§ 5. - Gospodarowanie ogumieniem trakcyjnym.

Monitor Polski

M.P.1961.80.336

Akt utracił moc
Wersja od: 23 października 1961 r.
§  5.
1.
Centrala Techniczno-Handlowa "Motozbyt" zobowiąże podległe jej przedsiębiorstwa dokonujące skupu opon używanych do ich odprzedaży:
1)
spółdzielniom zrzeszonym w Centrali Rolniczej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" - jeżeli opona nadaje się bez naprawy do eksploatacji w trakcji konnej; w razie niemożności pełnego pokrycia zapotrzebowań spółdzielni na opony należy uzgodnić stopień zaspokojenia tych potrzeb z wojewódzkimi związkami gminnych spółdzielni "Samopomoc Chłopska" bądź uzgodnić ewentualny rozdział między poszczególne województwa z Zarządem Głównym Centrali Rolniczej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska";
2)
zakładom bieżnikującym i naprawczym ustalonym w porozumieniu ze Zjednoczeniom Przemysłu Gumowego - jeżeli opona wymaga naprawy lub bieżnikowania.
2.
Spółdzielnie zrzeszone w Centrali Rolniczej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" obowiązane są do zaopatrywania w opony w pierwszej kolejności państwowego transportu konnego.
3.
Zakłady, które dokonały napraw opon w wymiarach określonych w § 1, sprzedadzą naprawione opony zgodnie z dyspozycjami Zjednoczenia Przemysłu Gumowego, uzgodnionymi z Centralą Rolniczą Spółdzielni "Samopomoc Chłopska", spółdzielniom zrzeszonym w tej Centrali - w celu dalszej odprzedaży.
4.
Zakłady, które dokonały bieżnikowania opon w wymiarach określonych w § 1, sprzedadzą te opony na podstawie zleceń Zjednoczenia Przemysłu Gumowego przedsiębiorstwom produkującym wozy konne.
5.
Zakłady produkujące nowe opony do trakcji szybkobieżnej wprowadzą sprzedaż opon III i IV gatunku na podstawie zleceń Zjednoczenia Przemysłu Gumowego wyłącznie przedsiębiorstwom produkującym wozy konne.