Gospodarowanie zużytym ogumieniem samochodowym w zbiornicach Centralnego Zarządu Przemysłowych Surowców Wtórnych.

Monitor Polski

M.P.1956.26.368

Akt utracił moc
Wersja od: 30 marca 1956 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU DROGOWEGO I LOTNICZEGO
z dnia 13 marca 1956 r.
w sprawie gospodarowania zużytym ogumieniem samochodowym w zbiornicach Centralnego Zarządu Przemysłowych Surowców Wtórnych.

Na podstawie art. 1 i art. 3 ust. 1 pkt 1 dekretu z dnia 29 października 1952 r. o gospodarowaniu artykułami obrotu towarowego i zaopatrzenia (Dz. U. Nr 44, poz. 301) i § 1 zarządzenia Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z dnia 16 czerwca 1955 r. w sprawie przekazania uprawnień do wydawania przepisów o gospodarowaniu częściami zamiennymi i ogumieniem do pojazdów samochodowych oraz o normowaniu zużycia materiałów pędnych w eksploatacji i obsłudze tych pojazdów (Monitor Polski Nr 58, poz. 713) zarządza się, co następuje:
1.
Ogumienie samochodowe znajdujące się w składnicach Centralnego Zarządu Przemysłowych Surowców Wtórnych podlega zakwalifikowaniu do jednej z następujących grup:
1)
grupa I - ogumienie nadające się do trakcji szybkobieżnej:
a)
bez naprawy lub bieżnikowania,
b)
po naprawie lub bieżnikowaniu;
2)
grupa II - ogumienie nadające się do trakcji konnej:
a)
bez naprawy lub bieżnikowania,
b)
po naprawie lub bieżnikowaniu;
3)
grupa III- ogumienie nadające się tylko do przetarcia,
2.
Ogumienie nadające się do celów kwalifikujących je do grupy wyższej nie może być zakwalifikowane do grupy niższej.
Do zakwalifikowania ogumienia wojewódzkie zbiornice Centralnego Zarządu Przemysłowych Surowców Wtórnych powołują komisje w składzie:
1)
przedstawiciel Krajowego Związku Spółdzielni Transportu - jako przewodniczący;
2)
przedstawiciel spółdzielni (zakładu) naprawiającej opony - jako członek;
3)
przedstawiciel wojewódzkiej zbiornicy Centralnego Zarządu Przemysłowych Surowców Wtórnych - jako członek.
1.
Komisje określone w § 2 będą dokonywały kwalifikowania ogumienia dwa razy w miesiącu w terminach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji.
2.
Z posiedzenia komisji spisuje się protokół, w którym należy podać ilość i wymiary ogumienia oraz grupę, do której zostało ono zakwalifikowane.
3.
Orzeczenia komisji zapadają większością głosów. W razie nieosiągnięcia większości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego.
1.
Na podstawie orzeczenia komisji wojewódzka zbiornica Centralnego Zarządu Przemysłowych Surowców Wtórnych odprzedaje:
1)
ogumienie grupy Ia - Centralnemu Zarządowi Zaopatrzenia Transportu Samochodowego "Motozbyt",
2)
ogumienie grupy Ib i III - Fabryce Regeneratu "Bolechowo",
3)
ogumienie grupy IIa - Krajowemu Związkowi Spółdzielni Transportu,
4)
ogumienie grupy IIb - właściwym zakładom naprawczym określonym przez Ministerstwo Przemysłu Chemicznego, Ministerstwo Przemysłu Drobnego i Rzemiosła oraz Centralny Związek Spółdzielczości Pracy z zachowaniem ustalonej kolejności.
2.
Odprzedaż ogumienia powinna nastąpić niezwłocznie po jego zakwalifikowaniu, w ilościach i terminach uzgodnionych z odbiorcami.
Zakłady naprawcze, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 4, odprzedają naprawione lub bieżnikowane ogumienie nadające się do trakcji konnej Krajowemu Związkowi Spółdzielni Transportu.
Traci moc zarządzenie Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego nr 131 z dnia 18 czrrwca 1954 r. w sprawie gospodarowania używanym ogumieniem samochodowym w zbiornicach Centralnego Zarządu Przemysłowych Surowców Wtórnych (Biuletyn PKPG Nr 16, poz. 72).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.