Art. 8. - Katar-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Warszawa.1998.04.21

Monitor Polski

M.P.2021.616

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 września 1998 r.
ARTYKUŁ  8

Zasady regulujące eksploatację uzgodnionych linii

1. 
Przedsiębiorstwa lotnicze obu Umawiających się Stron będą mieć sprawiedliwe i jednakowe możliwości eksploatacji uzgodnionych linii na określonych trasach między swoimi odnośnymi terytoriami.
2. 
Przy eksploatacji uzgodnionych linii wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze jednej Umawiającej się Strony będzie uwzględniać interesy wyznaczonego przedsiębiorstwa lotniczego drugiej Umawiającej się Strony tak, aby nie oddziaływać niewłaściwie na linie, które to ostatnie przedsiębiorstwo lotnicze eksploatuje na całości lub części tych samych tras.
3. 
Uzgodnione linie eksploatowane przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze Umawiających się Stron będą ściśle dostosowane do zapotrzebowania na usługi transportowe na określonych trasach i za swoje główne zadanie będą mieć oferowanie, przy rozsądnym wskaźniku wykorzystania zdolności przewozowej odpowiedniej dla bieżącego i rozsądnie przewidywanego zapotrzebowania na przewozy pasażerów i ładunków, w tym poczty, rozpoczynających lub kończących się na terytorium Umawiającej się Strony, która wyznaczyła przedsiębiorstwo lotnicze. Przewozy pasażerów i ładunków, włączając pocztę, zarówno zabranych na pokład jak i wyładowanych w punktach na określonych trasach na terytorium państw innych niż wyznaczające przedsiębiorstwo lotnicze będą wykonywane zgodnie z ogólnymi zasadami, zgodnie z którymi zdolność przewozowa będzie dostosowana do:
a)
zapotrzebowania na przewozy na i z terytorium Umawiającej się Strony, która wyznaczyła przedsiębiorstwo lotnicze;
b)
zapotrzebowania na przewozy regionu, przez który przebiega uzgodniona linia lotnicza, po uwzględnieniu innych usług transportowych ustanowionych przez przedsiębiorstwa lotnicze państw położonych w tym regionie; oraz
c)
zapotrzebowania na przewozy tranzytowe.
4. 
Opłaty, jakie mogą być nałożone lub na których nałożenie Umawiająca się Strona może wydać zezwolenie, za korzystanie z portów lotniczych i urządzeń nawigacji lotniczej przez statki powietrzne drugiej Umawiającej się Strony, nie będą wyższe niż te, które mogłyby być stosowane w odniesieniu do własnych statków powietrznych używanych na międzynarodowych rozkładowych liniach lotniczych.