Dodatki specjalne dla fachowców morskich.

Monitor Polski

M.P.1949.A-13.156

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1953 r.

UCHWAŁA
RADY MINISTRÓW
z dnia 19 lutego 1940 r.
w sprawie dodatków specjalnych dla fachowców morskich.

Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 1949 r. o uposażeniu pracowników państwowych i samorządowych oraz przewodniczących organów wykonawczych gmin miejskich i wiejskich (Dz. U. R. P. Nr 7, poz. 39) Rada Ministrów uchwala:
1) 1
Przyznać dodatki specjalne do uposażenia dla fachowców morskich zatrudnionych na lądzie w Administracji i Szkolnictwie Morskim stosownie do posiadanych kwalifikacji i lat praktyki w następujących wysokościach:
a)
w Kapitanatach portów Urzędów Morskich:
Dodatek specjalny miesięcznie
1)Kapitan portu I klasy75 zł.
2)Kapitan portu II klasy529 zł.
3)Starszy pilot680 zł.
4)Pilot567 zł.
5)Młodszy pilot454 zł.
6)Starszy oficer portu718 zł.
7)Oficer portu567 zł.
8)Młodszy oficer portu265 zł.
9)Inspektor Nadbrzeży189 zł.
10)Bosman szef189 zł.
11)Starszy bosman151 zł.
12)Bosman113 zł.
13)Sygnalista-Obserwator113 zł.

b)

w Wydziałach Żeglugi Urzędów Morskich:

StanowiskoKwalifikacjaLata służbyDodatek specjalny miesięcznie
1.Naczelnik Wydziału Żeglugi.Dyplom Kapitana Żeglugi wielkiej. Dobra znajomość w słowie i piśmie języka angielskiego, francuskiego i niemieckiego.10 lat praktyki jako oficer nawigacyjny na statkach handlowych w żegludze wielkiej lub małej, w tym 3 lata praktyki na stanowisku kapitana statku handlowego w żegludze wielkiej, 9 miesięcy praktyki w inspekcji okrętowej.756 zł.
2.Kierownik Oddziału Inspekcji Okrętowej.Dyplom Kapitana Żeglugi Wielkiej lub dyplom mechanika okrętowego I klasy, dobra znajomość języka angielskiego.10 lat praktyki na stanowisku oficera w tym a) 2 lata na stanowisku kapitana statku w żegludze w wielkiej lub małej, lub b) 2 lata na stanowisku kier. maszyn na statkach I kat. lub II kat. albo 10 lat praktyki w inspekcji okrętowej.680 zł.
3.Inspektor nawigacyjny.Dyplom kapitana żeglugi wielkiej. Dostateczna znajomość języka angielskiego.8 lat praktyki na stanowisku oficera nawigacyjnego w wielkiej lub malej żegludze, w tym 3 lata na stanowisku zastępcy kapitana statku lub 3 lata pracy w inspekcji okrętowej.567 zł.
4.Inspektor kotłowo-maszynowy.Dyplom mechanika I klasy. Dobra znajomość języka angielskiego.6 lat praktyki na stanowisku oficera mechanika na statkach handlowych I lub II kat. i albo 2 lata na stanowisku kierownika maszyn albo 2 lata pracy w inspekcji okrętowej.567 zł.
5.Inspektor kadłubowy.Dyplom inżyniera morskiego lub dyplom inżyniera budowy okrętów. Dostateczna znajomość języka angielskiego.5 lat praktyki w charakterze inżyniera przy budowie okrętów albo inspekcji okrętowej, 3 miesięczna praktyka na jednostkach morskich.567 zł.
6.Inspektor elektryk.Dyplom inżyniera elektryka. Dostateczna znajomość języka angielskiego.5 lat praktyki w charakterze inżyniera elektryka, 9 miesięcy praktyki przy instalacjach elektrycznych na statkach, albo w inspekcji okrętowej.378 zł.
7.Inspektor radiotechniczny.Dyplom Inżyniera radiotechnika lub świadectwo radiotelegrafisty I klasy. Dostateczna znajomość języka angielskiego lub niemieckiego.5 lat praktyki przy instalacjach radiowych w charakterze inżyniera radiotechnika i 9 miesięcy przy obsłudze okrętowych radiostacji, lub 5 lat praktyki w charakterze radiotelegrafisty okrętowego, z czego 3 lata na stanowisku kierownika radiostacji okrętowej I klasy, albo 5 lat praktyki w inspekcji.378 zł.
8.Inspektor pożarnictwa.Dyplom technika budowy okrętów lub zaawansowane wyższe studia w tej dziedzinie, dyplom oficerskiego kursu Centralnej Szkoły Pożarniczej, stopień porucznika pożarnictwa. Dostateczna znajomość języka angielskiego lub niemieckiego.5 lat praktyki w pożarnictwie, 2 lata praktyki w pożarnictwie morskim oraz 9 miesięcy praktyki pożarniczej na statkach handlowych.265 zł.
9.Referendarz żeglugowo-techniczny.Dyplom porucznika Żeglugi wielkiej lub dyplom mechanika okrętowego II klasy. Dostateczna znajomość języka angielskiego.2 lata praktyki na stanowisku oficera na statku handlowym.529 zł.
10.Kierownik Oddziału Pomiaru Statków.Dyplom technika budowy okrętów lub dyplom Państwowej Szkoły Morskiej lub średnie wykształcenie techniczne. Dostateczna znajomość jednego języka obcego (angielski, rosyjski, niemiecki, włoski lub francuski.)Najmniej 18 miesięcy praktyki przy pomiarze statków.151 zł.
11.Technik pomiarowy.Dyplom technika budowy okrętów lub dyplom P.S.M. lub średnie wykształcenie techniczne.1 rok praktyki przy pomiarach statków.113 zł.
12.Kierownik Oddziału Żeglarskiego.Dyplom porucznika Żeglugi wielkiej lub intendenta na statkach pasażerskich. Znajomość języka angielskiego.5 lat praktyki w charakterze oficera okrętowego lub 3 lata praktyki w Oddziale Żeglarskim.454 zł.
13.Kierownik stacji badań pasów i kół ratunkowych.Dyplom szypra I klasy.6 lat pływania na statkach.113 zł.
14.Naczelnik Wydziału NawigacyjnegoDyplom Kapitana Żeglugi małej lub oficera marynarki wojennej specjalności hydrograficznej lub nawigacyjnej.5 lat praktyki na stanowisku oficera na statku.454 zł.
15.Inspektor Techniczny Wydziału Nawigacyjnego.Dyplom kapitana żeglugi małej lub oficera marynarki wojennej specjalności elektro-radiotechnicznej.5 lat praktyki na stanowisku oficera na statku.454 zł.
16.Referent nawigacyjny.Dyplom porucznika Żeglugi małej lub podoficera marynarki wojennej specjalności hydrograficznej lub nawigacyjnej.3 lata praktyki na statku w dziedzinie nawigacji lub hydrografii.340 zł.
17.Referent elektro-radiotechniczny.Technik specjalista elektro-radiotechniki morskiej lub tej specjalności starszy podoficer marynarki wojennej.3 lata morskiej praktyki w dziedzinie elektro-radiotechniki.340 zł.
18.Kierownik Oddziału Nawigacyjnego.Dyplom oficera nawigacyjnego marynarki handlowej lub oficera marynarki wojennej specjalności nawigacyjnej.5 lat służby nawigacyjnej na statku.378 zł.
19.Kierownik Oddziału radiofonicznej łączności.Inżynier radiotechniki okrętowej i morskiej.3-letnia praktyka w dziedzinie morskiej radiołączności.567 zł.
1 Pkt 1 zmieniony przez § 1 uchwały nr 463 z dnia 4 czerwca 1952 r. (M.P.52.A-51.687) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 1 czerwca 1952 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.