Nadanie statutu Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej.

Monitor Polski

M.P.2012.590

Akt utracił moc
Wersja od: 17 sierpnia 2012 r.

ZARZĄDZENIE Nr 68
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 16 sierpnia 2012 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej

Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
Traci moc zarządzenie nr 50 Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej (M. P. Nr 46, poz. 681, z 2010 r. Nr 16, poz. 167 oraz z 2011 r. Nr 35, poz. 417).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT MINISTERSTWA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

§  1.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, zwane dalej "Ministerstwem", zapewnia obsługę Ministra Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministrem", właściwego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 248, poz. 1485), do spraw pracy, zabezpieczenia społecznego oraz rodziny.
§  2.
W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1)
Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz;
2)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
3)
Departament Funduszy;
4)
Departament Informatyki;
5)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
6)
Departament Polityki Rodzinnej;
7)
Departament Polityki Senioralnej;
8)
Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
9)
Departament Pożytku Publicznego;
10)
Departament Prawa Pracy;
11)
Departament Prawny;
12)
Departament Rynku Pracy;
13)
Departament Ubezpieczeń Społecznych;
14)
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;
15)
Departament Współpracy Międzynarodowej;
16)
Biuro Administracyjne;
17)
Biuro Budżetu i Finansów;
18)
Biuro Dyrektora Generalnego;
19)
Biuro Kontroli;
20)
Biuro Ministra;
21)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
22)
Biuro Promocji i Mediów;
23)
Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego.
§  3.
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu praca zapewniają w szczególności:
1)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
2)
Departament Funduszy;
3)
Departament Prawa Pracy;
4)
Departament Rynku Pracy;
5)
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
§  4.
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu zabezpieczenie społeczne zapewniają w szczególności:
1)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
2)
Departament Polityki Senioralnej;
3)
Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
4)
Departament Pożytku Publicznego;
5)
Departament Ubezpieczeń Społecznych;
6)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§  5.
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu rodzina zapewnia w szczególności Departament Polityki Rodzinnej.
§  6.
Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.