Dostawy, roboty i usługi na rzecz Skarbu Państwa, samorządu oraz niektórych kategorii osób prawnych, wydane w porozumieniu z Ministrem Odbudowy, co do § 4, z Ministrem Skarbu, co do §§ 10, 12, oraz z Dyrektorem Biura Kontroli przy Radzie Państwa, co do §§ 11 i 12.
M.P.1949.A-20.297
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA PRZEMYSŁU I HANDLU
z dnia 12 marca 1949 r.
w sprawie dostaw, robót i usług na rzecz Skarbu Państwa, samorządu oraz niektórych kategorii osób prawnych, wydane w porozumieniu z Ministrem Odbudowy, co do § 4, z Ministrem Skarbu, co do §§ 10, 13, oraz z Dyrektorem Biura Kontroli przy Radzie Państwa, co do §§ 11 i 12. *
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Wykaz instytucyj uprawnianych do stwierdzania odmowy przyjęcia zamówienia przez osoby wymienione w § 8 rozporządzenia. Rady Ministrów z dnia 19 lutego 1949 r. (Dz. U. R. P. Nr 12, poz. 73).
Wykaz instytucyj uprawnianych do stwierdzania odmowy przyjęcia zamówienia przez osoby wymienione w § 8 rozporządzenia. Rady Ministrów z dnia 19 lutego 1949 r. (Dz. U. R. P. Nr 12, poz. 73).
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.
..................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 2
PRZEPISY
PRZEPISY
przy czym koszty transportu muszą być rozbite na każdy rodzaj transportu, wg obowiązujących taryf ogólnych lub miejscowych.
Wyjątkowo uciążliwe warunki wykonywania robót, jak również wysokość procentowego dodatku winna być stwierdzona i ustalona przez powołaną przez zamawiającego Komisję.
KOSZTORYS URZĘDOWY
na roboty ..........
w obiekcie ..........
z kredytów ..........
L.p. | Pozycje koszt. wzorcowego PKN lub innego źródła | opis robót | jedn. miary | ilość | cena jedn. | suma | ||
rob. | mat. | rób. | mat. | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Zestawienie Materiał Robocizna Razem
.......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... ..........
Ogółem:
.......... .......... .......... ..........
Słownie: ..........
Kosztorys zestawił
..........
Kosztorys sprawdził i uzgodnił
..........
Zatwierdzam:
..........
Data:
..........
Uwagi: W rubryce 3 schematu w przypadku wyczerpania treści pozycji normy wzorcowej P.K.N. należy dodać ogólną nazwę czynności, w innych wypadkach w rubryce tej należy zamieścić szczegółowy opis czynności (wyszczególnienie robót).
ZAŁĄCZNIK Nr 3
PRZEPISY
określające skład i zakres działania komisji przetargowych oraz szczegółowy tryb postępowania przy przeprowadzaniu przetargów i udzielaniu zamówień.
przewodniczący,
dwóch członków,
sekretarz protokólant,
wyznaczeni spośród pracowników zamawiającego.
Sprzeciw zgłoszony do protokółu nie ma wpływu na dalszy bieg spraw, związanych z udzieleniem zamówienia.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
PRZEPISY
PRZEPISY
ZAŁĄCZNIK Nr 5
PRZEPISY
PRZEPISY
ZAŁĄCZNIK Nr 6
PRZEPISY
PRZEPISY
Jeżeli miejscem odbioru jest magazyn lub skład odbiorcy, o zachowaniu terminu wykonania umowy świadczy fakt dostarczenia przedmiotu umowy na miejsce odbioru.
Przy dostawie loco wagon, stacja załadowcza lub odbiorcza - o zachowaniu terminu wykonania umowy świadczy data właściwej stacji kolejowej, zamieszczona na liście przewozowym (zleceniu).
Przy wykonaniu robót budowlanych - dowodem zachowania terminu wykonania umowy jest wzmianka w dzienniku budowy, potwierdzona przez przedstawiciela odbiorcy, że robota lub jej część została przygotowana do odbioru.
Przy robotach budowlanych odbiory częściowe dokonywane są w przypadkach:
Odbiory całkowite robót budowlanych (kolaudacje) dokonywane są po ukończeniu robót przewidzianych kosztorysem.
Odbiory ostateczne (superkolaudacje) dokonywane są po upływie co najmniej 6 miesięcy od daty kolaudacji.
Na ten okres zatrzymuje się tytułem gwarancji kaucję umowną. Przy rozbiórce termin 6 miesięcy nie obowiązuje.
Przy odbiorze zamówienia, które ma służyć do zaspokojenia doraźnej potrzeby zamawiającego (§ 53 rozporządzenia) lub przy odbiorze produkcji standartowej, badanej uprzednio przez komisję, zamawiający może zarządzić odbiór przez jednego fachowego przedstawiciela.
Przy odbiorze całkowitym robót budowlanych mogą być powoływani rzeczoznawcy z poza personelu biurowego.
Organa kontroli wewnętrznej - mogą delegować do komisji odbiorczej biegłego.
Przewodniczący komisji może wystąpić do osoby, którą komisja wyznaczyła, o delegowanie do komisji biegłego bez względu na wartość przedmiotu odbioru. Wniosek taki winien być sporządzony na piśmie i uzasadniony.
Wszyscy uczestnicy komisji oraz przedstawiciel dostawcy winni wykazać się dokumentami upoważniającymi ich do udziału w komisji, o czym zostaje uczyniona wzmianka w protokóle odbioru (kolaudacji).
Do składu osobowego komisji odbiorczych mają odpowiednie zastosowanie §§ 4 i 5 załącznika Nr 3.
W toku swoich czynności komisja:
W razie równości głosów - rozstrzyga głos przewodniczącego.
Wyniki głosowania oraz powzięte uchwały zamieszcza się w protokóle odbioru.
Przegłosowani uczestnicy komisji mają prawo do zamieszczenia w protokóle sprzeciwu z podaniem jego uzasadnienia. Sprzeciw nie ma wpływu na dalszy bieg spraw związanych z odbiorem.
Zgłoszony sprzeciw należy niezwłocznie podać do wiadomości właściwymi organom kontroli wewnętrznej.
Komisja odbiorcza może powziąć decyzję, że część lub całość wybrakowanych przedmiotów (robót) może być przejęta przy odpowiednim obniżeniu ceny umownej.
W razie gdy dostawca (przedsiębiorca) wyraża na to obniżenie zgodę, przyjęcie wybrakowanych świadczeń po cenie niższej może nastąpić po uzyskaniu na to zezwolenia zamawiającego.
Protokół odbioru zostaje sporządzony w czasie odbioru lub bezpośrednio po zakończeniu odbioru, po czym zostaje podpisany przez wszystkich członków komisji, osobę, która protokół sporządziła i dostawcę (przedsiębiorcę).
W razie odmowy podpisu ze strony dostawcy (przedsiębiorcy) komisja zamieści o tym odpowiednią wzmiankę w protokóle odbioru.
Protokół odbioru przekazuje się do zatwierdzenia zamawiającego.
Sprzeciw organu kontroli wewnętrznej w przedmiocie przedłużenia terminu wykonania umowy bez pobierania odszkodowania umownego lub w przedmiocie umorzenia tego odszkodowania wstrzymuje wykonanie postanowień komisji odbiorczej w tym zakresie.
Komisja techniczna może dokonywać brakowania badanych przedmiotów (dostaw lub robót), co nie zmniejsza praw komisji odbiorczej, wynikających z § 8.
Komisja techniczna sporządza ze swych czynności techniczny protokół badania, który zostaje załączony do akt.
Komisja odbiorcza kieruje się przy odbiorze technicznym protokółem badania.
Skład i zakres czynności komisji technicznej ustala każdorazowo Dyrekcja zamawiającego.
W przypadku nieobecności w czasie odbioru dostawcy (przedsiębiorcy) względnie jego przedstawiciela, przysługuje dostawcy trzydniowy termin od daty doręczenia mu pisemnego zawiadomienia o wynikach odbioru do zgłoszenia w siedzibie odbiorcy sprzeciwu na paśmie.
Niezgłoszenie sprzeciwu do protokółu względnie niewniesienie go na piśmie w terminie trzydniowym uważa się za zgodę dostawcy (przedsiębiorcy) na wyniki odbioru (kolaudacji).
Dostawca (przedsiębiorca) podpisuje protokół odbioru, jednakże może odmówić swego podpisu, gdy wnosi sprzeciw.
Komisja ta działając na tych samych zasadach jak zwykła komisja odbiorcza orzeka o przyjęciu lub odrzuceniu przedmiotu dostawy (roboty).
Protokół tej Komisji zatwierdzony przez władzę, która ją powołała, jest ostateczny i wiąże obie strony.
Protokół komisji sporządzony w dwóch egzemplarzach doręcza się stronom.
W przypadku powołania nowej komisji odbiorczej wskutek sprzeciwu zgłoszonego przez dostawcę (§ 12), koszty ponownego odbioru, w razie uwzględniania sprzeciwu, ponosi zamawiający, w przeciwnym razie - dostawca.
W zależności od sposobu dostawy lub rodzaju roboty rachunki mogą być wystawione na całość lub część wykonanego świadczenia.
Do rachunku należy dołączyć oryginalny protokół odbioru.
Po całkowitym ukończeniu robót dostawca (przedsiębiorca) składa w okresie sześciu tygodni rachunek końcowy, obejmujący całość wykonanych robót.
Podstawą do wystawienia ostatecznego rachunku są rysunki wykonawcze (§ 25) oraz dla robót nieuwidocznionych w rysunkach wykonawczych obmiar robót wpisywanych bieżąco do księgi obmiaru.
Kierownik robót jest odpowiedzialny za prawidłowość sporządzenia rachunku ostatecznego (§ 6).
WYKAZ "A" Nr 1
wydany na podstawie § 2 ust 2 zarządzenia Ministra Przemysłu i Handlu z dnia 12 marca 1949 r. w sprawie dostaw, robót i usług na rzecz Skarbu Państwa, samorządu oraz niektórych kategorii osób prawnych, określający osoby i instytucje, które mogą w zakresie swej działalności dokonywać bezprzetargowo skupu wymienionych w tym wykazie artykułów od osób niewymienionych w § 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 lutego 1949 r. w sprawie dostaw, robót i usług na rzecz Skarbu Państwa, samorządu oraz niektórych kategorii osób prawnych (Dz. U. R. P. Nr 12, poz. 73).
L.p. | Nazwa przedsiębiorstwa | Artykuły podległe skupowi |
1 | 2 | 3 |
1. | Centrala Skór Surowych | skóry wszelkich gatunków |
2. | Centrala Mięsna | żywiec, mięso, jadalne tłuszcze zwierzęce |
3. | Bacutil | odpadki poubojowe, tłuszcze techniczne, zwierzęta padłe, |
4. | Polskie Zakłady Zbożowe | zboże, przetwory zbożowe, |
5. | Państwowa Centrala Handlowa | artykuły rolne, |
6. | C. Z. P. Konserwowego | żywiec, mięso, ryby, owoce i jarzyny, |
7. | C. Z. P. Fermentacyjnego | jęczmień, owoce, chmiel, |
8. | C. Z. P. Spożywczego (Zjednoczenie Ziemniaczane) | ziemniaki, |
9. | Centrala Rybna | ryby, |
10. | Centrala Złomu | złom metalowy, |
11. | Centrala Odpadków | wszelkie odpadki, |
12. | Centrala Techniczna | używane maszyny i instalacje, |
13. | Polska Wiklina | wiklina, |
14. | Przemysł Torfowy | torf i przetwory, |
15. | Centrala Krajowych Surowców Włókienniczych | wełna, len, konopie. |
Wykaz niniejszy obowiązuje do czasu zmiany lub uchylenia przez następne kolejne wykazy.
WYKAZ "B" Nr 1
wydany na podstawie § 2 ust. 3 zarządzenia Ministra Przemysłu i Handlu z dnia 12 marca 1949 r. w sprawie dostaw, robót i usług na rzecz Skarbu Państwa, samorządu oraz niektórych kategorii osób prawnych, określający osoby i instytucje, które po wykorzystaniu całkowitej zdolności produkcyjnej przemysłu państwowego mogą bezprzetargowo na podstawie ramowych umów udzielać zamówień na dostawy wymienionych w wykazie towarów centralom handlowym przemysłu prywatnego albo w ich braku ogólnopolskim zrzeszeniom przemysłu prywatnego lub związkom zrzeszeń przemysłu prywatnego.
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.
..................................................
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (5)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (2)
- Udzielanie zamówień centralom prywatnego przemysłu oraz stwierdzanie odmowy przyjęcia zamówienia przez osoby, o których mowa w § 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 lutego 1949 r. w sprawie dostaw, robót i usług na rzecz Skarbu Państwa, samorządu oraz niektórych kategorii osób prawnych.
- Ustalenie cen przy udzielaniu zamówień osobom nie wymienionym w § 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 lutego 1949 r. w sprawie dostaw, robót i usług na rzecz Skarbu Państwa, samorządu oraz niektórych kategorii osób prawnych.