Dodatek lotniczo-techniczny do uposażenia pracowników państwowych w służbie lotnictwa cywilnego.

Monitor Polski

M.P.1950.A-14.149

Akt utracił moc
Wersja od: 1 października 1949 r.

UCHWAŁA
RADY MINISTRÓW
z dnia 20 stycznia 1950 r.
w sprawie dodatku lotniczo-technicznego do uposażenia pracowników państwowych w służbie lotnictwa cywilnego.

Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 1949 r. o uposażeniu pracowników państwowych i samorządowych oraz przewodniczących organów wykonawczych gmin miejskich i wiejskich (Dz. U. R. P. Nr 7, poz. 39) Rada Ministrów uchwala:
Pracownikom państwowym zatrudnionym w służbie lotnictwa cywilnego, którzy posiadają kwalifikacje lotniczo-techniczne i pełnią obowiązki na stanowiskach wymagających takich kwalifikacji, przyznaje się dodatek lotniczo-techniczny.
Dodatek lotniczo-techniczny dla pracowników, którzy pełnią następujące czynności służbowe i odpowiadają warunkom określonym w § 1 wynosi miesięcznie:
1)
w centralnym zarządzie Ministerstwa Komunikacji:

dyrektor departamentu 12.000-15.000 zł,

wicedyrektor 12.000-14.000 zł,

naczelnik wydziału 10.000-14.000 zł,

kierownik kontroli cywilnych statków powietrznych 10.000-14.000 zł,

kierownik samodzielnego referatu 8.000-12.000 zł,

kierownik referatu podległego naczelnikowi wydziału 7.000-9.000 zł

referent 5.000-7.000 zł;

2)
w II instancji:

kierownik oddziału lotnictwa cywilnego 6.000-8.000 zł,

rzeczoznawca kontroli cywilnych statków powietrznych 8.000-10.000 zł,

referent 4.000-6.000 zł;

3)
w I instancji:

zawiadowca portu lotniczego 5.500-8.000 zł,

kierownik lotniczej szkoły motorowej 5.500-8.000 zł,

kierownik szkoły szybowcowej 3 pkt 4.500-7.000 zł,

kierownik szkoły szybowcowej 2 pkt 3.500-7.000 zł,

kierownik wyszkolenia lotniczo-motorowego lub kierownik

techniczny w szkole motorowej 5.500-8.000 zł,

kierownik wyszkolenia szybowcowego 4.500-7.000 zł,

starszy instruktor wyszkolenia lotniczo-motorowego 5.000-7.000 zł,

starszy instruktor wyszkolenia szybowcowego 3.500-7.000 zł,

kierownik lotniczych warsztatów szkolnych 2.000-5.000 zł,

instruktor wyszkolenia lotniczo-szybowcowego 3.000-6.000 zł,

instruktor wyszkolenia lotniczo-motorowego 4.500-7.000 zł,

starszy instruktor mechaniczny 3.500-7.000 zł,

instruktor mechaniczny 3.500-7.000 zł,

zawiadowca lotnisk 3.000-6.000 zł,

podreferendarz samodzielnie opracowujący sprawy materiałowe 2.000-3.000 zł,

magazynier sprzętu lotniczego 2.000-3.000 zł,

mechanik lotniczy 3.000-5.000 zł.

Kwalifikacje lotniczo-techniczne oraz wysokość dodatku lotniczo-technicznego w granicach określonych w § 2 ustala Minister Komunikacji.
1.
Dodatek lotniczo-techniczny wypłaca się niezależnie od dodatku funkcyjnego lub służbowego.
2.
Dodatek lotniczo-techniczny nie przysługuje pracownikowi w okresie stanu nieczynnego, urlopu bezpłatnego, zawieszenia w pełnieniu służby oraz na czas przekraczający trzy miesiące niepełnienia z innych powodów obowiązków, do których przywiązany jest dodatek lotniczo-techniczny.
Wykonanie uchwały porucza się Ministrowi Komunikacji.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Monitorze Polskim z mocą obowiązującą od dnia 1 października 1949 r.