Instrukcja alarmowa ratownictwa powietrzno-morskiego dla cywilnych statków powietrznych wykonujących loty nad Morzem Bałtyckim.
M.P.1958.67.394
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 16 sierpnia 1958 r.
w sprawie instrukcji alarmowej ratownictwa powietrzno-morskiego dla cywilnych statków powietrznych wykonujących loty nad Morzem Bałtyckim.
ZAŁĄCZNIK
INSTRUKCJA ALARMOWA RATOWNICTWA POWIETRZNo-MORSKiEGO DLA CYWILNYCH STATKÓW POWIETRZNYCH WYKONUJĄCYCH LOTY NAD MORZEM BAŁTYCKIM
INSTRUKCJA ALARMOWA RATOWNICTWA POWIETRZNo-MORSKiEGO DLA CYWILNYCH STATKÓW POWIETRZNYCH WYKONUJĄCYCH LOTY NAD MORZEM BAŁTYCKIM
1.
Alarmowanie z powietrza.
Alarmowanie z powietrza.
2.
Alarmowanie z ziemi.
Alarmowanie z ziemi.
Po otrzymaniu zawiadomienia, że statek powietrzny znajduje się w niebezpieczeństwie, Ratowniczy Ośrodek Koordynacyjny podejmuje wszelkie środki konieczne do przeprowadzenia akcji ratowniczej przy współudziale najbliższego od miejsca wypadku kapitanatu portu, Marynarki Wojennej i Wojsk Ochrony Pogranicza.
Załącznik
RZEPISY O SYGNALE I KORESPONDENCJI W NIEBEZPIECZEŃSTWIE ORAZ SYGNAŁACH BACZNOŚCI NAGLĄCYCH i OSTRZEGAWCZYCH
RZEPISY O SYGNALE I KORESPONDENCJI W NIEBEZPIECZEŃSTWIE ORAZ SYGNAŁACH BACZNOŚCI NAGLĄCYCH i OSTRZEGAWCZYCH
Dział 1.
Przepisy ogólne.
Przepisy ogólne.
Dział 2.
Częstotliwości stosowane w przypadkach niebezpieczeństwa.
Częstotliwości stosowane w przypadkach niebezpieczeństwa.
Dział 3.
Sygnał niebezpieczeństwa.
Sygnał niebezpieczeństwa.
Dział 4.
Wezwanie w niebezpieczeństwie.
Wezwanie w niebezpieczeństwie.
- sygnał niebezpieczeństwa SOS | nadany trzy razy |
- słowo DE | nadane raz |
- znak wywoławczy stacji statku powietrznego będącego w niebezpieczeństwie | nadany trzy razy |
- sygnał niebezpieczeństwa MEJDEJ | wymawiany trzy razy |
- słowo THIS IS | wymawiane raz |
- sygnał rozpoznawczy stacji statku powietrznego będącego w niebezpieczeństwie | wymawiany trzy razy |
- częstotliwość, na której nadawane jest wezwanie w niebezpieczeństwie | wymawiana raz |
Dział 5.
Zawiadomienie o niebezpieczeństwie.
Zawiadomienie o niebezpieczeństwie.
Dział 6.
Powtarzanie zawiadomienia o niebezpieczeństwie.
Powtarzanie zawiadomienia o niebezpieczeństwie.
Dział 7.
Postępowanie stacji statku powietrznego będącego w niebezpieczeństwie.
Postępowanie stacji statku powietrznego będącego w niebezpieczeństwie.
Dział 8.
Postępowanie innych statków powietrznych.
Postępowanie innych statków powietrznych.
Dział 9.
Potwierdzenie odbioru zawiadomienia o niebezpieczeństwie.
Potwierdzenie odbioru zawiadomienia o niebezpieczeństwie.
- znak wywoławczy statku powietrznego będącego w niebezpieczeństwie | trzy razy |
- słowo DE | raz |
- znak wywoławczy stacji potwierdzającej odbiór | trzy razy |
- grupę RRR | raz |
- sygnał niebezpieczeństwa SOS | raz |
- sygnał AR | raz |
- znak wywoławczy stacji potwierdzającej odbiór | raz |
- znak rozpoznawczy statku powietrznego będącego w niebezpieczeństwie | trzy razy |
- słowa THIS IS | raz |
- znak rozpoznawczy stacji potwierdzającej odbiór | trzy razy |
- słowo ROGER | raz |
- słowo MEJDEJ | raz |
- słowo OUT | raz |
Dział 10.
Wymiana korespondencji o niebezpieczeństwie.
Wymiana korespondencji o niebezpieczeństwie.
Dział 11.
Zarządzenie ciszy.
Zarządzenie ciszy.
Dział 12.
Postępowanie stacji lotniczej*) 604 w przypadku niebezpieczeństwa.
Postępowanie stacji lotniczej*) 604 w przypadku niebezpieczeństwa.
Dział 13.
Zakończenie wymiany korespondencji o niebezpieczeństwie.
Zakończenie wymiany korespondencji o niebezpieczeństwie.
Zawiadomienie należy nadać w następujący sposób:
- sygnał niebezpieczeństwa SOS | raz |
- wywołanie "do wszystkich stacji" (CQ) | trzy razy |
- słowo DE | raz |
- znak wywoławczy stacji nadającej zawiadomienie | raz |
- godzinę zawiadomienia | raz |
- nazwę lub znak wywoławczy stacji statku powietrznego, który był w niebezpieczeństwie | raz |
- sygnał QUM | raz |
- sygnał VA | raz |
- znak wywoławczy stacji nadającej zawiadomienie | raz |
- słowo MEJDEJ | raz |
- słowa ALL STATIONS | trzy razy |
- słowa THIS IS | raz |
- znak rozpoznawczy stacji nadającej zawiadomienie | raz |
- godzinę zawiadomienia | raz |
- nazwę lub znak rozpoznawczy statku powietrznego, który był w niebezpieczeństwie | raz |
- słowa DISTRESS TRAFFIC ENDED | raz |
- słowo OUT | raz |
Przykład wymiany korespondencji w niebezpieczeństwie.
(Wymianą korespondencji kieruje stacja lotnicza)
Radiotelegrafia: | Radiotelefonia: |
Statek powietrzny: | |
SOS SOS SOS DE SPXYZ SPXYZ SPXYZ | MEJDEJ MEJDEJ MEJDEJ THIS IS SPXYZ SPXYZ SPXYZ ON SIX FIVE EIGHT TWO KILOCYCLES |
potem: | |
SOS SOS SOS DE SPXYZ SPXYZ SPXYZ QTH 70 KM SE RÖNNE QTL 125 QTJ 250 KMH QAH 2400 M MSL ENGINE FAILURE QUG (dwie kreski dziesięciosekundowe) SPXYZ AR K | MEJDEJ MEJDEJ MEJDEJ THIS IS SPXYZ SPXYZ SPXYZ ON SIX FIVE EIGHT TWO KILOCYCLES - MY POSITION SEVEN ZERO KILOMETRES SOUTH EAST RÖNNE - TRUE HEADING ONE TWO FIVE - SPEED TWO FIVE ZERO KILOMETRES PER HOUR - ALTITUDE TWO FOUR ZERO ZERO METRES - ENGINE FAILURE - DITCHING (dwa okresy dziesięciosekundowe, w czasie których przycisk mikrofonu jest naciśnięty) SPXYZ OVER |
Uwaga: Wezwanie w niebezpieczeństwie może być opuszczone, jeżeli zawiadomienie o niebezpieczeństwie nadawane jest natychmiast po pierwszym wezwaniu w niebezpieczeństwie. | |
Stacja lotnicza: | |
SPXYZ SPXYZ SPXYZ DE SRM SRM SRM RRR SOS AR SRM | SPXYZ SPXYZ SPXYZ THIS IS WARSAW RADIO WARSAW RADIO WARSAW RADIO ROGER MEJDEJ OUT |
potem: | |
SOS SOS SOS CQ CQ CQ DE SRM SRM SRM QRT DISTRESS SRM VA | MEJDEJ MEJDEJ MEJDEJ ALL STATIONS ALL STATIONS ALL STATIONS THIS IS WARSAW RADIO WARSAW RADIO WARSAW RADIO STOP TRANSMITTING - DISTRESS - WARSAW RADIO OUT |
później: | |
Statek powietrzny: | |
SOS SRM DE SPXYZ QTA DISTRESS MOTORS RUNNING AGAIN QRF SRG SPXYZ AR K | MEJDEJ WARSAW RADIO THIS IS SPXYZ CANCEL DISTRESS - MOTORS RUNNING AGAIN - AM RETURNING TO GDAŃSK OVER |
Stacja lotnicza potwierdza: | |
SOS CQ CQ CQ DE SRM (godzina zawiadomienia) SPXYZ QUM VA SRM | MEJDEJ ALL STATIONS ALL STATIONS ALL STATIONS THIS IS WARSAW RADIO (GODZINA) SPXYZ DISTRESS TRAFFIC ENDED - OUT |
Dział 14.
Sygnał baczności.
Sygnał baczności.
Dział 15.
Sygnał naglący.
Sygnał naglący.
Dział 16.
Sygnał ostrzegawczy.
Sygnał ostrzegawczy.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »