§ 4. - Korzystanie z usług i kontraktacji nieuspołecznionych przedsiębiorstw ciężarowego transportu drogowego.

Monitor Polski

M.P.1952.A-24.307

Akt utracił moc
Wersja od: 8 września 1954 r.
§  4.
1.
Pierwszeństwo kontraktowania przewoźników przysługuje branżowym przedsiębiorstwom, biurom i działom transportowym, działającym dla potrzeb budownictwa. Dalszą kolejność pierwszeństwa ustalają komisje okresowo.
2.
Jeżeli jednak pojazdy przewoźników jako specjalne w rozumieniu § 3 ust. 3 rozporządzenia Ministra Transportu Drogowego i Lotniczego z dnia 27 listopada 1951 r. w sprawie udzielania zezwoleń na publiczny transport drogowy (Dz. U. R. P. Nr 64, poz. 442) nie nadają się do użycia w transporcie wykonywanym przez organizacje transportowe wymienione w ust. 1, pierwszeństwo przysługuje tym spośród kontraktujących, których potrzeby transportowe wymagają użycia takich pojazdów.
3.
Komisje mogą zawiesić okresowo ustalone pierwszeństwo kontraktacji, jeżeli zajdzie konieczność obsłużenia państwowych akcji ogólnogospodarczych określonych w § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 5 września 1951 r. w sprawie świadczenia usług transportowych na niektóre cele ogólnogospodarcze (Dz. U. R. P. Nr 49, poz. 359). W tych przypadkach mogą kontraktować przewoźników w pierwszej kolejności podmioty gospodarki uspołecznionej, przeprowadzające akcję ogólnogospodarczą.