Nadanie statutu Ministerstwu Rodziny i Polityki Społecznej.

Monitor Polski

M.P.2021.766

Akt utracił moc
Wersja od: 15 listopada 2022 r.

ZARZĄDZENIE Nr 150
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 20 sierpnia 2021 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny i Polityki Społecznej

Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192 i 1535) zarządza się, co następuje:
Ministerstwu Rodziny i Polityki Społecznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
Traci moc zarządzenie nr 234 Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 grudnia 2020 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny i Polityki Społecznej (M.P. poz. 1119 oraz z 2021 r. poz. 402).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT MINISTERSTWA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

§  1. 
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, zwane dalej "Ministerstwem", zapewnia obsługę Ministra Rodziny i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministrem", właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 1723 oraz z 2021 r. poz. 1473), do spraw objętych działami administracji rządowej:
1)
rodzina;
2)
zabezpieczenie społeczne;
3)
praca.
§  2. 
W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1)
Departament Analiz Ekonomicznych;
2)
Departament Budżetu;
3)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
4) 1
 Departament Ekonomii Społecznej;
5)
Departament Funduszy;
6)
Departament Informatyki;
7)
Departament Komunikacji i Promocji;
8)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
9)
Departament Polityki Rodzinnej;
10)
Departament Polityki Senioralnej;
11)
Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
12)
Departament Prawa Pracy;
13)
Departament Prawny;
14)
Departament Rynku Pracy;
15)
Departament Ubezpieczeń Społecznych;
16)
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;
17)
Departament Współpracy Międzynarodowej;
18) 2
 (uchylony);
18a) 3
 Biuro Bezpieczeństwa i Logistyki;
19)
Biuro Dyrektora Generalnego;
19a) 4
 Biuro Funduszu Solidarnościowego;
20)
Biuro Kontroli i Audytu;
21)
Biuro Ministra;
21a) 5
 Biuro Obsługi Ministerstwa;
22)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
23)
Biuro Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej;
24)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania.
§  3. 
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne zapewniają w szczególności:
1) 6
 Departament Ekonomii Społecznej;
2)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
3)
Departament Polityki Senioralnej;
4)
Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
5)
Departament Ubezpieczeń Społecznych;
5a) 7
 Biuro Funduszu Solidarnościowego;
6)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§  4. 
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - rodzina zapewniają w szczególności:
1)
Departament Polityki Rodzinnej;
2)
Biuro Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej;
3)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania.
§  5. 
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - praca zapewniają w szczególności:
1)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
2)
Departament Funduszy;
3)
Departament Prawa Pracy;
4)
Departament Rynku Pracy;
5)
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
§  6. 
Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.
1 Załącznik § 2 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 355 z dnia 9 listopada 2022 r. (M.P.2022.1087) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 listopada 2022 r.
2 Załącznik § 2 pkt 18 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 355 z dnia 9 listopada 2022 r. (M.P.2022.1087) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 listopada 2022 r.
3 Załącznik § 2 pkt 18a dodany przez § 1 pkt 1 lit. c zarządzenia nr 355 z dnia 9 listopada 2022 r. (M.P.2022.1087) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 listopada 2022 r.
4 Załącznik § 2 pkt 19a dodany przez § 1 pkt 1 lit. d zarządzenia nr 355 z dnia 9 listopada 2022 r. (M.P.2022.1087) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 listopada 2022 r.
5 Załącznik § 2 pkt 21a dodany przez § 1 pkt 1 lit. e zarządzenia nr 355 z dnia 9 listopada 2022 r. (M.P.2022.1087) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 listopada 2022 r.
6 Załącznik § 3 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 355 z dnia 9 listopada 2022 r. (M.P.2022.1087) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 listopada 2022 r.
7 Załącznik § 3 pkt 5a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 355 z dnia 9 listopada 2022 r. (M.P.2022.1087) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 listopada 2022 r.