Finansowanie przeróbki samochodów na napęd gazem wysokosprężonym.

Monitor Polski

M.P.1950.A-125.1554

Akt utracił moc
Wersja od: 23 listopada 1950 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 2 listopada 1950 r.
w sprawie finansowania przeróbki samochodów na napęd gazem wysokosprężonym.

W związku z uchwałą Prezydium Rządu z dnia 6 września 1950 r. w sprawie oszczędności paliw i smarów w gospodarce samochodowej i rolnej (Monitor Polski Nr A-98, poz. 1235) w celu zaktywizowania akcji przerabiania samochodów na napęd gazem wysokosprężonym zarządza się, co następuje:
1.
Ustala się kredyt w wysokości 18.000.000 (osiemnaście milionów) zł w okresie od dnia 1 listopada 1950 r. do dnia 31 grudnia 1951 r. na koszty związane z przerabianiem samochodów na napęd gazem wysokosprężonym.
2.
Kredytu w ramach sumy, ustalonej w ust. 1, udzielać będzie Narodowy Bank Polski przedsiębiorstwom państwowym, spółdzielczym, państwowo-spółdzielczym, centralom spółdzielczo-państwowym i spółkom prawnym, w których udział Skarbu Państwa jest większy niż 50%.
Kredyt, o którym mowa w § 1, będzie udzielany jedynie na podstawie rachunków wystawionych przez Centralę Handlową Przemysłu Motoryzacyjnego "Motozbyt" - Biuro Samochodów Remontowych, lub przez Zakłady Sprzętu Transportowego Nr 1 w Gliwicach.
Instytucje korzystające z kredytu powinny spłacić zaciągnięte pożyczki terminie 15 miesięcy od dnia ich udzielenia, ze swoich środków obrotowych.