Indonezja-Polska. Umowa o transporcie lotniczym dotycząca regularnej komunikacji lotniczej. Dżakarta.1991.12.13.
M.P.2021.111
Akt obowiązującyUMOWA O TRANSPORCIE LOTNICZYM
podpisana w Dżakarcie dnia 13 grudnia 1991 r.
między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Indonezji dotycząca regularnej komunikacji lotniczej,
Rząd Rzeczypospolitej Polskiej i Rząd Republiki Indonezji, zwane dalej "Umawiającymi się Stronami",
pragnąc rozwijać wzajemne stosunki w dziedzinie lotnictwa cywilnego
uzgodniły, co następuje:
DEFINICJE
Dla celów niniejszej umowy i jej Załącznika:
PRAWA OPERACYJNE
ZEZWOLENIE EKSPLOATACYJNE
ZAWIESZENIE I COFNIĘCIE
REGULOWANIE ZDOLNOŚCI PRZEWOZOWEJ
ZWOLNIENIE Z OPŁAT CELNYCH T INNYCH OPŁAT
TRANZYT BEZPOŚREDNI
Pasażerowie, bagaż i ładunki znajdujące się w tranzycie bezpośrednim przez terytorium jednej Umawiającej się Strony i nie opuszczające terenu portu lotniczego przeznaczonego dla tego celu poddani będą jedynie uproszczonej, kontroli. Bagaż i ładunki w tranzycie bezpośrednim będą zwolnione od opłat celnych i innych podobnych opłat.
STOSOWANIE PRAWA
TARYFY
POSTANOWIENIA FINANSOWE
W przypadku braku odpowiednich postanowień układu płatniczego, wyżej wymienione rozliczenia i płatności będą dokonywane w walutach wymienialnych.
PRZEDSTAWICIELSTWA
Wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze będą miały prawo utrzymywać na terytorium drugiej Umawiającej się Strony swe przedstawicielstwo z personelem niezbędnym do eksploatacji uzgodnionych linii.
KONSULTACJE
Władze lotnicze Umawiających się Stron w duchu ścisłej współpracy, od czasu do czasu, będą konsultować się wzajemnie w celu zapewnienia przestrzegania i należytego stosowania postanowień niniejszej Umowy i jej Załącznika.
ROZSTRZYGANIE SPORÓW
OCHRONA LOTNICTWA
WYMIANA DANYCH STATYSTYCZNYCH
Władza lotnicza którejkolwiek Umawiającej się Strony będzie dostarczać władzy lotniczej drugiej Umawiającej się Strony, na ich żądanie, takie dane statystyczne okresowe lub inne, jakie mogą być rozsądnie wymagane, w celu dokonania przeglądu zdolności przewozowej oferowanej na uzgodnionych liniach przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze Umawiających się Stron.
ZMIANY
WYPOWIEDZENIE
Umowa niniejsza zawarta jest na czas nieokreślony.
Którakolwiek Umawiająca się Strona może w każdym czasie wypowiedzieć Umowę w drodze notyfikacji. W takim przypadku niniejsza Umowa utraci swą moc po upływie dwunastu miesięcy od dnia otrzymania notyfikacji przez drugą Umawiającą się Stronę.
REJESTRACJA
Umowa niniejsza będzie zarejestrowana w Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego.
TYTUŁY
Tytuły Artykułów niniejszej Umowy służą tylko dla ułatwienia powoływania się i nie wpływają w, żaden sposób na interpretację Artykułów.
WEJŚCIE W ŻYCIE
Umowa niniejsza będzie stosowana tymczasowo od dnia jej podpisania, a ostatecznie wejdzie w życie gdy tylko obie Umawiające się Strony przekażą sobie pisemny notyfikację w drodze wymiany not dyplomatycznych, że zostały spełnione ich formalne konstytucyjne wymogi odnośnie wejścia w życie.
NA DOWÓD CZEGO, niżej podpisani Pełnomocnicy, należycie w tym celu upoważnieni przez ich odnośne Rządy, podpisali niniejszy Umowę.
Sporządzono w Dżakarcie dnia 13 grudnia 1991 roku, w dwóch egzemplarzach, w języku angielskim.
ZAŁĄCZNIK
CZĘŚĆ I
Trasy do eksploatacji w obu kierunkach przez wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze Republiki Indonezji:
Trasy do eksploatacji w obu kierunkach przez wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze Republiki Indonezji:
CZĘŚĆ II
Trasy do eksploatacji w obu kierunkach przez wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze Rzeczypospolitej Polskiej:
Trasy do eksploatacji w obu kierunkach przez wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze Rzeczypospolitej Polskiej:
CZĘŚĆ III
Wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze którejkolwiek Umawiającej się Strony może, w jakichkolwiek lub we wszystkich lotach, omijać jakikolwiek z powyższych punktów pod warunkiem, że uzgodnione linie na trasie rozpoczynają się i kończy na terytorium tej Umawiającej się Strony.
Wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze którejkolwiek Umawiającej się Strony może, w jakichkolwiek lub we wszystkich lotach, omijać jakikolwiek z powyższych punktów pod warunkiem, że uzgodnione linie na trasie rozpoczynają się i kończy na terytorium tej Umawiającej się Strony.
CZĘŚĆ IV
Punkty pośrednie i punkty położone dalej zostaną uzgodnione przez oba wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze i będą przedmiotem zatwierdzenia przez władze lotnicze.
Punkty pośrednie i punkty położone dalej zostaną uzgodnione przez oba wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze i będą przedmiotem zatwierdzenia przez władze lotnicze.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »