Nadanie statutu Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej.
Monitor Polski
M.P.2012.590
Akt utracił moc Wersja od: 17 sierpnia 2012 r.
ZARZĄDZENIE Nr 68
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 16 sierpnia 2012 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej
Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
Traci moc zarządzenie nr 50 Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej (M. P. Nr 46, poz. 681, z 2010 r. Nr 16, poz. 167 oraz z 2011 r. Nr 35, poz. 417).
ZAŁĄCZNIK
STATUT MINISTERSTWA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
STATUT MINISTERSTWA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
§ 1.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, zwane dalej "Ministerstwem", zapewnia obsługę Ministra Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministrem", właściwego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 248, poz. 1485), do spraw pracy, zabezpieczenia społecznego oraz rodziny.§ 2.
W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:1)
Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz;2)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;3)
Departament Funduszy;4)
Departament Informatyki;5)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;6)
Departament Polityki Rodzinnej;7)
Departament Polityki Senioralnej;8)
Departament Pomocy i Integracji Społecznej;9)
Departament Pożytku Publicznego;10)
Departament Prawa Pracy;11)
Departament Prawny;12)
Departament Rynku Pracy;13)
Departament Ubezpieczeń Społecznych;14)
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;15)
Departament Współpracy Międzynarodowej;16)
Biuro Administracyjne;17)
Biuro Budżetu i Finansów;18)
Biuro Dyrektora Generalnego;19)
Biuro Kontroli;20)
Biuro Ministra;21)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;22)
Biuro Promocji i Mediów;23)
Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego.§ 3.
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu praca zapewniają w szczególności:1)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;2)
Departament Funduszy;3)
Departament Prawa Pracy;4)
Departament Rynku Pracy;5)
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.§ 4.
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu zabezpieczenie społeczne zapewniają w szczególności:1)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;2)
Departament Polityki Senioralnej;3)
Departament Pomocy i Integracji Społecznej;4)
Departament Pożytku Publicznego;5)
Departament Ubezpieczeń Społecznych;6)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.§ 5.
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu rodzina zapewnia w szczególności Departament Polityki Rodzinnej.§ 6.
Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »