Nadanie statutu Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Monitor Polski
M.P.1999.11.159
Akt utracił moc Wersja od: 31 marca 1999 r.
ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 15 marca 1999 r.
w sprawie nadania statutu Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Na podstawie art. 9d ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106 poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126) zarządza się, co następuje:
ZAŁĄCZNIK
STATUT CENTRALNEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ
STATUT CENTRALNEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ
§ 1.
Centralna Komisja Egzaminacyjna, zwana dalej "Komisją", jest państwową jednostką budżetową.§ 2.
Siedzibą Komisji jest miasto stołeczne Warszawa.§ 3.
1.
Działalnością Komisji kieruje dyrektor powoływany i odwoływany przez Ministra Edukacji Narodowej.2.
Wicedyrektorów Komisji powołuje i odwołuje Minister Edukacji Narodowej na wniosek dyrektora Komisji.3.
Zakres zadań wicedyrektorów określa dyrektor Komisji.§ 4.
1.
W skład Komisji wchodzą następujące komórki organizacyjne:1)
Wydział Sprawdzianów dla Uczniów Szkół Podstawowych,2)
Wydział Egzaminów dla Uczniów Gimnazjów,3)
Wydział Matur,4)
Wydział Egzaminów Zawodowych,5)
Wydział Badań, Analiz i Ewaluacji,6)
Wydział Ewidencji Egzaminatorów i Programów Doskonalenia Nauczycieli,7)
Wydział Ekonomiczno-Administracyjny.2.
W wydziałach, o których mowa w ust. 1 pkt 1-5, mogą być tworzone jako komórki organizacyjne pracownie i zespoły do wykonywania określonych zadań należących do zakresu działania wydziału.3.
W Komisji tworzy się samodzielne stanowiska pracy:1)
główny księgowy,2)
radca prawny.§ 5.
Do zadań wydziałów, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-4, należy:1)
opracowywanie propozycji standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania odpowiednio sprawdzianów lub egzaminów,2)
współpraca z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi,3)
wykonywanie zadań wynikających z przepisów w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów.§ 6.
Do zadań Wydziału Badań, Analiz i Ewaluacji należy:1)
inspirowanie badań naukowych, eksperymentów i innowacji w dziedzinie oceniania i egzaminowania,2)
analizowanie wyników sprawdzianów i egzaminów,3)
przygotowywanie corocznych sprawozdań o poziomie osiągnięć uczniów na poszczególnych etapach kształcenia,4)
opracowywanie wzorów dokumentów i procedur umożliwiających analizowanie danych ze sprawdzianów i egzaminów,5)
prowadzenie ewaluacji sprawdzianów i egzaminów.§ 7.
Do zadań Wydziału Ewidencji Egzaminatorów i Programów Doskonalenia Nauczycieli należy:1)
prowadzenie ewidencji egzaminatorów okręgowych komisji egzaminacyjnych,2)
rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych nauczycieli w zakresie diagnozowania i oceniania,3)
przygotowywanie i upowszechnianie programów doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania i oceniania.§ 8.
Do zadań Wydziału Ekonomiczno-Administracyjnego w szczególności należy:1)
prowadzenie obsługi administracyjnej i finansowej Komisji,2)
przygotowywanie projektu budżetu Komisji,3)
analiza kosztów działalności Komisji.§ 9.
1.
Organem doradczym dyrektora Komisji jest Rada Programowa. Członków Rady Programowej powołuje i odwołuje Minister Edukacji Narodowej.2.
Przewodniczącego i zastępcę przewodniczącego Rady Programowej powołuje Minister Edukacji Narodowej, na wniosek Rady Programowej, spośród jej członków.§ 10.
Do zadań Rady Programowej należy w szczególności:1)
opiniowanie propozycji standardów wymagań,2)
opiniowanie planów pracy Komisji,3)
analizowanie sprawozdań o poziomie osiągnięć uczniów na poszczególnych etapach kształcenia,4)
wnioskowanie o podjęcie określonych prac badawczych i ewaluacyjnych.§ 11.
1.
W Komisji zatrudnia się pracowników na stanowiskach wymagających kwalifikacji pedagogicznych i na stanowiskach administracyjno-obsługowych.2.
Ustala się następujący wykaz stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych:1)
dyrektor Komisji,2)
wicedyrektor Komisji,3)
kierownik wydziału, zespołu, pracowni,4)
zastępca kierownika wydziału, zespołu, pracowni,5)
starszy ekspert,6)
ekspert.3.
Przepis ust. 2 nie dotyczy pracowników Wydziału Ekonomiczno-Administracyjnego.§ 12.
Szczegółową organizację wewnętrzną Komisji określa regulamin organizacyjny nadany przez dyrektora Komisji.§ 13.
Zasady gospodarki finansowej Komisji określają odrębne przepisy.§ 14.
Komisja używa pieczęci urzędowej zgodnie z odrębnymi przepisami.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »