Art. 1. - Katar-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Warszawa.1998.04.21

Monitor Polski

M.P.2021.616

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 września 1998 r.
ARTYKUŁ  1

Definicje

Dla celów niniejszej Umowy, o ile z kontekstu nie wynika inaczej:

a)
wyrażenie "Konwencja" oznacza Konwencję o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, otwartą do podpisu w Chicago dnia siódmego grudnia 1944 roku i obejmuje każdy Załącznik przyjęty zgodnie z Artykułem 90 tej Konwencji i każdą zmianę Załączników lub Konwencji zgodnie z jej Artykułami 90 i 94, o ile te Załączniki i zmiany są obowiązujące lub zostały ratyfikowane przez obie Umawiające się Strony;
b)
wyrażenie "władze lotnicze" oznacza: w przypadku Rządu Rzeczypospolitej Polskiej, Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej oraz osobę lub organ upoważniony do pełnienia funkcji wykonywanych obecnie przez wymienionego Ministra lub funkcji podobnych; w przypadku Rządu Państwa Kataru, Ministra Komunikacji i Transportu oraz osobę lub organ uprawniony do pełnienia funkcji obecnie wykonywanych przez wymienionego Ministra lub funkcji podobnych;
c)
wyrażenie "wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze" oznacza przedsiębiorstwo lotnicze, które zostało wyznaczone i upoważnione zgodnie z Artykułem 3 niniejszej Umowy;
d)
wyrażenie "terytorium" w odniesieniu do państwa ma znaczenie określone dla niego w Artykule 2 Konwencji;
e)
wyrażenia "linia lotnicza", "międzynarodowa linia lotnicza", "przedsiębiorstwo lotnicze" i "lądowanie w celach niehandlowych" posiadają znaczenia odpowiednio określone dla nich w Artykule 96 Konwencji.