Nadanie statutu Biuru Rzecznika Praw Pacjenta.

Monitor Polski

M.P.2018.53

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 września 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 3
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 5 stycznia 2018 r.
w sprawie nadania statutu Biuru Rzecznika Praw Pacjenta

Na podstawie art. 57 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2017 r. poz. 1318 i 1524) zarządza się, co następuje:
Biuru Rzecznika Praw Pacjenta nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
Traci moc zarządzenie nr 68 Prezesa Rady Ministrów z dnia 3 października 2011 r. w sprawie nadania statutu Biuru Rzecznika Praw Pacjenta (M.P. z 2015 r. poz. 650).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2018 r.

ZAŁĄCZNIK 1  

STATUT BIURA RZECZNIKA PRAW PACJENTA

§  1. 
1. 
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, zwane dalej "biurem", jest urzędem administracji rządowej, przy pomocy którego Rzecznik Praw Pacjenta wykonuje swoje zadania w zakresie ochrony praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2017 r. poz. 1318 i 1524) oraz w przepisach odrębnych.
2. 
Rzecznik Praw Pacjenta, zwany dalej "Rzecznikiem", kieruje biurem przy pomocy:
1)
nie więcej niż dwóch zastępców, zwanych dalej "zastępcami Rzecznika";
2)
dyrektora generalnego;
3)
kierowników komórek organizacyjnych wymienionych w § 3.
3. 
Zakres zadań zastępców Rzecznika określa Rzecznik.
4. 
Rzecznik może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 2, a także innych pracowników biura do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.
§  2. 
W czasie nieobecności Rzecznika pracą biura kieruje wskazany zastępca Rzecznika.
§  3. 
1. 
W skład biura wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Departament Prawny;
1a) 2
 Departament Świadczeń Kompensacyjnych;
2)
Departament Postępowań Wyjaśniających;
3)
Departament do spraw Zdrowia Psychicznego;
4)
Departament Współpracy;
5)
(uchylony);
6)
Departament Organizacyjno-Administracyjny;
7)
Departament Finansowy.
2. 
Działalnością komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, kierują dyrektorzy samodzielnie lub przy pomocy zastępcy dyrektora.
3. 
W skład komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, mogą wchodzić wydziały.
4. 
W Biurze mogą zostać utworzone stanowiska samodzielne do realizacji określonych zadań.
5. 
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych oraz tryb pracy biura określa regulamin organizacyjny nadany przez Rzecznika.
1 Załącznik zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 347 z dnia 27 października 2022 r. (M.P.2022.1046) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 listopada 2022 r.
2 Załącznik § 3 ust. 1 pkt 1a dodany przez § 1 zarządzenia nr 345 z dnia 29 sierpnia 2023 r. (M.P.2023.961) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 września 2023 r.