Nadanie statutu Urzędowi Lotnictwa Cywilnego.

Monitor Polski

M.P.2023.371 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 6 kwietnia 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 136
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 14 listopada 2002 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Lotnictwa Cywilnego

Na podstawie art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2022 r. poz. 1235, 1715, 1846, 2185 i 2642) zarządza się, co następuje:
Urzędowi Lotnictwa Cywilnego nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 17 listopada 2002 r.

ZAŁĄCZNIK

STATUT URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

§  1. 
Urząd Lotnictwa Cywilnego, zwany dalej "Urzędem", zapewnia obsługę Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej "Prezesem", i działa zgodnie z jego zarządzeniami, decyzjami i wytycznymi oraz pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§  2. 
1. 
Prezes kieruje Urzędem przy pomocy wiceprezesów, dyrektora generalnego Urzędu i osób kierujących komórkami organizacyjnymi wymienionymi w § 4 ust. 1.
2. 
Podział zadań między Prezesa, wiceprezesów i dyrektora generalnego Urzędu ustala Prezes.
3. 
Prezes może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Urzędu, do podejmowania, w jego imieniu, decyzji w określonych przez niego sprawach, a także do występowania w jego imieniu przed innymi organami.
4. 
Prezes może udzielać pełnomocnictw osobom prawnym lub fizycznym do dokonywania określonych czynności cywilnoprawnych i faktycznych w zakresie jego właściwości.
§  3. 
Prezes może tworzyć i znosić komitety, komisje, rady i zespoły jako organy opiniodawcze i doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel ich utworzenia, nazwę, skład, zakres zadań i tryb działania, a także sposób sprawowania nad nimi nadzoru.
§  4. 
1. 
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Biuro Prezesa;
2)
Departament Operacyjno-Lotniczy;
3)
Departament Personelu Lotniczego;
4)
Departament Techniki Lotniczej;
5)
Departament Lotnisk;
6)
Departament Prawno-Legislacyjny;
7)
Departament Rynku Transportu Lotniczego;
7a)
Departament Spraw Międzynarodowych;
8)
Departament Żeglugi Powietrznej;
9)
Departament Ochrony w Lotnictwie Cywilnym;
9a)
Departament Bezzałogowych Statków Powietrznych;
10)
Komisja Ochrony Praw Pasażerów;
10a)
Departament Zarządzania Bezpieczeństwem w Lotnictwie Cywilnym;
11)
(uchylony);
12)
(uchylony);
13)
Biuro Dyrektora Generalnego;
14)
Biuro Informatyki;
15)
Biuro Rzecznika Praw Pasażerów.
2. 
W ramach Departamentu Techniki Lotniczej działają następujące delegatury i jednostki terenowe:
1)
Delegatura Północno-Zachodnia z siedzibą w Gdańsku z jednostką terenową w Poznaniu;
2)
Delegatura Południowo-Zachodnia z siedzibą we Wrocławiu z jednostkami terenowymi w Krakowie i Bielsku-Białej;
3)
Delegatura Południowo-Wschodnia z siedzibą w Rzeszowie z jednostką terenową w Świdniku.
3. 
Organizację wewnętrzną, szczegółowy zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych Urzędu, o których mowa w ust. 1, oraz stanowisk, o których mowa w § 4a, określa regulamin organizacyjny nadany przez Prezesa, na wniosek dyrektora generalnego Urzędu.
§  4a. 
W skład Urzędu wchodzą samodzielne stanowiska, do realizacji zadań wynikających z odrębnych przepisów.
§  5. 
Prezes, w uzgodnieniu z dyrektorem generalnym, może tworzyć w Urzędzie, na czas określony, zespoły zadaniowe do wykonywania zadań wykraczających poza zakres poszczególnych komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4 ust. 1.
§  6. 
Do właściwości delegatur i jednostek terenowych, o których mowa w § 4 ust. 2, należy wykonywanie zadań pozostających we właściwości Departamentu Techniki Lotniczej.