Nadanie statutu Urzędowi Służby Cywilnej.

Monitor Polski

M.P.2002.46.682

Akt utracił moc
Wersja od: 14 października 2002 r.

ZARZĄDZENIE Nr 112
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 7 października 2002 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Służby Cywilnej.

Na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 1999 r. Nr 49, poz. 483, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255, z 2001 r. Nr 102, poz. 1116, Nr 111, poz. 1194, Nr 128, poz. 1403 i Nr 154, poz. 1800 oraz z 2002 r. Nr 150, poz. 1237 i Nr 153, poz. 1271) zarządza się, co następuje:
Urzędowi Służby Cywilnej nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT URZĘDU SŁUŻBY CYWILNEJ

§  1.
1.
Urząd Służby Cywilnej, zwany dalej "Urzędem", jest urzędem administracji rządowej, działającym pod bezpośrednim kierownictwem Szefa Służby Cywilnej.
2.
Urząd zapewnia merytoryczną, organizacyjną, prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową obsługę Szefa Służby Cywilnej przy realizacji zadań służby cywilnej, w szczególności w zakresie organizowania i prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego, prowadzenia konkursów na wyższe stanowiska w służbie cywilnej, planowania, organizowania i prowadzenia szkoleń w służbie cywilnej oraz wydawania Biuletynu Służby Cywilnej.
3.
Urząd zapewnia techniczną i kancelaryjno-biurową obsługę prac Wyższej Komisji Dyscyplinarnej Służby Cywilnej.
§  2.
1.
Szef Służby Cywilnej kieruje Urzędem przy pomocy swojego zastępcy, dyrektora generalnego Urzędu oraz dyrektorów departamentów (równorzędnych komórek organizacyjnych).
2.
Szef Służby Cywilnej może na piśmie upoważnić osoby wymienione w ust. 1 oraz członków korpusu służby cywilnej zatrudnionych w Urzędzie do podejmowania decyzji w określonych przez niego sprawach, a także do występowania w jego imieniu przed innymi organami i w postępowaniu sądowym.
§  3.
1.
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Sekretariat Szefa Służby Cywilnej;
2)
Biuro Dyrektora Generalnego Urzędu;
3)
Departament Rekrutacji i Selekcji w Służbie Cywilnej;
4)
Departament Zarządzania Kadrami Służby Cywilnej;
5)
Departament Szkolenia i Rozwoju Służby Cywilnej.
2.
Bezpośredni nadzór w zakresie prawidłowego wykonywania przez komórki organizacyjne Urzędu nałożonych na nie zadań sprawuje dyrektor generalny Urzędu.
§  4.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych oraz szczegółowy tryb pracy Urzędu określa regulamin organizacyjny, nadany przez Szefa Służby Cywilnej na wniosek dyrektora generalnego Urzędu.