kierownik posiadacza.