§ 2. - Komisja Racjonalizacji Druków.

Monitor Polski

M.P.1970.34.267

Akt utracił moc
Wersja od: 26 października 1970 r.
§  2.
Zadania Komisji obejmują w szczególności:
1)
ujednolicanie i racjonalizację wzorów formularzy w skali ogólnopaństwowej;
2)
zatwierdzanie wzorów formularzy centralnych oraz ustalanie wzorników tych formularzy;
3)
opiniowanie projektów wzorów formularzy resortowych, branżowych i zakładowych, o nakładzie przekraczającym zużycie papieru w ilości 2.000 kg w skali rocznej;
4)
opiniowanie projektów wzorów formularzy stanowiących załączniki do aktów prawnych, ogłaszanych w Dzienniku Ustaw, Monitorze Polskim, dziennikach urzędowych i biuletynach ministerstw i urzędów centralnych;
5)
opiniowanie projektów wzorów formularzy stosowanych w prezydiach i biurach rad narodowych oraz ustalanie wzorników tych formularzy;
6)
inicjowanie i koordynowanie prac w zakresie ujednolicenia i racjonalizacji wzorów formularzy, prowadzonych przez ministerstwa, urzędy centralne i organizacje społeczne;
7)
opiniowanie planów prac w zakresie ujednolicenia i racjonalizacji wzorów formularzy oraz ocena ich wykonania, na podstawie informacji przedstawianych przez jednostki wymienione w pkt 6;
8)
opiniowanie na wniosek dyrektora Zjednoczenia Przemysłu Poligraficznego projektów planów produkcji formularzy;
9)
zatwierdzanie katalogów wzorów formularzy resortowych i branżowych z jednoczesnym ustalaniem jednolitej nomenklatury;
10)
opracowywanie wydawnictw z zakresu techniki projektowania, ujednolicania i racjonalizacji wzorów formularzy;
11)
inicjowanie i organizowanie prac badawczych, doświadczalnych i organizacyjnych zmierzających do doskonalenia techniki i metod racjonalizowania wzorów formularzy;
12)
inicjowanie szkolenia pracowników administracji państwowej, jednostek gospodarki uspołecznianej i organizacji społecznych, zatrudnionych przy ujednolicaniu i racjonalizacji wzorów formularzy, w zakresie techniki opracowywania wzorów formularzy;
13)
opracowywanie uwag dotyczących zmian obowiązujących przepisów i metod pracy, których konieczność wynikać będzie z analizy stosowanych wzorów formularzy, a następnie przedstawianie tych uwag właściwym organom administracji państwowej;
14)
opracowywanie i organizowanie opracowania projektów norm dotyczących formularzy.