§ 3. - Gospodarka ogumieniem samochodowym.

Monitor Polski

M.P.1951.A-97.1375

Akt utracił moc
Wersja od: 24 września 1952 r.
§  3.
1.
Każdy nabywca nowego ogumienia samochodowego w Centrali Sprzętu Samochodowego "Motozbyt" niezależnie od tego czy ogumienie to jest nabywane na podstawie otrzymanego przydziału (ogumienie reglamentowane), czy też jest nabywane bez przydziału (ogumienie wolnorynkowe), obowiązany jest zakupić 1 oponę protektorowaną tego samego wymiaru na 4 opony nowe.
2.
Centrala Sprzętu Samochodowego "Motozbyt" może odmówić sprzedaży opon nowych, o ile nabywca uchyla się od nabycia opony protektorowanej w trybie przewidzianym w ust. 1.
3. 4
Opony protektorowane lub naprawiane, nabyte od Fabryki Regeneratu "Bolechowo" w Poznaniu przez jednostkę handlową wskazaną przez Ministra Transportu Drogowego i Lotniczego, nadające się wyłącznie do trakcji konnej, będą sprzedawane odpowiednim nabywcom.
4. 5
Przepisy ust. 1 i 2 nie dotyczą urzędów oraz jednostek gospodarki uspołecznionej podległych Ministrowi Górnictwa, wykonujących swą działalność na terenie województw: katowickiego, opolskiego, wrocławskiego i krakowskiego, w odniesieniu do tych wymiarów ogumienia, które protektorowane jest przez Centralne Warsztaty Gumowe Przemysłu Węglowego.
4 § 3 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 3 uchwały nr 772 z dnia 10 września 1952 r. (M.P.52.A-80.1296) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 24 września 1952 r.
5 § 3 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 4 uchwały nr 772 z dnia 10 września 1952 r. (M.P.52.A-80.1296) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 24 września 1952 r.