§ 19. - Działalność samodzielnych oddziałów wykonawstwa inwestycyjnego (SOWI).

Monitor Polski

M.P.1952.A-25.318

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1954 r.
§  19.
1.
SOWI rozlicza się z inwestorem za wykonane roboty przy pomocy faktur przejściowych i końcowych, sporządzanych w trybie i na zasadach, obowiązujących przedsiębiorstwa budowlano-montażowe. W fakturach tych SOWI potrąca w odrębnej pozycji 3% marżę zysku niezależnie od uwzględnienia w fakturze obniżki cen z tytułu oszczędności w zakresie realizacji. W fakturach należy również potrącać wartość zużytych materiałów (elementów konstrukcyjnych) zakupionych przez inwestora ze środków inwestycyjnych, o których mowa w § 5 ust. 1. W zakresie rozliczeń SOWI za wykonane roboty mają również zastosowanie ogólnie obowiązujące przepisy dotyczące dodatkowych kosztów, nie przewidzianych kosztorysem (np. z tytułu wykonywania robót w okresie zimowym).
2.
Faktury przejściowe za wykonane przez SOWI roboty są wystawiane raz na miesiąc w oparciu o ustalone z końcem każdego miesiąca wskaźniki zaawansowania robót, uzgodnione w formie protokołu, podpisanego przez kierownika jednostki będącej inwestorem bezpośrednim i kierownika SOWI.
3.
Z tytułu usług świadczonych na rzecz SOWI inwestor rozlicza się z SOWI wyłącznie fakturami. Inwestor jest zobowiązany sporządzać odnośne faktury co najmniej raz na miesiąc.