§ 2. - Komisja Racjonalizacji Druków.
Monitor Polski
M.P.1970.34.267
Akt utracił moc Wersja od: 26 października 1970 r.
§ 2.
Zadania Komisji obejmują w szczególności: 1)
ujednolicanie i racjonalizację wzorów formularzy w skali ogólnopaństwowej; 2)
zatwierdzanie wzorów formularzy centralnych oraz ustalanie wzorników tych formularzy; 3)
opiniowanie projektów wzorów formularzy resortowych, branżowych i zakładowych, o nakładzie przekraczającym zużycie papieru w ilości 2.000 kg w skali rocznej; 4)
opiniowanie projektów wzorów formularzy stanowiących załączniki do aktów prawnych, ogłaszanych w Dzienniku Ustaw, Monitorze Polskim, dziennikach urzędowych i biuletynach ministerstw i urzędów centralnych; 5)
opiniowanie projektów wzorów formularzy stosowanych w prezydiach i biurach rad narodowych oraz ustalanie wzorników tych formularzy; 6)
inicjowanie i koordynowanie prac w zakresie ujednolicenia i racjonalizacji wzorów formularzy, prowadzonych przez ministerstwa, urzędy centralne i organizacje społeczne; 7)
opiniowanie planów prac w zakresie ujednolicenia i racjonalizacji wzorów formularzy oraz ocena ich wykonania, na podstawie informacji przedstawianych przez jednostki wymienione w pkt 6; 8)
opiniowanie na wniosek dyrektora Zjednoczenia Przemysłu Poligraficznego projektów planów produkcji formularzy; 9)
zatwierdzanie katalogów wzorów formularzy resortowych i branżowych z jednoczesnym ustalaniem jednolitej nomenklatury;10)
opracowywanie wydawnictw z zakresu techniki projektowania, ujednolicania i racjonalizacji wzorów formularzy; 11)
inicjowanie i organizowanie prac badawczych, doświadczalnych i organizacyjnych zmierzających do doskonalenia techniki i metod racjonalizowania wzorów formularzy; 12)
inicjowanie szkolenia pracowników administracji państwowej, jednostek gospodarki uspołecznianej i organizacji społecznych, zatrudnionych przy ujednolicaniu i racjonalizacji wzorów formularzy, w zakresie techniki opracowywania wzorów formularzy; 13)
opracowywanie uwag dotyczących zmian obowiązujących przepisów i metod pracy, których konieczność wynikać będzie z analizy stosowanych wzorów formularzy, a następnie przedstawianie tych uwag właściwym organom administracji państwowej; 14)
opracowywanie i organizowanie opracowania projektów norm dotyczących formularzy.