§ 13. - Międzyresortowy Zespół do spraw wyłaniania kandydatów na urząd sędziego i urząd rzecznika generalnego Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz urząd sędziego Sądu Unii Europejskiej.

Monitor Polski

M.P.2021.592

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 czerwca 2021 r.
§  13. 
1. 
Przewodniczący Zespołu informuje Komitet do Spraw Europejskich o wynikach prac Zespołu. Następnie przewodniczący informuje o wynikach prac Zespołu Radę Ministrów w celu zatwierdzenia przez nią jednego z wyłonionych kandydatów.
2. 
W przypadku zatwierdzenia jednego z wyłonionych kandydatów przez Radę Ministrów i po zasięgnięciu opinii organu właściwego na podstawie uchwały Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 lipca 1992 r. - Regulamin Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (M.P. z 2021 r. poz. 483), w trybie określonym w ustawie z dnia 8 października 2010 r. o współpracy Rady Ministrów z Sejmem i Senatem w sprawach związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej (Dz. U. poz. 1395), przewodniczący Zespołu, za pośrednictwem Stałego Przedstawiciela Rzeczypospolitej Polskiej przy Unii Europejskiej, zgłasza zatwierdzonego kandydata Sekretarzowi Generalnemu Rady Unii Europejskiej.
3. 
Na wniosek Komitetu przewodniczący Zespołu przekazuje dodatkowe informacje lub materiały w związku ze zgłoszoną kandydaturą.