Książki zamówień dla chałupników.

Monitor Polski

M.P.1956.59.716

Akt utracił moc
Wersja od: 16 lipca 1956 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA HANDLU WEWNĘTRZNEGO
z dnia 28 czerwca 1956 r.
w sprawie książek zamówień dla chałupników.

Na podstawie § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 lutego 1949 r. w sprawie zakresu działania Ministra Handlu Wewnętrznego (Dz. U. Nr 10, poz. 62) oraz w związku z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 8 czerwca 1956 r. w sprawie poboru zryczałtowanego podatku od wynagrodzeń od chałupników świadczących usługi na rzecz jednostek handlu uspołecznionego (Dz. U. Nr 27, poz. 127) zarządza się, co następuje:
Jednostki handlu uspołecznionego mogą udzielać zleceń tylko tym chałupnikom, o których mowa w § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 czerwca 1956 r. w sprawie poboru zryczałtowanego podatku od wynagrodzeń od chałupników świadczących usługi na rzecz jednostek handlu uspołecznionego (Dz. U. Nr 27, poz. 127), którzy posiadają książki zamówień według wzoru stanowiącego załącznik nr 1.
Książki zamówień są drukami ścisłego zarachowania i wydawane są przez właściwe według miejsca zamieszkania chałupnika wydziały (zarządy) handlu prezydiów powiatowych (miejskich, dzielnicowych) rad narodowych na wniosek osoby zainteresowanej, złożony na formularzu według wzoru stanowiącego załącznik nr 2.
1.
Pierwszeństwo w otrzymaniu książki zamówień służy osobom skierowanym przez organy zatrudnienia prezydiów rad narodowych.
2.
Książek zamówień nie wolno wydawać indywidualnym rzemieślnikom oraz osobom posiadającym zakłady przemysłowe lub handlowe oraz małżonkom tych osób.
1.
Jednostki handlu uspołecznionego obowiązane są w książce zamówień wpisywać wszystkie umowy i zlecenia oraz związane z tym czynności.
2.
Zapisów dotyczących poszczególnych zleceń dokonuje się każdorazowo w dniu wypłaty należności.
3.
Chałupnikom nie wolno dokonywać żadnych zapisów w książce zamówień.
Chałupnik posiadający książkę zamówień i świadczący usługi tylko na rzecz jednostek handlu uspołecznionego zwolniony jest od uzyskiwania karty rejestracyjnej.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1.

Prezydium Powiatowej

(Miejskiej, Dzielnicowej)

Rady Narodowej

w ................................................

Wydział (Zarząd) Handlu

KSIĄŻKA ZAMÓWIEŃ Nr .....

DLA CHAŁUPNIKÓW

Ob. ...............................................................................................................................................

(imię i nazwisko)

.......................................................................................................................................................

(dokładny adres: a) miejsca zamieszkania, b) miejsca wykonywania chałupnictwa)

.......................................................................................................................................................

(numer i data dowodu osobistego oraz przez kogo dowód został wydany)

.......................................................................................................................................................

(specjalność w zakresie usług, np. krawiectwo, hafciarstwo itp.)

Książka zamówień wystawiona została na wniosek z dnia ................. 195... r.

Książka zamówień ważna jest do dnia 31 grudnia 195... r.

pieczęć

................................................

(podpis kierownika

wydziału (zarządu) handlu)

....................................... dnia .......... 195... r.

Ważność książki zamówień przedłuża się:

1)
na rok .....................................................................................................................................
2)
na rok .....................................................................................................................................
3)
na rok .....................................................................................................................................
4)
na rok .....................................................................................................................................

(pieczęć i podpis kierownika wydziału (zarządu) handlu)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

OBJAŚNIENIA

1.
Książka zamówień przeznaczona jest do ewidencjonowania umów i zleceń na usługi oraz rozliczeń finansowych z tytułu przyjętych i wykonanych przez chałupnika zamówień.
2.
Zapisów w książce zamówień dokonuje jednostka handlu uspołecznionego zlecająca wykonanie usług. Chałupnikowi nie wolno dokonywać żadnych zapisów w tej książce.
3.
Zapisy dotyczące poszczególnych zamówień przeprowadza się każdorazowo w dniu dokonania wypłaty.
4.
Oznaczenie liczbą porządkową zapisów w rubryce 1 powinno być ciągłe do końca roku kalendarzowego, natomiast sumowanie rubryk 9 i 13 - do końca każdego miesiąca kalendarzowego.
5.
Podstawę obliczenia podatku od wynagrodzeń stanowi łączna kwota wynagrodzeń (rubryka 9) otrzymanych przez chałupnika w okresie miesiąca kalendarzowego bez względu na to, od ilu zleceniodawców pochodzą wynagrodzenia. Podatek od wynagrodzeń oblicza i pobiera każdy wypłacający wynagrodzenie, biorąc za podstawę obliczenia wszystkie wypłacone wynagrodzenia w danym miesiącu kalendarzowym do dnia wypłaty włącznie. Przy obliczaniu podatku od tak ustalonej sumy odejmuje się podatek już pobrany w danym miesiącu. Podatek od wynagrodzeń ustala się od podstawy (rubryka 11) w wysokości:
od łącznej kwoty miesięcznego wynagrodzeniawedług stopy %
oddo
551 zł1.000 zł5%
1.000 zł1.500 zł8%
1.500 zł2.000 zł13%
2.000 zł3.000 zł18%
3.000 zł4.000 zł24%
4.000 zł5.000 zł30%
5.000 zł-30%
plus 20% od nadwyżki ponad 5.000 zł.

Uwaga: Osoby korzystające dotychczas z ulg przysługujących im w zakresie czynszu za najem mieszkania i opłat radiofonicznych nie tracą tych uprawnień z chwilą otrzymania książki zamówień dla chałupników. Również osoby te nie tracą wyżej wymienionych uprawnień, o ile osoby pozostające z nimi we wspólnym gospodarstwie domowym (np. współmałżonek, krewni) otrzymają książkę zamówień dla chałupników.

ZAŁĄCZNIK  Nr 2.

Prezydium Powiatowej

(Miejskiej, Dzielnicowej)

Rady Narodowej

w ........................................

Wydział (Zarząd) Handlu

WNIOSEK

W SPRAWIE WYDANIA KSIĄŻKI ZAMÓWIEŃ DLA CHAŁUPNIKÓW

1. Imię i nazwisko .....................................................................................................................

2. Data urodzenia ......................................................................................................................

3. Numer i data dowodu osobistego .........................................................................................

oraz przez kogo dowód został wydany .................................................................................

4. Członkowie rodziny pozostający na moim utrzymaniu:

a)
współmałżonek ................................................................................................................

(imię i nazwisko)

b)
dzieci .................................................................................................................................

(imiona i nazwiska oraz daty urodzenia)

5. Źródła utrzymania mego współmałżonka .............................................................................

................................................................................................................................................

6. Miejsce zamierzonego wykonywania chałupnictwa .............................................................

................................................................................................................................................

7. Miejsce mego zamieszkania ..................................................................................................

8. Mój zawód:

a)
wyuczony .........................................................................................................................
b)
wykonywany ....................................................................................................................

Wnoszę o wydanie mi książki zamówień na wykonywanie usług w zakresie ............................

(np. krawiectwo, hafciarstwo itp.)

Zarazem oświadczam, że ani ja, ani mój współmałżonek nie wykonujemy rzemiosła oraz nie posiadamy przedsiębiorstwa przemysłowego lub handlowego.

............................................... dnia ................... 195... r.

.............................................................

(podpis osoby składającej wniosek)

DECYZJA

1.Wydano książkę zamówień dnia .... 195... r.Data, pieczęć oraz podpis

kierownika wydziału (zarządu) handlu

2.Ważność książki zamówień przedłużono na rok 195...Data, pieczęć oraz podpis

kierownika wydziału (zarządu) handlu

3.Ważność książki zamówień przedłużono na rok 195...Data, pieczęć oraz podpis

kierownika wydziału (zarządu) handlu

4.Ważność książki zamówień przedłużono na rok 195...Data, pieczęć oraz podpis

kierownika wydziału (zarządu) handlu

5.Ważność książki zamówień przedłużono na rok 195...Data, pieczęć oraz podpis

kierownika wydziału (zarządu) handlu

6.Odmówiono wydania książki zamówień z powodu
..................................................................................................