Nadanie statutu Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Monitor Polski

M.P.2024.6

Akt obowiązujący
Wersja od: 3 stycznia 2024 r.

ZARZĄDZENIE Nr 655
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 29 grudnia 2023 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641) zarządza się, co następuje:
Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
Traci moc zarządzenie nr 150 Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 2021 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny i Polityki Społecznej (M.P. poz. 766 oraz z 2022 r. poz. 1087).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT MINISTERSTWA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

§  1. 
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwane dalej "Ministerstwem", zapewnia obsługę Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministrem", właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 2715), do spraw objętych działami administracji rządowej:
1)
rodzina;
2)
praca;
3)
zabezpieczenie społeczne.
§  2. 
W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1)
Departament Analiz Ekonomicznych;
2)
Departament Budżetu;
3)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
4)
Departament Ekonomii Społecznej;
5)
Departament Funduszy;
6)
Departament Informatyki;
7)
Departament Integracji Społecznej;
8)
Departament Komunikacji i Promocji;
9)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
10)
Departament Polityki Demograficznej;
11)
Departament Polityki Rodzinnej;
12)
Departament Pomocy Społecznej;
13)
Departament Prawa Pracy;
14)
Departament Prawny;
15)
Departament Rynku Pracy;
16)
Departament Ubezpieczeń Społecznych;
17)
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;
18)
Departament Współpracy Międzynarodowej;
19)
Biuro Dyrektora Generalnego;
20)
Biuro Kontroli i Audytu;
21)
Biuro Ministra;
22)
Biuro Obsługi Ministerstwa;
23)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§  3. 
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - rodzina zapewniają w szczególności:
1)
Departament Polityki Rodzinnej;
2)
Departament Polityki Demograficznej.
§  4. 
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - praca zapewniają w szczególności:
1)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
2)
Departament Funduszy;
3)
Departament Prawa Pracy;
4)
Departament Rynku Pracy.
§  5. 
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne zapewniają w szczególności:
1)
Departament Ekonomii Społecznej;
2)
Departament Integracji Społecznej;
3)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
4)
Departament Pomocy Społecznej;
5)
Departament Ubezpieczeń Społecznych;
6)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§  6. 
Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.