Nadanie statutu Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Monitor Polski

M.P.2007.39.451

Akt utracił moc
Wersja od: 28 czerwca 2007 r.

ZARZĄDZENIE Nr 65
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 20 czerwca 2007 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Na podstawie art. 34 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 i Nr 99, poz. 660) zarządza się, co następuje:
Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2007 r.

ZAŁĄCZNIK 

STATUT URZĘDU OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW

§  1.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwany dalej "Urzędem", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwanego dalej "Prezesem", działającym zgodnie z jego zarządzeniami, decyzjami i wytycznymi oraz pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§  2.
1.
Prezes kieruje Urzędem przy pomocy wiceprezesów, dyrektora generalnego, dyrektorów komórek organizacyjnych wymienionych w § 4 ust. 1 oraz dyrektorów delegatur Urzędu.
2.
Zakres czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Prezes.
3.
Prezes może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Urzędu do podejmowania decyzji, w określonych sprawach, w jego imieniu.
§  3.
Prezes, po zawiadomieniu Prezesa Rady Ministrów, może tworzyć komisje, rady i zespoły jako organy opiniodawcze lub doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając ich nazwę, skład, zakres zadań i tryb pracy.
§  4.
1.
W skład Centrali Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Sekretariat Prezesa;
2)
Biuro Dyrektora Generalnego;
3)
Departament Prawny i Orzecznictwa Europejskiego;
4)
Departament Analiz Rynku;
5)
Departament Ochrony Konkurencji;
6)
Departament Kontroli Koncentracji;
7)
Departament Monitorowania Pomocy Publicznej;
8)
Departament Polityki Konsumenckiej;
9)
Departament Nadzoru Rynku;
10)
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej;
11)
Departament Budżetu i Administracji;
12)
Samodzielne Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
13)
Samodzielne Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego.
2.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych oraz tryb pracy Centrali Urzędu określa regulamin organizacyjny nadany przez Prezesa na wniosek dyrektora generalnego.
3.
Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi Centrali Urzędu rozstrzyga Prezes.
§  5.
Prezes, na wniosek dyrektora generalnego, może tworzyć w Centrali Urzędu, na czas określony, zespoły do wykonywania zadań wykraczających poza zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych wymienionych w § 4 ust. 1, określając ich nazwę, skład, zakres zadań i tryb pracy.
§  6.
1.
Prezesowi podlegają delegatury Urzędu, których siedziby oraz właściwość miejscową i rzeczową określają odrębne przepisy.
2.
Przepis § 4 ust. 2 stosuje się odpowiednio do delegatur Urzędu.
§  7.
1.
Przy Urzędzie działa Gospodarstwo Pomocnicze, jako jednostka wyodrębniona pod względem organizacyjnym i finansowym.
2.
Nadzór nad Gospodarstwem Pomocniczym sprawuje dyrektor generalny.
3.
Organizację wewnętrzną, szczegółowy zakres zadań oraz tryb pracy Gospodarstwa Pomocniczego określają odrębne przepisy oraz regulamin wewnętrzny zatwierdzony przez dyrektora generalnego.