Nadanie statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Monitor Polski

M.P.2024.142

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 lutego 2024 r.

ZARZĄDZENIE Nr 14
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 20 lutego 2024 r.
w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641) zarządza się, co następuje:
1. 
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, zwana dalej "Kancelarią", zapewnia obsługę merytoryczną, prawną, organizacyjną, techniczną i kancelaryjno-biurową Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesów Rady Ministrów, Ministrów - Członków Rady Ministrów, Kolegium do Spraw Służb Specjalnych oraz Szefa Służby Cywilnej.
2. 
Kancelaria zapewnia również obsługę pełnomocników Rządu, komitetów, komisji wspólnych, rad, zespołów oraz innych kolegialnych organów pomocniczych, doradczych i opiniodawczo-doradczych, jeżeli tak stanowią przepisy o ich utworzeniu.
1. 
Kancelaria działa zgodnie z zarządzeniami i poleceniami Prezesa Rady Ministrów.
2. 
Kancelaria wykonuje powierzone zadania pod kierownictwem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanego dalej "Szefem Kancelarii".
Kancelarią kieruje Szef Kancelarii przy pomocy: Sekretarza Rady Ministrów, sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu w Kancelarii, Dyrektora Generalnego Kancelarii oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Kancelarii.
1. 
Szef Kancelarii wyznacza swojego zastępcę lub zastępców i określa ich zadania.
2. 
Zastępcy Szefa Kancelarii wykonują zadania Szefa Kancelarii podczas jego nieobecności oraz w razie nieobsadzenia stanowiska Szefa Kancelarii, do czasu jego obsadzenia.
Szef Kancelarii może tworzyć i znosić zespoły doradcze i opiniodawcze do opracowania spraw zleconych przez Radę Ministrów i PrezesaRadyMinistrów, określając: składosobowytychzespołów, zakresi tryb ich działania oraz zasady ich obsługi.
Szef Kancelarii może imiennie upoważnić osoby wymienione w § 3 oraz inne osoby będące pracownikami Kancelarii do:
1)
załatwiania w jego imieniu spraw należących do jego kompetencji;
2)
wykonywania w jego imieniu zadań powierzonych przez Prezesa Rady Ministrów.
1. 
W Kancelarii działa Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów.
2. 
Szczegółowy zakres zadań i kompetencji osoby kierującej gabinetem politycznym, o którym mowa w ust. 1, określa Prezes Rady Ministrów.
1. 
W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Biuro Prezesa Rady Ministrów;
2)
Biuro Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
3)
Biuro Sekretariatu Europejskiego;
4)
Centrum Informacyjne Rządu;
5)
Departament Bezpieczeństwa Narodowego;
6)
Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej;
7)
Departament Instrumentów Rozwojowych;
8)
Departament Komitetu do Spraw Europejskich;
9)
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego;
10)
Departament Nadzoru i Kontroli;
11)
Departament Oceny Skutków Regulacji i Analiz;
12)
Departament Polityk Publicznych i Programowania Prac Rządu;
13)
Departament Polityki Senioralnej;
14)
Departament Prawa Unii Europejskiej;
15)
Departament Prawny;
16)
Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej;
17)
Departament Służby Cywilnej;
18)
Departament Społeczeństwa Obywatelskiego;
19)
Departament Spraw Parlamentarnych;
20)
Departament do spraw Równego Traktowania;
21)
Departament Spraw Zagranicznych;
22)
Departament Wniosków, Petycji i Skarg;
23)
Departament Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą;
24)
Biuro Budżetowo-Finansowe część 16 i 23;
25)
Biuro Dyrektora Generalnego;
26)
Biuro Informatyki;
27)
Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego;
28)
Biuro Ochrony.
2. 
Biuro Sekretariatu Europejskiego, Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej, Departament Komitetu do Spraw Europejskich, Departament Prawa Unii Europejskiej oraz Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej tworzą Sekretariat Europejski.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Kancelarii oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny nadany przez Szefa Kancelarii na wniosek Dyrektora Generalnego Kancelarii.
Traci moc zarządzenie nr 2 Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 stycznia 2016 r. w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. z 2023 r. poz. 3, z późn. zm. 1 ).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w M.P. z 2023 r. poz. 223, 462, 611, 663, 1014 i 1345.