Art. 4. - Katar-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Warszawa.1998.04.21

Monitor Polski

M.P.2021.616

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 września 1998 r.
ARTYKUŁ  4

Wyznaczenie i upoważnienie

1. 
Każda Umawiająca się Strona będzie miała prawo wyznaczyć w drodze pisemnej drugiej Umawiającej się Stronie przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa lotnicze w celu eksploatacji uzgodnionych linii na określonych trasach.
2. 
Po otrzymaniu takiego wyznaczenia druga Umawiająca się Strona, z zastrzeżeniem postanowień ustępów 3 i 4 niniejszego Artykułu, niezwłocznie udzieli wyznaczonemu przedsiębiorstwu lub wyznaczonym przedsiębiorstwom lotniczym odpowiednich zezwoleń eksploatacyjnych.
3. 
Władze lotnicze jednej Umawiającej się Strony mogą zażądać od przedsiębiorstwa lotniczego wyznaczonego przez drugą Umawiającą się Stronę udowodnienia, że jest ono w stanie spełnić wymagania określone w ustawach i przepisach normalnie i rozsądnie stosowanymi przez te władze przy eksploatacji międzynarodowych linii lotniczych, zgodnie z postanowieniami Konwencji.
4. 
Każda Umawiająca się Strona będzie miała prawo odmówienia udzielenia zezwolenia eksploatacyjnego, o którym mowa w ustępie 2 niniejszego Artykułu, lub nałożenia takich warunków jakie może uznać za konieczne przy korzystaniu przez wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze z praw wyszczególnionych w Artykule 3 niniejszej Umowy, w każdym przypadku, gdy wymieniona Umawiająca się Strona nie uzyska dowodu, że przeważająca część własności i rzeczywista kontrola tego przedsiębiorstwa lotniczego należy do Umawiającej się Strony wyznaczającej przedsiębiorstwo lotnicze lub do jej obywateli.
5. 
Gdy przedsiębiorstwo lotnicze zostało wyznaczone i upoważnione, może ono w każdym czasie rozpocząć eksploatację uzgodnionych linii, pod warunkiem, że taryfa ustanowiona zgodnie z postanowieniami Artykułu 9 niniejszej Umowy jest obowiązująca w odniesieniu do tej linii.