Art. 10. - Chiny-Polska. Umowa o cywilnej komunikacji lotniczej. Pekin.1986.03.20.

Monitor Polski

M.P.2020.881

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 sierpnia 1986 r.
Artykuł  10.

Postanowienia dotyczące zdolności przewozowej

1. 
Wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze Umawiających się Stron będą miały rozsądnie zrównoważone możliwości eksploatacji uzgodnionych linii na określonych trasach.
2. 
Sprawy dotyczące częstotliwości, typu statków powietrznych, rozkładu lotów, obsługi naziemnej i inne sprawy odnoszące się do eksploatacji uzgodnionych linii będą uzgodnione w drodze konsultacji między wyznaczonymi przedsiębiorstwami lotniczymi obu Umawiających się Stron. Tak uzgodnione częstotliwości i typ statków powietrznych będą podlegały zatwierdzeniu władz lotniczych obu Umawiających się Stron.
3. 
Przy eksploatacji uzgodnionych linii wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze każdej Umawiającej się Strony powinno uwzględniać interesy wyznaczonego przedsiębiorstwa lotniczego drugiej Umawiającej się Strony, tak, aby nie oddziaływać niewłaściwie na linie, które to ostatnie przedsiębiorstwo lotnicze eksploatuje na całości trasy lub na jej częściach.
4. 
Głównym zadaniem uzgodnionych linii, eksploatowanych przez wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze, jest zapewnienie oferowania, przy racjonalnym współczynniku załadowania, zdolności przewozowej dostosowanej do zapotrzebowania na przewóz pasażerów, poczty i towarów pochodzących z terytorium Umawiającej się Strony wyznaczającej przedsiębiorstwo lotnicze lub przeznaczonych na to terytorium. Prawo wyznaczonego przedsiębiorstwa lotniczego każdej Umawiającej się Strony do załadowania lub wyładowania, w punkcie na terytorium drugiej Umawiającej się Strony, pasażerów i ładunków w ruchu międzynarodowym do krajów trzecich lub z krajów trzecich, będzie miało charakter uzupełniający.