Art. 3. - Komunikacja lotnicza pomiędzy i poza ich odnośnymi terytoriami. Warszawa.1993.09.03.
Monitor Polski
M.P.2020.920
Akt obowiązującyWersja od: 11 grudnia 2020 r.
Artykuł 3
WYZNACZENIE I UPOWAŻNIENIE
1.
Każda Umawiająca się Strona będzie miała prawo, w drodze pisemnego zawiadomienia drugiej Umawiającej się Strony drogą dyplomatyczną, wyznaczyć przedsiębiorstwo lotnicze w celu eksploatacji linii lotniczych na trasach określonych w Załączniku oraz wyznaczyć inne przedsiębiorstwo lotnicze w celu zastąpienia przedsiębiorstwa lotniczego uprzednio wyznaczonego.2.
Po otrzymaniu takiego zawiadomienia każda Umawiająca się Strona powinna niezwłocznie udzielić przedsiębiorstwu lotniczemu tak wyznaczonemu przez drugą Umawiającą się Stronę odpowiednich zezwoleń eksploatacyjnych zgodnie z postanowieniami tego Artykułu.3.
Po otrzymaniu zezwolenia eksploatacyjnego zgodnie z ustępem 2 niniejszego Artykułu wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze może w każdym czasie rozpocząć eksploatowanie uzgodnionych linii, w części lub w całości, pod warunkiem, że spełnia postanowienia niniejszej Umowy oraz że taryfy dla tych linii zostały ustalone zgodnie z postanowieniami Artykułu 7 niniejszej Umowy.4.
W celu przyznania odpowiedniego zezwolenia eksploatacyjnego zgodnie z ustępem 2 niniejszego Artykułu władza lotnicza jednej Umawiającej się Strony może żądać od przedsiębiorstwa lotniczego wyznaczonego przez drugą Umawiającą się Stronę wykazania, że posiada ono kwalifikacje potrzebne do spełnienia wymagań przewidzianych w ustawach i przepisach normalnie stosowanych przy eksploatacji międzynarodowych linii lotniczych zgodnie z postanowieniami Konwencji.5.
Każda Umawiająca się Strona będzie miała prawo odmówienia przyznania zezwolenia eksploatacyjnego, o którym mowa w ustępie 2 niniejszego Artykułu, albo przyznania takiego zezwolenia z zastrzeżeniem warunków, jakie może uznać za potrzebne w odniesieniu do wykonywania przez wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze praw określonych w Artykule 2 niniejszej Umowy, jeżeli nie uzyska dowodu, że przeważająca część własność i i rzeczywista kontrola przedsiębiorstwa lotniczego należą do Umawiającej się Strony wyznaczającej to przedsiębiorstwo lotnicze albo do osób fizycznych lub prawnych posiadających jej przynależność państwową, albo do tej Umawiającej się Strony i tych osób.