§ 4. - Książeczki żeglarskie i listy załogi na polskich statkach morskich.
Monitor Polski
M.P.1971.44.283
Akt utracił moc Wersja od: 8 lutego 1972 r.
§ 4.
1.
W celu uzyskania książeczki żeglarskiej osoba ubiegająca się o zatrudnienie na statku powinna złożyć armatorowi, a za granicą - przedstawicielowi armatora lub kapitanowi statku, na który zamierza się zaciągnąć, podanie i dołączyć do niego: 1)
kwestionariusz osobowy i życiorys - w 2 egzemplarzach, 2)
dokumenty stwierdzające kwalifikacje zawodowe, 3)
opinie z poprzednich miejsc pracy z okresu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres pracy był krótszy - to z całego okresu pracy, 4)
świadectwo o stanie zdrowia wymagane od osób zatrudnionych na polskich statkach morskich, stwierdzające zdolność do określonej pracy na statku, oraz świadectwo specjalistycznej placówki służby zdrowia określające grupę krwi, 5)
4 fotografie o wymiarach 4,5 x 6 cm na białym tle.2.
Przepis ust. 1 ma odpowiednie zastosowanie przy uzyskiwaniu książeczek żeglarskich przez studentów (uczniów) szkół morskich.3.
Polski urząd konsularny może zwolnić przedstawiciela armatora lub kapitana statku od obowiązku przedstawienia dokumentów wymienionych w ust. 1 pkt 1 i 3.