Nadanie statutu Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Monitor Polski
M.P.2024.6
Akt obowiązujący Wersja od: 3 stycznia 2024 r.
ZARZĄDZENIE Nr 655
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 29 grudnia 2023 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641) zarządza się, co następuje:
Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
Traci moc zarządzenie nr 150 Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 2021 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny i Polityki Społecznej (M.P. poz. 766 oraz z 2022 r. poz. 1087).
ZAŁĄCZNIK
STATUT MINISTERSTWA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
STATUT MINISTERSTWA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
§ 1.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwane dalej "Ministerstwem", zapewnia obsługę Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministrem", właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 2715), do spraw objętych działami administracji rządowej:1)
rodzina;2)
praca;3)
zabezpieczenie społeczne.§ 2.
W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:1)
Departament Analiz Ekonomicznych;2)
Departament Budżetu;3)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;4)
Departament Ekonomii Społecznej;5)
Departament Funduszy;6)
Departament Informatyki;7)
Departament Integracji Społecznej;8)
Departament Komunikacji i Promocji;9)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;10)
Departament Polityki Demograficznej;11)
Departament Polityki Rodzinnej;12)
Departament Pomocy Społecznej;13)
Departament Prawa Pracy;14)
Departament Prawny;15)
Departament Rynku Pracy;16)
Departament Ubezpieczeń Społecznych;17)
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;18)
Departament Współpracy Międzynarodowej;19)
Biuro Dyrektora Generalnego;20)
Biuro Kontroli i Audytu;21)
Biuro Ministra;22)
Biuro Obsługi Ministerstwa;23)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.§ 3.
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - rodzina zapewniają w szczególności:1)
Departament Polityki Rodzinnej;2)
Departament Polityki Demograficznej.§ 4.
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - praca zapewniają w szczególności:1)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;2)
Departament Funduszy;3)
Departament Prawa Pracy;4)
Departament Rynku Pracy.§ 5.
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne zapewniają w szczególności:1)
Departament Ekonomii Społecznej;2)
Departament Integracji Społecznej;3)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;4)
Departament Pomocy Społecznej;5)
Departament Ubezpieczeń Społecznych;6)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.§ 6.
Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »