Japonia-Polska. Umowa o transporcie lotniczym. Tokio.1994.12.07.
M.P.2020.910
Akt obowiązującyUMOWA
między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Japonii o transporcie lotniczym,
podpisana w Tokio dnia 7 grudnia 1994 r.
Rząd Rzeczypospolitej Polskiej i Rząd Japonii,
Pragnąc zawrzeć Umowę w celu ustanowienia i eksploatacji linii lotniczych pomiędzy i poza ich odnośne terytoria,
Będąc stronami Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym, otwartej do podpisu w Chicago dnia 7 grudnia 1944 roku,
Uzgodniły, co następuje:
Każda Umawiająca się Strona przyznaje drugiej Umawiającej się Stronie prawa określone w niniejszej Umowie, szczególnie dla umożliwienia jej wyznaczonym przedsiębiorstwom lotniczym ustanowienia i eksploatacji uzgodnionych linii.
Opłaty, jakie każda z Umawiających się Stron może nałożyć lub na nałożenie których może zezwolić, na wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze drugiej Umawiającej się Strony za korzystanie z portów lotniczych i innych urządzeń znajdujących się pod jej kontrolą będą sprawiedliwe i rozsądne oraz nie wyższe od tych jakie mogłyby być pobierane za korzystanie z takich portów lotniczych i urządzeń od innych przedsiębiorstw lotniczych w stosunku do których stosowana jest klauzula największego uprzywilejowania lub od krajowych przedsiębiorstw lotniczych tej pierwszej Umawiającej się Strony eksploatujących międzynarodowe linie lotnicze.
Wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze obu Umawiających się Stron będą miały sprawiedliwe i równe możliwości eksploatacji uzgodnionych linii na określonych trasach pomiędzy ich odnośnymi terytoriami.
Przy eksploatacji uzgodnionych linii przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze każdej z Umawiających się Stron uwzględniane będą interesy wyznaczonych przedsiębiorstw lotniczych drugiej Umawiającej się Strony tak, aby nie oddziaływać niewłaściwie na linie obsługiwane przez te ostatnie na całości lub części tych samych tras.
Władze lotnicze każdej z Umawiających się Stron będę przekazywać władzom lotniczym drugiej Umawiającej się Strony, na ich prośbę, takie informacje i dane statystyczne dotyczące przewozów na uzgodnionych liniach wyznaczonych przedsiębiorstw lotniczych pierwszej Umawiającej się Strony na i z terytorium drugiej Umawiającej się Strony, jakie zwykle są przygotowywane i przedkładane przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze swoim władzom lotniczym do opublikowania. Jakiekolwiek dodatkowe dane statystyczne dotyczące przewozów, które władze lotnicze jednej Umawiającej się Strony mogą zażądać od władz lotniczych drugiej Umawiającej się Strony, będą, na prośbę, przedmiotem wspólnej dyskusji pomiędzy władzami lotniczymi obu Umawiających się Stron.
Intencją obu Umawiających się Stron jest przeprowadzanie regularnych i częstych konsultacji pomiędzy władzami lotniczymi Umawiających się Stron, w celu zapewnienia ścisłej współpracy we wszystkich sprawach mających wpływ na realizację niniejszej Umowy.
W przypadku zawarcia ogólnej wielostronnej konwencji o transporcie lotniczym, która obowiązywać będzie obie Umawiające się Strony, niniejsza Umowa zostanie zmieniona tak, aby dostosować ją do postanowień takiej konwencji.
Każda z Umawiających się Stron może w każdym czasie powiadomić drugą Umawiającą się Stronę o swoim zamiarze wypowiedzenia niniejszej Umowy. Kopia powiadomienia powinna być równocześnie przesłana do Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego. Jeśli takie powiadomienie zostało przekazane, niniejsza Umowa wygaśnie po roku od daty otrzymania przez drugą Umawiającą się Stronę powiadomienia o wypowiedzeniu, chyba że w drodze wzajemnego porozumienia się między Umawiającymi się Stronami, powiadomienie takie zostanie wycofane przed upływem tego terminu. Jeśli druga Umawiająca się Strona nie potwierdzi otrzymania, powiadomienie będzie uważane za otrzymane po upływie czternastu dni od daty otrzymania kopii powiadomienia przez Międzynarodową Organizację Lotnictwa Cywilnego.
Niniejsza Umowa i wszelkie jej zmiany będą zarejestrowane w Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego.
Niniejsza Umowa będzie zatwierdzona przez każdą Umawiającą się Stronę zgodnie z jej procedurami konstytucyjnym i wejdzie w życie w dniu wymiany not dyplomatycznych stwierdzających takie zatwierdzenie.
NA DOWÓD CZEGO, niżej podpisani, należycie upoważnieni przez swoje odnośne Rządy, podpisali niniejszą Umowę.
SPORZĄDZONO w Tokio dnia 7 grudnia 1994 roku, w dwóch egzemplarzach, w języku angielskim.
ZAŁĄCZNIK 1
(a) Tokio - Moskwa - dwa punkty w Europie (Uwaga 1) - punkty pośrednie (Uwaga 2) - punkty w Polsce - dwa punkty położone dalej w Europie (Uwaga 1) - punkty położone dalej (Uwaga 2).
(b) Punkty w Japonii inne niż Tokio - punkty pośrednie - punkty w Polsce - punkty położone dalej
Uwaga 1: Wyznaczone przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa lotnicze Japonii mogą obsługiwać tylko do dwóch punktów z "dwóch punktów w Europie" i "dwóch punktów położonych dalej w Europie"
Uwaga 2: " Punkty pośrednie" i "punkty położone dalej" mogą być obsługiwane przez wyznaczone przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa lotnicze Japonii tylko w ramach współpracy na zasadzie dzielenia oznaczeń linii jako umowne przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa lotnicze.
2. Trasy do eksploatacji w obu kierunkach przez wyznaczone przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa lotnicze Rzeczypospolitej Polskiej:
(a) Punkty w Polsce - Moskwa - punkty pośrednie (Uwaga) - Tokio - punkty położone dalej (Uwaga)
(b) Punkty w Polsce - punkty pośrednie - punkty w Japonii inne niż Tokio - punkty położone dalej.
Uwaga: "Punkty pośrednie" i "punkty położone dalej" mogą być obsługiwane przez wyznaczone przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa lotnicze Rzeczypospolitej Polskiej tylko w ramach współpracy na zasadzie dzielenia oznaczeń linii jako umowne przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa lotnicze.
3. Uzgodnione linie eksploatowane przez wyznaczone przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa lotnicze którejkolwiek Umawiającej się Strony będą rozpoczynać się w punkcie położonym na terytorium tej Umawiającej się Strony, natomiast inne punkty na określonej trasie mogą być, według uznania wyznaczonego przedsiębiorstwa lotniczego, omijane w jakimkolwiek locie lub we wszystkich lotach.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »