Dodatkowe wynagrodzenie kierowców i ich pomocników obsługujących samochody przerobione na napęd gazem wysokoprężnym.

Monitor Polski

M.P.1950.A-117.1458

Akt utracił moc
Wersja od: 1 października 1951 r.

ZARZĄDZENIE
PRZEWODNICZĄCEGO PAŃSTWOWEJ KOMISJI PLANOWANIA GOSPODARCZEGO
z dnia 30 października 1950 r.
w sprawie dodatkowego wynagrodzenia kierowców i ich pomocników obsługujących samochody przerobione na napęd gazem wysokosprężonym. *

W związku z uchwałą Prezydium Rządu z dnia 6 września 1950 r. w sprawie oszczędności paliw i smarów w gospodarce samochodowej i rolnej (Monitor Polski Nr A-98, poz. 1235) do czasu wydania nowego regulaminu płac kierowców ustalam następujące zasady dodatkowego wynagradzania kierowców i ich pomocników, obsługujących samochody przerobione na napęd gazem wysokosprężonym:
1.
Kierowcy i jego pomocnikowi, obsługującym samochód o napędzie gazem wysokosprężonym, przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, uzależnione od ilości przejechanych kilometrów.
2.
Za każdy kilometr przejechany przy użyciu gazu dodatek ten wynosi: dla kierowcy 6 (sześć) gr, dla pomocnika kierowcy 3 (trzy) gr.
Dodatek, o którym mowa w § 1, nie przysługuje w przypadku, gdy samochód zużył zamiast gazu mieszanki benzynowej w ilości większej niż 6% w stosunku miesięcznym zużytego gazu, chyba, że użycie mieszanki benzynowej było spowodowane:
1)
wadliwą pracą instalacji gazowej, stwierdzoną przez warsztat przeprowadzający okresowe badanie w "karcie ewidencyjnej instalacji gazowej samochodu",
2)
potwierdzoną odmową sprzedaży gazu przez stację tankowania (np. przy awarii na stacji),
3)
doraźną pracą samochodu w miejscowościach nie posiadających stacji tankowania gazem lub odległych ponad 30 km od najbliższej stacji tankowania,
4)
wyczerpaniem się zapasu gazu w butlach w czasie postoju samochodu w naprawie - co powinno być protokólarnie stwierdzone przez warsztat dokonujący naprawy.
Zarządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązującą od dnia 1 października 1950 r.
* Z dniem 1 października 1951 r. przepisy nin. zarządzenia rozciąga się na kierowców i ich pomocników, obsługujących pojazdy o napędzie gazogeneratorowym, zgodnie z zarządzeniem z dnia 24 września 1951 r. w sprawie dodatkowych wynagrodzeń kierowców i ich pomocników, obsługujących pojazdy o napędzie gazogeneratorowym (M.P.51.A-90.1237).