Art. 9. - Katar-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Warszawa.1998.04.21

Monitor Polski

M.P.2021.616

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 września 1998 r.
ARTYKUŁ  9

Taryfy

1. 
Dla celów poniższych ustępów, wyrażenie "taryfa" oznacza ceny pobierane za przewóz pasażerów i ładunków oraz warunki stosowania tych cen, włączając ceny i warunki dla agentów i innych usług pomocniczych, wyłączając jednak opłaty i warunki przewozu poczty.
2. 
Taryfy, które będą stosowane przez przedsiębiorstwo lotnicze jednej Umawiającej się Strony za przewóz na lub z terytorium drugiej Umawiającej się Strony będą ustalane na rozsądnych poziomach, z należytym uwzględnieniem wszystkich właściwych czynników łącznie z kosztami eksploatacji, rozsądnym zyskiem i taryfami innych przedsiębiorstw lotniczych.
3. 
Taryfy, o których mowa w ustępie 1 niniejszego Artykułu będą, w miarę możliwości, uzgadniane przez zainteresowane wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze obu Umawiających się Stron, po konsultacji z innymi przedsiębiorstwami lotniczymi eksploatującymi całość lub części trasy, a porozumienie takie, w miarę możliwości, będzie osiągane przy zastosowaniu procedur ustanawiania taryf Zrzeszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego.
4. 
Ustalone w ten sposób taryfy będą przedkładane do zatwierdzenia władzom lotniczym obu Umawiających się Stron co najmniej na czterdzieści pięć (45) dni przed datą proponowaną do ich wejścia w życie. W szczególnych przypadkach termin ten może być skrócony, stosownie do porozumienia wymienionych władz.
5. 
Zatwierdzenie może być wyraźne; jeśli żadna z władz lotniczych nie wyrazi dezaprobaty w ciągu trzydziestu (30) dni od daty przedłożenia, zgodnie z ustępem 3 niniejszego Artykułu, taryfy te będą uważane za zatwierdzone. W przypadku skrócenia terminu przedłożenia, jak postanowiono w ustępie 3, władze lotnicze mogą uzgodnić, że termin, w ciągu którego każda dezaprobata musi być notyfikowana, będzie krótszy niż trzydzieści (30) dni.
6. 
Jeżeli niemożliwe jest uzgodnienie taryfy zgodnie z ustępem 3 niniejszego Artykułu lub jeżeli w terminie określonym zgodnie z ustępem 5 niniejszego Artykułu, jedna władza lotnicza przekaże drugiej władzy lotniczej powiadomienie o swojej dezaprobacie taryfy uzgodnionej zgodnie z postanowieniami ustępu 3 niniejszego Artykułu, władze lotnicze obu Umawiających się Stron, po konsultacji z władzami lotniczymi jakiegokolwiek innego państwa których opinię uważają za przydatną, będą starać się ustalić taryfę w drodze wspólnego porozumienia.
7. 
Jeżeli władze lotnicze nie mogą osiągnąć porozumienia co do jakiejkolwiek taryfy przedłożonej im zgodnie z ustępem 4 niniejszego Artykułu lub na ustalenie jakiejkolwiek taryfy zgodnie z ustępem 6 niniejszego Artykułu, spór będzie rozstrzygnięty zgodnie z postanowieniami Artykułu 16 niniejszej Umowy.
8. 
Taryfa ustalona zgodnie z postanowieniami niniejszego Artykułu pozostaje w mocy do czasu ustalenia nowej taryfy. Jednakże ważność taryfy nie może być przedłużona, na mocy niniejszego ustępu, na okres dłuższy niż dwanaście (12) miesięcy od daty, od której miałaby wygasnąć,